Citat:
Ursprungligen postat av
8bitrage
Det värsta som kommer hända är att du måste plugga på din nya utbildning med godkänt resultat lika många veckor som du har underkänt resultat från föregående utbildningar.
Så saknas 4 veckor så pluggar du 4 veckor på din nya utbildning, skolan skriver ett intyg om att du klarat dessa 4 veckor och så får du CSN då du ”kompenserat” CSN för se saknade veckorna.
Du måste dock söka först.
Källa: mig själv som jobbar inom utbildning i 11 år...
Ja fast poäng istället för "veckor".
Citat:
Ursprungligen postat av
8bitrage
Helt rätt, kräver dom tillbaka pengar kräver de även tillbaka bidraget och då nolla de veckor återbetalningen gäller.
Brukar bli så om man hoppar av väldigt tidigt på terminen då första utbetalningen innehåller en proaktiv del som täcker ett par veckor i framtiden. Osäker dock vad som händer med veckorn/dagarna du redan gått.
Hursomhelst har du inget att oroa dig för.
Jättekonstigt att du skriver så. För det första behöver inte poängen bli nollade och för det andra så kan ts inte veta helt försen han har fått besked utav csn.
Anl till att jag motsätter mig det du skriver är för att jag har gjort liknande. Betalade in allt dom kräve, men sen fick ändå nekande på ny ansökan. Fick då veta att jag var tvungen att studera 80 poäng för att kunna fortsätta studera via csn lån.