Jag antar att de har moderskänslor för Stig-Helmer.
I verkligheten räcker det dock inte med att väcka moderskänslor för att få ligga, utan man måste ha någon annan attraktiv kvalitet också. T.ex. snygg, rik, rolig, högt IQ etc. Stig-Helmer saknar alla dessa kvaliteter.
Jag tycker det förhållandet väl säger att en nörd kan bli ihop men den vackraste kvinnan.
Båda är typiska sexor i utseendet. Sen att du väljer den fulaste bilden på honom och den finaste på henne är en annan. Men i normala fall ser de båda två helt normala ut...
I första filmen är kärleksaffären ändå rätt rimlig. Det är 70-tal, Stig H är fortfarande ganska ung och mansidealet var lite annorlunda än idag. Dessutom är tjejerna lite smårisiga, i synnerhet Majsan(?) som ju får ihop det med Stig.
I film två är det också ganska rimligt matchat, tjejerna är nu rejält tantiga, och den ena är dessutom nyligen dumpad av en snygging, inte orimligt att hon fått stukat självförtroende. I slutet av filmen gifter hon sig med Stig H och de får barn.
I film tre, SOS, börjar det spåra ur. Här är Stig ännu töntigare än vanligt, dessutom gråhårig gubbe nu, och frånskild pappa som grädde på moset! Kan inte simma, vet inget, en total idiot. Och ändå får ihop det med ung birgitte söndergaard, snygging med gott självförtroende. Totalt osannolikt och rätt dåligt skrivet!
Film fyra, golfaren:
Också helt orimligt, nu är han verkligen gammal och tjejen är skotsk och ser riktigt bra ut - för att vara brittisk....
måste vara 20-25 år yngre än Stig? Han gör bort sig inför henne typ 10 gånger och får ändå doppa. Nästan lika otroligt som trean.
Hälsoresan är usel, så att även kärleksaffären är orimlig passar väl in antar jag.
Personligen hade jag hoppats på en uppföljare där de reser till Thailand, varpå Stig och Ole får varsin thaibrud. Då hade kärlekshistorien varit rimlig och verklighetstrogen igen.....
Vad får vissa att tro att alla kvinnor föredrar typiskt manliga män; tuffa och med stora muskler? Så är det verkligen inte! Många vill hellre ha en tunn, intellektuell kille med glasögon. Eller en tjock med mustasch som är intresserad av pelargoner. Fattar du väl!
Lägg ner, nördar är inte attraktiva. T.ex. Zuckerberg presenterades inte som särskilt attraktiv, vare sig utseendemässigt eller personlighetsmässigt i the social network.
Men är det tillräckligt med pengar på kontot så blir vem som helst attraktiv...
(för en golddigger)
Tycker inte det är nått fel på han. Stig är fett gullig och som nån annan sa hans mustash är super sexig! Han är också rolig och snäll. Man behöver inte se ut och bete sig som fotomodeller för att få ligg.
Tycker inte det är nått fel på han. Stig är fett gullig och som nån annan sa hans mustash är super sexig! Han är också rolig och snäll. Man behöver inte se ut och bete sig som fotomodeller för att få ligg.
Men det är ju ingen svensk Tom selleck vi pratar om. Det är en tågtönt utan stil och klass...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!