Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-02, 19:14
  #1
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tormen-alfrida.

Har man hästar utomhus och vet att det ska komma en storm så kan man väl ta in dessa i stallet innan stormen kommer.
Sedan kanske man bör utrusta djuren med spårsändare liknande de som jakthundar ofta har.
Det hade ju varnats både på tv o tidningar något dygn innan, så detta var något som hästägaren borde känt till.
Dåligt av denna djurägare enligt mig. Vad anser ni andra?
__________________
Senast redigerad av bosseriks 2019-01-02 kl. 19:16.
Citera
2019-01-02, 19:18
  #2
Avstängd
Halloween2s avatar
Inte alla som följer nyheter eller media. Jag hade själv ingen aning om att det var storm på väg utan märkte det själv i går när det började blåsa till.

Så du kanske borde tänka om en gång innan du ska kasta skit anonymt på någon.
Citera
2019-01-02, 19:20
  #3
Avstängd
O-maj-gadds avatar
Fin.ka zigenare med knähöga läderstövlar i farten igen?
Citera
2019-01-02, 19:21
  #4
Medlem
Trollfeeders avatar
Hur mycket var det rapporterat att det skulle blåsa just där? Det var ju inte direkt en orkan som väntades.
Citera
2019-01-02, 19:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Hur mycket var det rapporterat att det skulle blåsa just där? Det var ju inte direkt en orkan som väntades.

De rapporterade ju om ev orkanstyrka igår.

Har man djur som går ute så bör man väl åtminstone titta på en nyhetssändning en gång om dagen?
Eller sätta ett larm på väderappen i mobilen om det blir kraftigt regn/blåst/åska eller vad.

Känns som en ganska oansvarig djurägare annars.
Citera
2019-01-02, 19:30
  #6
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
De rapporterade ju om ev orkanstyrka igår.

Har man djur som går ute så bör man väl åtminstone titta på en nyhetssändning en gång om dagen?
Eller sätta ett larm på väderappen i mobilen om det blir kraftigt regn/blåst/åska eller vad.

Känns som en ganska oansvarig djurägare annars.

Inte i hela landet. Hur det stod till just i Kårsta vet jag inte.
Citera
2019-01-02, 19:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Inte i hela landet. Hur det stod till just i Kårsta vet jag inte.

Du räknade inte med strömavbrott och nedfallna träd här, eftersom stormvarningen var i Dalarna? (men det skulle blåsa här oxå).
Citera
2019-01-02, 19:37
  #8
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Du räknade inte med strömavbrott och nedfallna träd här, eftersom stormvarningen var i Dalarna? (men det skulle blåsa här oxå).

Blåsa olika mycket på olika ställen. Vad den lokala väderleksrapporten sa är avgörande för hur det ska bedömas.
Citera
2019-01-02, 19:44
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Blåsa olika mycket på olika ställen. Vad den lokala väderleksrapporten sa är avgörande för hur det ska bedömas.

Självklart. Men om stormen Alfrida drar fram över Sverige så är det för mig en indikation att man kanske ska plocka in hästarna iallafall, oavsett var man bor.

Att det skulle blåsa i Sthlm sa de iallafall tydligt.
Citera
2019-01-02, 19:53
  #10
Medlem
Är inte hästar sådana djur som går/hittar tillbaka till sina hem?

Den sprang ju iväg för att skydda sig själv. Men när det lugnat/har lugnt ner sig så kanske den kommer tillbaka så småningom?
Citera
2019-01-02, 20:04
  #11
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosseriks
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tormen-alfrida.

Har man hästar utomhus och vet att det ska komma en storm så kan man väl ta in dessa i stallet innan stormen kommer.
Sedan kanske man bör utrusta djuren med spårsändare liknande de som jakthundar ofta har.
Det hade ju varnats både på tv o tidningar något dygn innan, så detta var något som hästägaren borde känt till.
Dåligt av denna djurägare enligt mig. Vad anser ni andra?


Var?

När?

Något citat hade inte förstört tråden...
Citera
2019-01-03, 23:51
  #12
Medlem
Alvar hittades idag
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ad-valbehallen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback