• 1
  • 2
2018-12-29, 13:40
Medlem
EugeneKrabbas avatar
Jag har de senaste dagarna ältat om de misstag jag gjort genom åren, till exempel att jag blev full och gjorde dumma saker eller att jag köpt en prenumeration som jag egentligen inte vill ha eller att jag påbörjat en kurs som jag inte kunnat gå färdigt, som kostat pengar. Detta drar ner mig skitmycket och jag har ångest hela tiden. Vet inte vad jag ska göra.
Citera
2018-12-29, 13:48
Medlem
Det är för att du sitter på Flashback och inte har någonting annat för dig. Vad gör du i livet just nu? Om du är ledig, vad gör du då? Jobbar du på något hobbyprojekt? Om inte, varför inte, eller snarare vad gör du istället? Ältar? Ja, det är klart, för att du inte har någonting annat att göra!!!!!!

Klockan är inte särskilt mycket. Ät en ordentlig lunch NU, klä på dig och promenera i MINST 90 minuter, helst 2 timmar, UTAN STOPP. Bara gå någonstans, kolla google maps efter någon schysst cirkel runt där du bor som tar dig cirka 6 - 9 km och bara stick. Släng in några schyssta lurar och lyssna på lite skön musik. När du kommer hem varvar du ner och ser till att du är upptagen under resten av din ledighet nu över nyår. Hitta på några hobbyprojekt som sagt, det är steg ett efter ovannämnda promenad. Jag till exempel gillar att programmera så det varvar jag med långa promenader. Hitta något som passar dig.

För du inser väl att det du ältar över är sådant skit som förmodligen alla har gjort men inte bryr sig ett skvatt om? Jag har övergett fantastiska möjligheter i livet och varit väldigt ensam, ångrar en stor del av mina tonår men vad ska jag göra åt det nu? Bara att gilla läget.

EDIT: Sök även professionell hjälp om du inte har någon att prata med. Ring VC och fixa tid hos kurator eller så. Ångest går att bota.
Citera
2018-12-29, 13:49
Medlem
Nattiskatts avatar
Det som har hänt har redan hänt och går inte att ändra på, bara att blicka framåt och försöka göra det bättre.
Citera
2018-12-29, 13:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Misstag du gjort härdar dig bara. Går inte att ändra på i efterhand heller. Bara en lärdom. Ältar man dessa blir det bara ytterligare ett misstag du senare kommer ångra för livet är kort.
Citera
2018-12-29, 14:06
Medlem
EugeneKrabbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asmirana
Det är för att du sitter på Flashback och inte har någonting annat för dig. Vad gör du i livet just nu? Om du är ledig, vad gör du då? Jobbar du på något hobbyprojekt? Om inte, varför inte, eller snarare vad gör du istället? Ältar? Ja, det är klart, för att du inte har någonting annat att göra!!!!!!

Klockan är inte särskilt mycket. Ät en ordentlig lunch NU, klä på dig och promenera i MINST 90 minuter, helst 2 timmar, UTAN STOPP. Bara gå någonstans, kolla google maps efter någon schysst cirkel runt där du bor som tar dig cirka 6 - 9 km och bara stick. Släng in några schyssta lurar och lyssna på lite skön musik. När du kommer hem varvar du ner och ser till att du är upptagen under resten av din ledighet nu över nyår. Hitta på några hobbyprojekt som sagt, det är steg ett efter ovannämnda promenad. Jag till exempel gillar att programmera så det varvar jag med långa promenader. Hitta något som passar dig.

För du inser väl att det du ältar över är sådant skit som förmodligen alla har gjort men inte bryr sig ett skvatt om? Jag har övergett fantastiska möjligheter i livet och varit väldigt ensam, ångrar en stor del av mina tonår men vad ska jag göra åt det nu? Bara att gilla läget.

EDIT: Sök även professionell hjälp om du inte har någon att prata med. Ring VC och fixa tid hos kurator eller så. Ångest går att bota.

Tack för tipsen. Ska ut och gå på momangen. Har redan kontakt med psykiatrin så ska också berätta där, det kanske lättar.
Citera
2018-12-29, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneKrabba
Tack för tipsen. Ska ut och gå på momangen. Har redan kontakt med psykiatrin så ska också berätta där, det kanske lättar.

Jag har märkt att när jag är ledig så tänker jag för mycket och blir såklart deprimerad och börjar tänka på skitsaker. Runkar för mycket, sitter vid datorn för mycket och ältar för mycket. Därför är det viktigt att hålla igång - man ska aldrig vara ledig. Det är också därför viktigt att hitta någonting man verkligen känner är meningsfullt. Har du någonsin sysslat med något och verkligen glömt bort tiden, glömt bort att det är dags att äta eller att det är dags att sova? Gör MER av det. Återkom gärna ikväll och berätta hur du mår!
Citera
2018-12-29, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Misstag du gjort härdar dig bara.

På vilket sätt då?

Gammal floskel som inte är sann
Citera
2018-12-29, 14:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssmakarskitbra
På vilket sätt då?

Gammal floskel som inte är sann

Du tenderar väl inte att göra om samma misstag? Det är sant. Sedan kanske du via begått misstag även inser att livet är inte över pga det. Det finns en väg tillbaka och den är inte att älta det som inte går att ändra på.
Citera
2018-12-29, 14:43
Bannlyst
Citat:
Du tenderar väl inte att göra om samma misstag? Det är sant. Sedan kanske du via begått misstag även inser att livet är inte över pga det. Det finns en väg tillbaka och den är inte att älta det som inte går att ändra på.

Jag har litat på mina medmänniskor många gånger - samma jävla fel varje gång. Har dock aldrig tänkt att livet är över pga det - fattar inte helt hur du menar? Jag har dock lärt att inte köpa för lånade pengar.
Citera
2018-12-29, 15:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag har litat på mina medmänniskor många gånger - samma jävla fel varje gång. Har dock aldrig tänkt att livet är över pga det - fattar inte helt hur du menar? Jag har dock lärt att inte köpa för lånade pengar.

Men då har då så smått lärt dig av dina misstag. Vilket var min poäng. Du har lärt dig. Vilket är meningen av denna floskel som du kallar det. Sedan om du gör om samma misstag med att lita på dina medmänniskor är liksom ditt del. Man ska aldrig lita på sina medmänniskor.
Citera
2018-12-29, 15:21
Bannlyst
Citat:
Man ska aldrig lita på sina medmänniskor.

I så fall måste man ju flytta till en öde ö eller ut på landet och vara osocial. Funkar det tror du?
Citera
2018-12-29, 15:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
I så fall måste man ju flytta till en öde ö eller ut på landet och vara osocial. Funkar det tror du?

Som grundregel är det ju bra att ha. Eller litar du fortsatt obehindrat på allt och alla? Att du blivit sviken så många gånger borde betyda att du inte borde göra detta. Sedan kommer det som en glad överraskning när personen håller vad det lovat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in