• 1
  • 2
2019-01-01, 15:22
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Jag håller med dig, jag hade blivit skitsur.

Det är ju därför man ska sköta en budgivning snyggt.
Nu har ju objektet legat ute ett halvår så det är ingen budgivning att tala om just nu i alla fall.
Vist kan säljaren bli sur och fortsätta sitta på objektet, även om han inte är tvingad till försäljning pga. bostadsbyte så ligger fastigheten och tickar pengar.

Känns som det är köparens marknad nu och räntorna är på väg uppåt.
500 sväljer han nog inte men 600 kanske? beror lite på läget, var i landet det ligger.

Allt beror på hur mycket TS. vill ha objektet och hur mycket säljaren vill sälja
Citera
2019-01-01, 21:21
Medlem
Jag anser att man ska lägga det bud man anser att objektet är värt i ens ögon, varken mer eller mindre. Finns inget värre än giriga människor som vill ha allt så billigt som möjligt, oavsett om det är en bostad eller begagnad cykel.
Citera
2019-01-01, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silije
Hej. Jag och min partner håller på att titta på ett stort hus eller rättare sagt tre hus. Bo arean är på över 400 kvadrat och tomten på 1500 kvadrat. Det har legat till salu i ett halvår. Det har tidigare varit wärdshus i ett av husen så det finns mycket att fixa där som vanligt kök, tvättstuga, ta bort toalettbås och ta bort handfat i flera sovrum. Vi kommer också att måste bygga garage, tapetsera om och sätta upp staket. Samt fli bort nästan allt som hade med den gamla verksamheten dvs industrikök m.m. Det ligger också på landet så det blir en bit att köra samt att det ligger alldeles bredvid en väg. Nu till frågan: säljarna vill ha
1 200 000 kr för stället. Är det för skamligt om vi lägger ett bud på 500 000 kr?
Ja, det är SKAMLIGT! Bjud 700000 åtminstone och se vad de kan möta er med...
Senast redigerad av Vackertjej 2019-01-01 kl. 21:45.
Citera
2019-01-01, 21:50
Medlem
Hypokondrias avatar
Det är köparens marknad och ärligt : buda 500.

Ett objekt/hus/vara är aldrig värd mer än vad någon vill betala, Aldrig !

Lägg 500 med gott hjärta.
Dwt är vad du vill ge, om någon annan vill betala mer, låt dem göra det !
Citera
2019-01-02, 01:22
Medlem
Citat:
Hej. Jag och min partner håller på att titta på ett stort hus eller rättare sagt tre hus. Bo arean är på över 400 kvadrat och tomten på 1500 kvadrat. Det har legat till salu i ett halvår. Det har tidigare varit wärdshus i ett av husen så det finns mycket att fixa där som vanligt kök, tvättstuga, ta bort toalettbås och ta bort handfat i flera sovrum. Vi kommer också att måste bygga garage, tapetsera om och sätta upp staket. Samt fli bort nästan allt som hade med den gamla verksamheten dvs industrikök m.m. Det ligger också på landet så det blir en bit att köra samt att det ligger alldeles bredvid en väg. Nu till frågan: säljarna vill ha
1 200 000 kr för stället. Är det för skamligt om vi lägger ett bud på 500 000 kr?
Personligdn skulle jag ha sjunkit i marken om Jag skulle få för mig nåt sånt
Citera
2019-01-02, 03:01
Medlem
Hypokondrias avatar
Borde ju vara denna du kikar på fast du ändrat lite siffror
https://www.hemnet.se/bostad/villa-1...en-18-14575175

Finns säkert en anledning till att det inte sålts till utgångspris eller att någon sk.budgivning dragits igång.
Jag hade gått på magkänslan.
Citera
2019-01-02, 04:18
Medlem
Hör med mäklaren vad det kommit in för bud som de tackat nej till!
Var på en husvisning häromsistens, hade legat ute ett bra tag så då blir man ju lite extra vaksam. Det visade sig att de lagt sig på tok för högt från början och fått flera bud som de nekat (som inte låg SÅ långt under).
Citera
2019-01-02, 17:40
Medlem
Citat:

Har Ni verkligen tänkt över ett sådant här husköp, det blir ju ofantliga utgifter de närmaste 10 åren med renoveringar ombyggnader bygga garage värma upp huset.

Ni kan ju lägga ett bud på 500 000 kr men det har ju inte så stor betydelse då investeringarna och drift kommer att bli astronomiska de närmaste åren,

så om ni verkligen vill ha huset kan ni lägga budet men vara beredd att gå upp väsentligt för att gå de tillmötes.

Finns det värmepump bergvärme ?

Grattis ni kan leka kurragömma
Citera
2019-01-06, 19:19
Medlem
Vireks avatar
Är väl fri prissättning på hus liksom alla varor? Är ni villiga att bjuda X-500000 så varför inte ?
Citera
2019-01-06, 19:24
Medlem
Du ska inte skämmas alls. Lägg ett lågt förstabud och känn av. Du märker ju vad säljarna säger, därefter kan du ta ställning om du vill höja. Jag börjar också alltid med ett underbud jude som man är,
Citera
2019-01-06, 19:30
Medlem
DRAVKCABs avatar
Själv som säljare skulle jag bli förbannad. Även
om jag inte skulle få 500.000 så skulle jag inte
sälja till en som lägger en förolämpande lågt bud
och därmed framstår som oseriös.
Citera
2019-01-07, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Själv som säljare skulle jag bli förbannad. Även
om jag inte skulle få 500.000 så skulle jag inte
sälja till en som lägger en förolämpande lågt bud
och därmed framstår som oseriös.

Nä, man skulle nog få känslan av en som inte vet vad hen ger sig in på och därmed kommer strula en massa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in