2012-03-03, 11:29
Medlem
Vooots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Tsvangirai
Varför bor mamman till Lokkos barn i göteborg och han i Sthlm? Har dom separerat?

De var aldrig tillsammans, en kort romans bara.
Citera
2012-03-08, 13:06
Medlem
Är det inte lite roligt att han gav 40 intervjuer, skrev 300 texter och gjort en hel podcast om att bli pappa, om att han flyttar hem till Sverige för den sakens skull, att föräldratryggheten är för dålig i England – och så sitter han i Stockholm och gör media dygnet runt medan bebisen bor i GÖTEBORG???

Man är knappast med ett spädbarn om man större delen av sin tid lever 5 timmar bort.
Citera
2012-03-09, 01:04
Medlem
M.Tsvangirais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vooot
De var aldrig tillsammans, en kort romans bara.

ett knullbarn således
Citera
2012-03-11, 02:16
Medlem
Douche-chills avatar
Skön mobbingtråd.

Det jag har att säga om den mannen är att han ändå lyckades få en att köpa (detta var länge sedan) en hel del skitsinglar av små pissband som Lokko bisarrt nog skrev spaltmeter av extatiskt ordbajseri om i tidningen POP. Man kunde inte ens sälja av singlarna till skivbörsarna dagen efter att man insett blåsningen. Antagligen för att fem hundra andra tonåringar ville bli av med en samma skiva samma vecka.

Tack för ingenting Lokko
Senast redigerad av Douche-chill 2012-03-11 kl. 02:39.
Citera
2012-03-11, 17:41
Medlem
Jo han har skrivit en krönika om sin sillmässa igen, apropå att Reinfeldts separerar. Undrar hur det känns för hans ex egentligen, att han ältar det där år efter år.
Citera
2012-03-11, 20:46
Medlem
swimp78s avatar
Alla vi som följt Lokko vet att han i flera år nu gnällt över sin "svåra" skilsmässa.
Fortfarande efter ett år så tog han tillfället i akt att i var och varannan krönika, ja, till och med i skivrecensioner, ta upp sin svåra separation och sin "svåra tid i London efter separationen"

Nu har det gått länre tid (typ två och ett halvt år?), men lipandet tycks inte fortsätta

Man trodde kanske att det faktum att Lokko träffat en tjej, blivit "farsa" (dvs har ett barn i en annan del av Sverige), separerat från den nya tjejen osv skulle skapat viss distans till hans "svåra skilsmässa"

Men i dagens Svd så är det dags igen:

http://www.svd.se/kultur/en-sang-om-...ta_6913451.svd
Senast redigerad av swimp78 2012-03-11 kl. 20:55.
Citera
2012-03-12, 06:44
Medlem
Virginies avatar
Har lyssnat på Luuk & Lokkos podcast. Fyra delar och inte en enda sändning utan att Lokko nämner skilsmässan, sin ex-fru, London, Saint Etienne och Brian Eno.
Jag tror han skulle må bra av att flytta till en hydda i Ghana så att det blir lite variation på hans skriverier.
Citera
2012-03-12, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Alla vi som följt Lokko vet att han i flera år nu gnällt över sin "svåra" skilsmässa.
Fortfarande efter ett år så tog han tillfället i akt att i var och varannan krönika, ja, till och med i skivrecensioner, ta upp sin svåra separation och sin "svåra tid i London efter separationen"

Nu har det gått länre tid (typ två och ett halvt år?), men lipandet tycks inte fortsätta

Man trodde kanske att det faktum att Lokko träffat en tjej, blivit "farsa" (dvs har ett barn i en annan del av Sverige), separerat från den nya tjejen osv skulle skapat viss distans till hans "svåra skilsmässa"

Men i dagens Svd så är det dags igen:

http://www.svd.se/kultur/en-sang-om-...ta_6913451.svd
Ja precis det var den artikeln jag menade. Jag visste inte att han bildat familj också, då kan man ju undra om det är det så kul för hans nya kvinna att han tjatar om det där fortfarande - inte lämnat det bakom sig. Om jag hade en fru som hela tiden skrev i tidningen om sitt förra förhållande, så skulle jag nog tycka att hon svek mig. Klart att det kan ta hårt att bli lämnad, men...
Aha, så han har separerat ifrån den nya tjejen. Vad menar du med "farsa" till ett barn i en annan del av Sverige?
Senast redigerad av Butter200 2012-03-12 kl. 17:45.
Citera
2012-03-12, 18:53
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Ja precis det var den artikeln jag menade. Jag visste inte att han bildat familj också, då kan man ju undra om det är det så kul för hans nya kvinna att han tjatar om det där fortfarande - inte lämnat det bakom sig. Om jag hade en fru som hela tiden skrev i tidningen om sitt förra förhållande, så skulle jag nog tycka att hon svek mig. Klart att det kan ta hårt att bli lämnad, men...
Aha, så han har separerat ifrån den nya tjejen. Vad menar du med "farsa" till ett barn i en annan del av Sverige?

Jag menar att han först var gift med Millberg. Sedan skilde han sig från henne.
Sedan träffade han en ny tjej, som bor i Göteborg. Han skaffade barn med den nya tjejen. Sedan gjorde de slut. Nu har Andres ett barn i Göteborg.

Jag skriver "farsa" inom citationstecken, eftersom jag inte direkt tycker att man får uppleva föräldraskapet om man har ett barn vars uppväxt man inte är delaktig i och som man kanske kommer träffa några gånger om året.

Jag tycker Lokko genom sitt fortsatta ältande om hur ledsen han är över skilsmässan från Millberg sänder en signal till sin barns mor att hon blott var utfyllnadsknull som plåster på såren efter Millberg. Det kan ju inte vara så kul för barnets mor. Han borde tänka sig för lite kan jag tycka.
Citera
2012-03-12, 20:54
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag menar att han först var gift med Millberg. Sedan skilde han sig från henne.
Sedan träffade han en ny tjej, som bor i Göteborg. Han skaffade barn med den nya tjejen. Sedan gjorde de slut. Nu har Andres ett barn i Göteborg.

Jag skriver "farsa" inom citationstecken, eftersom jag inte direkt tycker att man får uppleva föräldraskapet om man har ett barn vars uppväxt man inte är delaktig i och som man kanske kommer träffa några gånger om året.

Jag tycker Lokko genom sitt fortsatta ältande om hur ledsen han är över skilsmässan från Millberg sänder en signal till sin barns mor att hon blott var utfyllnadsknull som plåster på såren efter Millberg. Det kan ju inte vara så kul för barnets mor. Han borde tänka sig för lite kan jag tycka.

Du har ju dock ingen aning om vem som gjorde slut med vem när det kommer till barnets mor. Ett fylletwitter från Andres i samband med att det tog slut antyder att det var han som blev dumpad även där.
Citera
2012-03-12, 21:00
Medlem
Vooots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Tsvangirai
ett knullbarn således

Det är väl de flesta barn, ändå.
Citera
2012-03-12, 21:06
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Du har ju dock ingen aning om vem som gjorde slut med vem när det kommer till barnets mor.

Nej absolut inte, det har jag heller aldrig skrivit. Dock tycker jag det sänder vissa signaler att fortsätta älta en gammal skilsmässa trots att man har ett mer färskt break-up bakom sig.

För mig som utomförstående betraktare känns det som om tjej nr2 inte var särskilt viktig i prioritetsordningen. Vi får ju inte läsa några tårfyllda krönikor om en smärtsam separation i Göteborg, det är skilsmässan i London som fortfarande får krönikeplats.

Om man får spekulera lite (och det får man ju, med tanke på att detta är skvallertråden på Flashback) så ledsnade göteborgstjejen på att Lokko inte släppt Millberg med tankarna. Kan ju inte vara kul att leva ihop med nån som fortfarande sörjer sin ex.

PS. Det här är inget jag skriver pgs "lokko-hat" eller liknande. Jag har alltid gillat Lokko som musikjournalist, speciellt det han skrev under tidningen-pop-tiden. Men hans tendens att återkomma till sin skilsmässa i tid och otid , i krönikor, skivrecensioner, podcasts osv börjar kännas lite småstörd.
Senast redigerad av swimp78 2012-03-12 kl. 21:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in