Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-01-04, 04:27
  #25
Medlem
Nej. Att vara missanpassad har många olika innebörder, och behöver inte alltid betyda att det är en själv som är problemet. Vänstertomtar är enligt min erfarenhet mest folk som vill knulla till höger och vänster utan att behöva göra sig attraktiva (åtminstone i de yngre leden), och därför har skapat en ideologi där attraktion ska bygga på annat än attraktion.

Missanpassad: nationalism

Allmänt socialt vilsen: vänster
Citera
2019-01-05, 00:38
  #26
Medlem
Ksoksos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Om du är medveten om din diagnos så är du medveten om vad du gör, och därmed kan du bota den.

T.ex. om jag hade ADHD och jag var medveten om "Just nu fick jag ADHD kicken", så kan jag veta "Så här skall jag inte bete mig!". Som en återkoppling.

Du vet att psykiskt sjuka vet inte om att dem är psykisk sjuka.

Ok, vi säger så.
Citera
2019-02-02, 11:48
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag har alltid undrat varför folk som ofta hänger efter, är missanpassade, har orimliga drömmar om godhet, tål inte kritik, girig och verkar allmänt borta och är en fascistisk moralpolis.

Varför röstar dem hela tiden på vänsterpartier typ som V, MP, S?

Nu tänker jag inte diskutera politik i denna tråd, utan just varför "outsiders" verkar dra sig till en sådan politik, eller är det politiken som drar sig till dem? Har ni aldrig träffat på t.ex stereotypen som kan tänka sig ta bort demokratiska rättigheter för exakt alla, bara för att "nazister" ska straffas? Har ni aldrig träffat på stereotypen som ständigt kräver att du ska vara lika god som han/hon själv är, eller en stereotyp som är praktiskt och teoretisk obegåvad, men kräver extremt mycket av alla andra? Det kan vara t.ex. ett arbete där stereotypen inte vågar prestera för risken att misslyckas, därför görs det bara det "lilla" på jobbet och inget mer. Sedan får arbetskamraterna sköta det tuffa jobbet. Ändå ska stereotypen ha lika mycket lön.

Drömmar om att vi alla ska följa deras moral och värderingar. Bryter man mot dessa så blir dem aggressiva. Kritiserar man en vegans värdering eller en miljöindivids värdering så kan det gå farligt till. Men om dem kritiserar mig så bryr jag mig inte. Men dem själva blir arga och vet inte vad dem ska göra för att lugna ner sig.

Aspbergerfolk, borgerlinefolk, adhdfolk räknas också in i denna tråd. Varför så jävla vänster!!!???

Vad är det dem vill? Varför tror dem att Löfven kan göra deras liv bättre? Som sagt, inget politiksnack, utan mer en analys varför "outsiders" eller drömmare och diagnostiserade drar sig till de Rödgröna.
Min erfarenhet är precis tvärtom.
Autister och liknande är ofta fritänkare och bryr sig inte om konsensus.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback