• 1
  • 2
2018-12-30, 14:11
Medlem
Sorry om jag postat tråden fel...

Vad är fördelen att åka med Uber istället för vanlig taxi?
De flesta verkar rörande överens om att Uber är dyrare än taxi, särskilt under peaktimmarna.

Är uber så mkt dyrare? Personligen har jag aldrig åkt med Uber.
Citera
2018-12-30, 14:25
Medlem
MrMadoffs avatar
Skulle gissa på smidigheten och tryggheten av att veta vem som kör typ..
Citera
2018-12-30, 14:25
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Sorry om jag postat tråden fel...

Vad är fördelen att åka med Uber istället för vanlig taxi?
De flesta verkar rörande överens om att Uber är dyrare än taxi, särskilt under peaktimmarna.

Är uber så mkt dyrare? Personligen har jag aldrig åkt med Uber.

Utomlands är Uber ett betydligt bättre alternativ. Finns många anledningar men för att nämna några så är det oftast avsevärt billigare, speciellt i något turistland då taxi chaufförerna försöker lura turisterna på pengar med löjligt höga priser. En annan anledning av egen erfarenhet är att Uber förarna försöker i allmänhet göra ett bättre jobb då det är deras rykte inom Uber branschen som står på spel, om du förstår vad jag menar, det är mer personligt.
Citera
2018-12-30, 17:39
Medlem
På Uber kan du automatiskt få veta kostnaden för resan. Det blir inte överraskning. Chaufförerna kör för "sig själv" inte ett bolag eller åkeri.
Citera
2018-12-30, 17:40
Medlem
På Uber kan du automatiskt få veta kostnaden för resan. Det blir inte överraskning. Chaufförerna representerar "sig själv" inte ett bolag eller åkeri.
Citera
2018-12-30, 17:45
Medlem
Uber är otroligt smidigt och man får all info om förare och pris direkt vid beställning. Inget tjafs, den som hämtar upp dig vet redan vart du ska. Sen tycker jag på även att det är jäkligt mycket billigare.
Citera
2018-12-30, 18:30
Medlem
Pudersockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morbror Frans
Uber är otroligt smidigt och man får all info om förare och pris direkt vid beställning. Inget tjafs, den som hämtar upp dig vet redan vart du ska. Sen tycker jag på även att det är jäkligt mycket billigare.
Ja det vet väl den vanliga taxin också om du informerat dom om vart du ska?
Det verkar va billigare ibland, men dyrare ibland, de kör ju prislista efter hur mycket behov det finns, inte som vanlig taxi som kör efter när på dygnet å sträcka.

(eventuella nackdelar med Uber verkar ligga på chaufförssidan, de som får ta smällarna)
Citera
2018-12-30, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudersocker
Ja det vet väl den vanliga taxin också om du informerat dom om vart du ska?
Det verkar va billigare ibland, men dyrare ibland, de kör ju prislista efter hur mycket behov det finns, inte som vanlig taxi som kör efter när på dygnet å sträcka.

(eventuella nackdelar med Uber verkar ligga på chaufförssidan, de som får ta smällarna)
Är det enbart förbeställning som gäller för dessa? Betalning innan också?
Citera
2018-12-30, 21:27
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Är det enbart förbeställning som gäller för dessa? Betalning innan också?

Betalning sker automatiskt vid avslutad resa, därav att alla uber chaufförer ber så mycket om ursäkt om dem kör fel. Som med alla andra betalar man för sträckan man åker.
Citera
2018-12-30, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Betalning sker automatiskt vid avslutad resa, därav att alla uber chaufförer ber så mycket om ursäkt om dem kör fel. Som med alla andra betalar man för sträckan man åker.
Betalar ett fastställt pris direkt till chauffören alltså? Är bilarna uppskyltade? Finns taxameter? Är varje chaufför sin egen åkare?
Finns inte här, så inget jag kommit i kontakt med
.
Citera
2018-12-30, 21:34
Medlem
hagsatras avatar
Definitivt billigare än vanlig taxi förutom de få tillfälle när efterfrågan är väldigt hög och det finns få bilar ute. Går snabbare för Uber att komma plus att man slipper meckat med att dra fram kortet och betala. Alltid fasta priser så ingen taxameter.
Citera
2018-12-30, 21:44
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Uber finns inte där jag bor men de största taxibolagen har egna appar numera där man både kan beställa resan (appbeställare prioriteras), betala direkt eller senare hos chauffören samt givetvis direkt se priset för resan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in