• 3
  • 4
2019-01-04, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Det är just denna inkonsekvens (som man bäddar) jag inte köper, för det gäller inte alla. Exakt var går gränsen för när en varelse inte behöver "betala" för det lidande det skapar? Och är det en gud som sitter och för anteckningar vad alla gör och av vilka skäl de utför sina handlingar... "okej den där killen brutalt dödade den andra snubben, men han höll på att svälta ihjäl så jag låter det slinka förbi".
Synen på karma som ett manuellt bokförande som hänger med över tid och måste summera till plus minus noll i slutändan är en mänsklig förvrängning av det egentliga begreppet. Barnversionen ungefär.

Karma är direktverkande. Den som sparkar en glad hund lider där och då. Den som kramar om den istället njuter redan. Det handlar ingenting om återbetalning eller rabatt eller nåt annat konstigt. Det är inte ens nödvändigt att märka att man mår bra eller dåligt. Karma är bara betraktelsen att om man är trevlig så blir världen trevligare direkt.

För dom få vettiga koncept som existerar så finns det tusentals förvrängningar av det.
Senast redigerad av BuggaMigInte 2019-01-04 kl. 12:57.
Citera
2019-01-04, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BuggaMigInte
Synen på karma som ett manuellt bokförande som hänger med över tid och måste summera till plus minus noll i slutändan är en mänsklig förvrängning av det egentliga begreppet. Barnversionen ungefär.

Karma är direktverkande. Den som sparkar en glad hund lider där och då. Den som kramar om den istället njuter redan. Det handlar ingenting om återbetalning eller rabatt eller nåt annat konstigt. Det är inte ens nödvändigt att märka att man mår bra eller dåligt. Karma är bara betraktelsen att om man är trevlig så blir världen trevligare direkt.

För dom få vettiga koncept som existerar så finns det tusentals förvrängningar av det.

Skulle påstå att det du beskriver inte är karma alls.
Även om det stämmer.

Snarare:
Ditt medvetande, energetisk allignment och makten vi har att forma våra egna verkligheter/världar/medvetande.

Se bild:
https://h24-original.s3.amazonaws.co...1519-nq7HJ.jpg
Senast redigerad av SinnesFrisk 2019-01-04 kl. 15:19.
Citera
2019-01-04, 15:24
Bannlyst
Personligen lever jag vartannat liv som kvinna/man, jag verkar släktbunden och är ofta min egna gammelmor/far mor/far.

Systemet verkar sofistikerat på många sätt, utifrån mina minnen och upplevelser över historian.
Citera
2019-01-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinnesFrisk
Skulle påstå att det du beskriver inte är karma alls.
Även om det stämmer.
Förvirring följer från dom flesta mänskliga fantasier. Karma (eller vad man nu vill kalla det) så som jag beskriver det är fritt från förvirring. Jag vet inte om sånt hjälper andra men det är åtminstone vad jag uppskattat under senare delen av min resa.

Citat:
Snarare:
Ditt medvetande, energetisk allignment och makten vi har att forma våra egna verkligheter/världar/medvetande.

Se bild:
https://h24-original.s3.amazonaws.co...1519-nq7HJ.jpg

Personligen lever jag vartannat liv som kvinna/man, jag verkar släktbunden och är ofta min egna gammelmor/far mor/far.

Systemet verkar sofistikerat på många sätt, utifrån mina minnen och upplevelser över historian.
Ja. Det är bara njuta av drömmen så länge man tycker sånt är skoj. Folk som undrar över saker kommer mest troligt bara hitta förvirring i det du beskriver. Jag var en gul val för många nätter sedan. Tvivlar på att det hjälper någon som "söker" om det nu inte är lustiga anekdoter dom är ute efter.
Citera
2019-01-04, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BuggaMigInte
Förvirring följer från dom flesta mänskliga fantasier. Karma (eller vad man nu vill kalla det) så som jag beskriver det är fritt från förvirring. Jag vet inte om sånt hjälper andra men det är åtminstone vad jag uppskattat under senare delen av min resa.

Ja. Det är bara njuta av drömmen så länge man tycker sånt är skoj. Folk som undrar över saker kommer mest troligt bara hitta förvirring i det du beskriver. Jag var en gul val för många nätter sedan. Tvivlar på att det hjälper någon som "söker" om det nu inte är lustiga anekdoter dom är ute efter.

Det har du en poäng i. Det du skrev är konkret och användningsbart av alla.

Jag delar bara med mig av mina egna upplevelser, vill inte vilseleda folk, finns möjligheten att jag är psyksjuk såklart.
Folk får göra sin egna bedömning.
Citera
2019-01-05, 01:04
Medlem
Citat:
Jag delar bara med mig av mina egna upplevelser, vill inte vilseleda folk, finns möjligheten att jag är psyksjuk såklart.
Folk får göra sin egna bedömning.
Man ska inte fästa alltför stor vikt vid dom stämplar som vissa människor sätter på sina jämlikar. "Användbart" eller inte är det enda som verkar spela någon roll och det ligger för folks egna bedömning det med.

Nu skulle det vara användbart med en promenad och en cigg till exempel. Ganska märkligt men drömmar kan vara lite så.
Why shouldn’t truth be stranger than fiction? Fiction, after all, has to make sense. Reality, of course, does not.
Citera
2022-09-28, 10:28
Medlem
Men du skrev i en annan tråd att livet är meningslöst och verkade inte så pepp på livet överlag.
Citera
2022-09-28, 10:40
Bannlyst
Lite detta jag har försökt berätta i snart tjugo år. Godmorgon och välkommen in i gänget.

Problemet med Sanningen är att få intresserar sig över den. Deras egon är inbäddade i en orubblig verklighetsbubbla och har därför "inte tid" att läsa, söka eller intressera sig för vad Sanning faktiskt är och hur det fungerar på riktigt.

Ingen enskild metod vi använder oss av kan förklara universum eftersom alla metoder är universum. Men även alla tankar som uppstår genom metoderna vi använder, är delar av universum. Absoluten är allting i och inom existensen, även varenda "korkad" teori i oändligheten.

Ni som vill veta vad Sanning är:

https://youtu.be/nvaPmKQVIuQ

Mycket nöje
Senast redigerad av Snuthus 2022-09-28 kl. 11:06.
Citera
2022-09-29, 21:44
Medlem
"Out yonder there is this huge world, which exists independently of us human beings and which stands before us like a great eternal riddle, at least partially accessible to our inspection and thinking. The contemplation of this world beckons like a liberation."
Citera
2022-09-30, 11:03
Medlem
Hej, vad är källan på det du skrev?
Citera
2022-09-30, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jessyjamez1997
Men du skrev i en annan tråd att livet är meningslöst och verkade inte så pepp på livet överlag.

Alla kan må dåligt ibland
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in