2018-12-28, 12:08
Medlem
Har precis beställt kläder från Österrike, och de ska tydligen levereras med Fedex, något jag inte kunde bestämma över. Har läst olika omdömen kring Fedex och många verkar vara upprörda över att kuriren inte hör av sig, att de ljuger om att paket försökt levereras när folk varit hemma och uppenbart märkt att ingen försökt leverera paket.

Jag är smått orolig över att mitt paket inte kommer levereras och tänkte därför höra om någon har erfarenheter av Fedex och tar gärna emot tips på hur min första - och förmodligen sista - leverans med dem kan bli så smärtfri som möjligt.
2018-12-29, 13:26
Medlem
fuzzpedals avatar
FedEx brukar generellt vara duktiga på att höra av sig i förväg. Om du till exempel blir uppringd men du själv inte är tillgänglig på den angivna leveransadressen kan du som mottagare då ha turen att få paketet levererat till en alternativ adress såsom jobb eller plugg eller utfärda en fullmakt att dela ut paketet till en granne eller lägga det på verandan eller dylikt.
2018-12-29, 17:06
Medlem
T-Tigers avatar
Har bara goda erfarenheter av Fedex hemleveranser.
2018-12-29, 17:44
Medlem
De är mycket bättre än något statligt alternativ. På ett eller annat sätt ser de till att du får ditt paket. Mycket mer flexibla än posten.
2018-12-30, 02:29
Medlem
Vissa säger att när leveransen kommer till sverige så kan det vara postnord eller t.ex. schenker som tar över leveransen och sen levererar till ombud. Någon som vet nåt kring det?
2018-12-30, 08:21
Moderator
Arne.Ankas avatar
Tråd låst
/Moderator
(FB) Den stora tråden om Postnord, brev och andra fraktsätt (2)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in