2006-02-20, 11:43
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Klockrent! Det är min terori också. Bara se på dem!
http://www.curling.se/Resultat/2006/OS/IMG_8887.jpg Två av dem är iaf rätt fräscha :P
Även om de är fräscha så ser man nästan på deras blickar att de längtar efter att matchen ska sluta så att de kan gå in i omklädningsrummet och tala i tungor.
Jag kan även sätta en liten peng på att curling är Carolas favoritsport.
Citera
2006-02-20, 11:47
Medlem
Knudsons avatar
Herrarna "slår" mycket hårdare är tjejerna. Det är den enda skillnaden tror jag.
Citera
2006-02-20, 11:49
Medlem
Skulle satsa mitt hus på att dem svenska damerna skulle spöa pejas lag. Pejas lag är ju skitdåliga för tillfället.
Citera
2006-02-20, 13:20
Medlem
Det finns iaf EM och jag tror VM för mixade lag. Dock inte i OS (ännu??)
Spelar du mixat så är det spelare 1&3 samt 2&4 som är av "samma kön", missförstå mig rätt....
Citera
2006-02-20, 14:28
Medlem
cecels avatar
ju fler indelningar, ju fler medaljchanser
Citera
2006-02-20, 18:51
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knudson
Herrarna "slår" mycket hårdare är tjejerna. Det är den enda skillnaden tror jag.
va?
Spelar de inte på samma bana?
Citera
2006-02-20, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezit
Tänkte på exakt samma sak för några dagar sen

Sveriges damlandslag skulle säkert spöa skiten ur herrarna.

Ja, damlöaget har varit grymt mycket bättre än Pejalaget. Pejas lag missar ju enkla stenar hela tiden medan damlaget är stabila och bjuder på riktigt bra stenar hela tiden.

Enda skillnaden är väl att killarna kan göra hårdare stenar samt att de kan sopa bättre. Men för pejas lag hjälper det dom inte på långa vägar tillräckligt för att slå damerna.
Citera
2006-02-21, 05:23
Medlem
Var det inte så att Norberg ville spela en match mot Peja innan OS, men grabbarna vågade inte ställa upp?
Citera
2006-02-21, 08:18
Medlem
cfss avatar
Herrarna skulle slå damerna. Den främsta orsaken är att det finns många fler herrspelare än damspelare, en bredare bas som ger en vassare topp. Sedan är curling en mer fysisk sport än vad som antyds i tråden. Rätt jobbigt faktiskt.

Hursomhelst vore det mycket intressant att se en match mellan sveriges båda OS-lag.
Citera
2006-02-24, 14:11
Medlem
Den som tittar på bronsmatchen mellan USA och GBR just nu och såg damernas final igår, och begriper det minsta om curling fattar att svenskorna inte har skuggan av en chans mot topplagen på herrsidan.

GBR rensade precis ut 3 amerikanska stenar som låg närmast mitten med en takeout som damerna bara kan drömma om.
Citera
2006-02-24, 14:15
Medlem
Moonerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Den som tittar på bronsmatchen mellan USA och GBR just nu och såg damernas final igår, och begriper det minsta om curling fattar att svenskorna inte har skuggan av en chans mot topplagen på herrsidan.

GBR rensade precis ut 3 amerikanska stenar som låg närmast mitten med en takeout som damerna bara kan drömma om.
Mmm, det var det experterna precis sa
Citera
2006-02-24, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooners
Mmm, det var det experterna precis sa
Ok, jag orkar inte lyssna på de där tramsiga tanterna men då är vi överens då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in