Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-01-03, 12:50
Medlem
Hej lyckades sluta med trad i början okt efter ett års brukning, började igen i nov och har tagit tagit en mindre dos på 350mg varje dag sen dess, så två mån denna gång. Igår kändes de som att jag skulle börja krama av någon anledning o då bestämde jag mig att sluta för gott istället. Sist sluta jag helt bara och avtändningen var olidlig, nu har de bara gått två mån sen jag börja igen men vill inte gå igenom helvetet igen. Kommer det hjälpa något om jag trappar ner denna gång istället? Att jag kör 250mg i tre dagar, 200mg i tre dagar, 150mg i tre dagar osv.

Tacksam för tips o råd
Citera
2019-01-03, 12:57
Medlem
Finns
Citat:
Ursprungligen postat av Xerxxex
Hej lyckades sluta med trad i början okt efter ett års brukning, började igen i nov och har tagit tagit en mindre dos på 350mg varje dag sen dess, så två mån denna gång. Igår kändes de som att jag skulle börja krama av någon anledning o då bestämde jag mig att sluta för gott istället. Sist sluta jag helt bara och avtändningen var olidlig, nu har de bara gått två mån sen jag börja igen men vill inte gå igenom helvetet igen. Kommer det hjälpa något om jag trappar ner denna gång istället? Att jag kör 250mg i tre dagar, 200mg i tre dagar, 150mg i tre dagar osv.

Tacksam för tips o råd
De finns redan massa trådar om detta!
Citera
2019-01-03, 12:58
Medlem
thegodalmightys avatar
Svar: ja
Citera
2019-01-03, 13:01
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Opiater och andra opioider --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2019-01-03, 13:20
Medlem
Jag tänkte att jag tar 50mg typ var tredje timma. Kommer det ens påverka/hjälpa till på ett bättre sätt om jag delar upp det så?
Citera
2019-01-03, 13:31
Medlem
Citat:
Jag tänkte att jag tar 50mg typ var tredje timma. Kommer det ens påverka/hjälpa till på ett bättre sätt om jag delar upp det så?
De beror på om dina tram direktverkande eller inte. Lite lyrica kan hjälpa till lite med atn.
Citera
2019-01-03, 13:33
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Föreställ dig en graf och tänk hur en fallande nivå av tramadol i kroppen ser ut.
Kopplat till läkemedlets halveringstid. En långsam utsättning är bäst och minskar risken för återfall.

Var tredje timme är för kort intervall. Men det kommer underlätta att du sprider ut dosen jämnt fördelat under hela dygnet som du är inne på.
Vänta 5 eller helst 6h mellan varje dos.
Lycka till.
Citera
2019-01-03, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
De beror på om dina tram direktverkande eller inte. Lite lyrica kan hjälpa till lite med atn.

Dom är direktverkande, menar du att jag ska ta lyrica samtidigt som jag trappar ner eller efteråt när jag har slutat helt för AT besvär?
Citera
2019-01-03, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Föreställ dig en graf och tänk hur en fallande nivå av tramadol i kroppen ser ut.
Kopplat till läkemedlets halveringstid. En långsam utsättning är bäst och minskar risken för återfall.

Var tredje timme är för kort intervall. Men det kommer underlätta att du sprider ut dosen jämnt fördelat under hela dygnet som du är inne på.
Vänta 5 eller helst 6h mellan varje dos.
Lycka till.

Så din rekommendation är tex 150mg klockan 12.00, 150mg klockan 18.00, sen försöka hålla mig till 12.00 och sen repeat i några dagar sen tar man ner dosen var tredje dag eller så? Eller är jag ute o cyklar
Citera
2019-01-03, 14:14
Medlem
Citat:
Dom är direktverkande, menar du att jag ska ta lyrica samtidigt som jag trappar ner eller efteråt när jag har slutat helt för AT besvär?
De beror på. Om du får en helt outhärdlig at så kan lyrica va till hjälp både under nedtrappning och efter. Men va försiktig! Använd lyrica med MÅTTA då Lyrica är lätt att bli torsk på.

Lycka till!
Citera
2019-01-03, 14:20
Medlem
infiltrants avatar
Citat:

Tacksam för tips o råd

Testa gå ned 50mg / vecka annars, själv har jag trappat ned från 800mg/dag i 8 månader till helt ren på 16 veckor, mådde inte det minsta dåligt. Kan vara värt att pröva.
Citera
2019-01-03, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infiltrant
Testa gå ned 50mg / vecka annars, själv har jag trappat ned från 800mg/dag i 8 månader till helt ren på 16 veckor, mådde inte det minsta dåligt. Kan vara värt att pröva.

Fan vad kul att höra riktigt bra jobbat!
Hur gjorde du då med intaget? Delade du upp dosen över hela dagen med mindre doser per gång typ x antal mg per x timma eller tog du när du kände för det bara?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in