• 3
  • 4
2019-01-04, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Det r just denna inkonsekvens (som man bddar) jag inte kper, fr det gller inte alla. Exakt var gr grnsen fr nr en varelse inte behver "betala" fr det lidande det skapar? Och r det en gud som sitter och fr anteckningar vad alla gr och av vilka skl de utfr sina handlingar... "okej den dr killen brutalt ddade den andra snubben, men han hll p att svlta ihjl s jag lter det slinka frbi".
Synen p karma som ett manuellt bokfrande som hnger med ver tid och mste summera till plus minus noll i slutndan r en mnsklig frvrngning av det egentliga begreppet. Barnversionen ungefr.

Karma r direktverkande. Den som sparkar en glad hund lider dr och d. Den som kramar om den istllet njuter redan. Det handlar ingenting om terbetalning eller rabatt eller nt annat konstigt. Det r inte ens ndvndigt att mrka att man mr bra eller dligt. Karma r bara betraktelsen att om man r trevlig s blir vrlden trevligare direkt.

Fr dom f vettiga koncept som existerar s finns det tusentals frvrngningar av det.
Senast redigerad av BuggaMigInte 2019-01-04 kl. 12:57.
Citera
2019-01-04, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BuggaMigInte
Synen p karma som ett manuellt bokfrande som hnger med ver tid och mste summera till plus minus noll i slutndan r en mnsklig frvrngning av det egentliga begreppet. Barnversionen ungefr.

Karma r direktverkande. Den som sparkar en glad hund lider dr och d. Den som kramar om den istllet njuter redan. Det handlar ingenting om terbetalning eller rabatt eller nt annat konstigt. Det r inte ens ndvndigt att mrka att man mr bra eller dligt. Karma r bara betraktelsen att om man r trevlig s blir vrlden trevligare direkt.

Fr dom f vettiga koncept som existerar s finns det tusentals frvrngningar av det.

Skulle pst att det du beskriver inte r karma alls.
ven om det stmmer.

Snarare:
Ditt medvetande, energetisk allignment och makten vi har att forma vra egna verkligheter/vrldar/medvetande.

Se bild:
https://h24-original.s3.amazonaws.co...1519-nq7HJ.jpg
Senast redigerad av SinnesFrisk 2019-01-04 kl. 15:19.
Citera
2019-01-04, 15:24
Bannlyst
Personligen lever jag vartannat liv som kvinna/man, jag verkar slktbunden och r ofta min egna gammelmor/far mor/far.

Systemet verkar sofistikerat p mnga stt, utifrn mina minnen och upplevelser ver historian.
Citera
2019-01-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinnesFrisk
Skulle pst att det du beskriver inte r karma alls.
ven om det stmmer.
Frvirring fljer frn dom flesta mnskliga fantasier. Karma (eller vad man nu vill kalla det) s som jag beskriver det r fritt frn frvirring. Jag vet inte om snt hjlper andra men det r tminstone vad jag uppskattat under senare delen av min resa.

Citat:
Snarare:
Ditt medvetande, energetisk allignment och makten vi har att forma vra egna verkligheter/vrldar/medvetande.

Se bild:
https://h24-original.s3.amazonaws.co...1519-nq7HJ.jpg

Personligen lever jag vartannat liv som kvinna/man, jag verkar slktbunden och r ofta min egna gammelmor/far mor/far.

Systemet verkar sofistikerat p mnga stt, utifrn mina minnen och upplevelser ver historian.
Ja. Det r bara njuta av drmmen s lnge man tycker snt r skoj. Folk som undrar ver saker kommer mest troligt bara hitta frvirring i det du beskriver. Jag var en gul val fr mnga ntter sedan. Tvivlar p att det hjlper ngon som "sker" om det nu inte r lustiga anekdoter dom r ute efter.
Citera
2019-01-04, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BuggaMigInte
Frvirring fljer frn dom flesta mnskliga fantasier. Karma (eller vad man nu vill kalla det) s som jag beskriver det r fritt frn frvirring. Jag vet inte om snt hjlper andra men det r tminstone vad jag uppskattat under senare delen av min resa.

Ja. Det r bara njuta av drmmen s lnge man tycker snt r skoj. Folk som undrar ver saker kommer mest troligt bara hitta frvirring i det du beskriver. Jag var en gul val fr mnga ntter sedan. Tvivlar p att det hjlper ngon som "sker" om det nu inte r lustiga anekdoter dom r ute efter.

Det har du en pong i. Det du skrev r konkret och anvndningsbart av alla.

Jag delar bara med mig av mina egna upplevelser, vill inte vilseleda folk, finns mjligheten att jag r psyksjuk sklart.
Folk fr gra sin egna bedmning.
Citera
2019-01-05, 01:04
Medlem
Citat:
Jag delar bara med mig av mina egna upplevelser, vill inte vilseleda folk, finns mjligheten att jag r psyksjuk sklart.
Folk fr gra sin egna bedmning.
Man ska inte fsta alltfr stor vikt vid dom stmplar som vissa mnniskor stter p sina jmlikar. "Anvndbart" eller inte r det enda som verkar spela ngon roll och det ligger fr folks egna bedmning det med.

Nu skulle det vara anvndbart med en promenad och en cigg till exempel. Ganska mrkligt men drmmar kan vara lite s.
Why shouldnt truth be stranger than fiction? Fiction, after all, has to make sense. Reality, of course, does not.
Citera
2022-09-28, 10:28
Medlem
Men du skrev i en annan trd att livet r meningslst och verkade inte s pepp p livet verlag.
Citera
2022-09-28, 10:40
Bannlyst
Lite detta jag har frskt bertta i snart tjugo r. Godmorgon och vlkommen in i gnget.

Problemet med Sanningen r att f intresserar sig ver den. Deras egon r inbddade i en orubblig verklighetsbubbla och har drfr "inte tid" att lsa, ska eller intressera sig fr vad Sanning faktiskt r och hur det fungerar p riktigt.

Ingen enskild metod vi anvnder oss av kan frklara universum eftersom alla metoder r universum. Men ven alla tankar som uppstr genom metoderna vi anvnder, r delar av universum. Absoluten r allting i och inom existensen, ven varenda "korkad" teori i ondligheten.

Ni som vill veta vad Sanning r:

https://youtu.be/nvaPmKQVIuQ

Mycket nje
Senast redigerad av Snuthus 2022-09-28 kl. 11:06.
Citera
2022-09-29, 21:44
Medlem
"Out yonder there is this huge world, which exists independently of us human beings and which stands before us like a great eternal riddle, at least partially accessible to our inspection and thinking. The contemplation of this world beckons like a liberation."
Citera
2022-09-30, 11:03
Medlem
Hej, vad r kllan p det du skrev?
Citera
2022-09-30, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jessyjamez1997
Men du skrev i en annan trd att livet r meningslst och verkade inte s pepp p livet verlag.

Alla kan m dligt ibland
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in