2018-12-29, 14:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Det är ju fiktion och troligen ett högst medvetet drag.

Publiken tycker det är jätteskoj när en jättetönt (kanske även underdog) får leka i hemulens gruva.

Brukar överanalysera saker men i detta fallet tror jag inte det är svårare än så.

Skulle vilja lägga till där sett att det är så vanligt. Det är också väldigt mer vanligt att oattraktiva män blir skådisar medan nästan enbart attraktiva kvinnor blir det. Det är också en förklaring till detta fenomenet. Handlar alltså bara om marknad också. Söker du efter en roll kommer du enbart få attraktiva kvinnor som vill spela den.
Senast redigerad av Zaedrews 2018-12-29 kl. 14:43.
Citera
2018-12-29, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Skulle vilja lägga till där sett att det är så vanligt. Det är också väldigt mer vanligt att oattraktiva män blir skådisar medan nästan enbart attraktiva kvinnor blir det. Det är också en förklaring till detta fenomenet. Handlar alltså bara om marknad också. Söker du efter en roll kommer du enbart få attraktiva kvinnor som vill spela den.

Jag tyckte du sa att kvinnor dras till sådana nördar ett par sidor sedan, nu har du plötsligt en förklaring till detta fenomen?
Citera
2018-12-29, 14:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asmirana
Jag tyckte du sa att kvinnor dras till sådana nördar ett par sidor sedan, nu har du plötsligt en förklaring till detta fenomen?

Jo pga pengar. Nördar numera tenderar att tjäna bra. Vilket jag skrev. Sedan skrev jag också att detta är ett välkänt fenomen inom film och TV sedan länge. Detta är ett debattforum där vi så småningom genom att debattera kanske kommer till sanningen. Men du kanske är mera är en sådan som vill ha svaret först?
Citera
2018-12-29, 14:50
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:

Nja, kan inte riktigt hålla med där. I Hollywood känns det som de inte mest attraktiva männen spelar i komedier (Jack Black t.ex). Attraktiva som Brad Pitt och Johnny Depp får fina roller.

Sen finns det väl ett mellanting där de vill ha folk med normalt utseende för högre seriositet, typ Colin Firth.
Citera
2018-12-29, 15:09
Medlem
Citat:
Jo pga pengar. Nördar numera tenderar att tjäna bra. Vilket jag skrev. Sedan skrev jag också att detta är ett välkänt fenomen inom film och TV sedan länge. Detta är ett debattforum där vi så småningom genom att debattera kanske kommer till sanningen. Men du kanske är mera är en sådan som vill ha svaret först?

Det du skrev förut reflekterade inte att du tyckte det berodde på pengar. Sedan att nördar tjänar pengar tror jag är en myt, det är trots allt ett fåtal som blir tillräckligt framgångsrika (som t.ex. Zuckerberg) som på riktigt kan gå ut och få en jävla massa mutta. Debatterar är ju precis vad jag gör, men du kanske missuppfattar debattonen med personliga påhopp?

Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Nja, kan inte riktigt hålla med där. I Hollywood känns det som de inte mest attraktiva männen spelar i komedier (Jack Black t.ex). Attraktiva som Brad Pitt och Johnny Depp får fina roller.

Sen finns det väl ett mellanting där de vill ha folk med normalt utseende för högre seriositet, typ Colin Firth.

Håller med. Handlar snarare om att skratta/förlöjliga sig på bekostnad av den fula, inkompetenta snubben.
Citera
2018-12-29, 15:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asmirana
Det du skrev förut reflekterade inte att du tyckte det berodde på pengar. Sedan att nördar tjänar pengar tror jag är en myt, det är trots allt ett fåtal som blir tillräckligt framgångsrika (som t.ex. Zuckerberg) som på riktigt kan gå ut och få en jävla massa mutta. Debatterar är ju precis vad jag gör, men du kanske missuppfattar debattonen med personliga påhopp?

Det jag skrev först reflekterade med hur det brukar se ut i film/TV. Med tillägg om att nördar IRL tror jag blir mer attraktiva pga pengar. Det kan visst vara en myt.

Men här har du en IRL nörd med så nördigt utseende det kan bli. Ihop men en av de vackraste kvinnor som jorden beskådat.
https://lovelace-media.imgix.net/getty/108953923.jpg
Citera
2018-12-29, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vadå han är ju helt upptagen med sin egna lilla värld verkar det ju som, ingenting någon kvinna lyckas nå fram igenom och förändra på något sätt.

Ok. Så ser inte jag honom. Men visst, vem vet?
Citera
2018-12-29, 15:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
För det första så skriver han väl själv manuset. Som alla vet så bestämmer chefen.

Men i verkligheten är nog inte så konstigt då han är rolig och tjejer gillar roliga killar. Sen får han inte ihopa det i längden så han är ju singel i början av alla filmerna. Att få en tjej kan vara enkelt men desto svårare att behålla henne.
Precis vad jag tänkte skriva. Det är Lasse som skriver och Lasse som är Stig-Helmer
Citera
2018-12-29, 15:28
Medlem
Citat:
Det jag skrev först reflekterade med hur det brukar se ut i film/TV. Med tillägg om att nördar IRL tror jag blir mer attraktiva pga pengar. Det kan visst vara en myt.

Men här har du en IRL nörd med så nördigt utseende det kan bli. Ihop men en av de vackraste kvinnor som jorden beskådat.

Jaha, okej. Det där är en nörd med en vacker kvinna. En på miljarden? Mycket pengar = fitta är ingen myt.
Citera
2018-12-29, 15:29
Medlem
Denoms avatar
Citat:

Är han nörd bara för att han har glasögon eller vadå? Jag förstår inte ens vilka de är på bilden.
Citera
2018-12-29, 15:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Är han nörd bara för att han har glasögon eller vadå? Jag förstår inte ens vilka de är på bilden.

Det är Geoffrey Arend: Han ser ut som urtypen av en nörd.
https://upload.wikimedia.org/wikiped...Cropped%29.jpg

Och Christina Hendricks:
http://eskipaper.com/images/christina-hendricks-1.jpg

Jag tycker det förhållandet väl säger att en nörd kan bli ihop men den vackraste kvinnan.
Citera
2018-12-29, 15:36
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livshack
Är detta ett försök av Lasse Åberg att måla upp sig som en player eller bara en översikt i filmerna?

Den enklaste förklaringen är oftast den sanna. Flera andra regissörer, exempelvis Woody Allen kör med samma trick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in