Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-28, 10:35
  #1
Medlem
Jadu, har märkt på senaste tiden sedan jag köpte en läsplatta att det har flutit omkring annonser för Storytel. Är en svensk tjänst som erbjuder eböcker och ljudböcker till mobilen och deras egna läsplatta Storytel. Man kan köpa abonnemang och få tillgång till över 120 000 eböcker och ljudböcker. Ska finnas familjeabonnemang så att flera kan utnyttja tjänsterna på en och samma gång.

Lite saftigt pris dock, 169 kr per månad för att få tillgång till hela utbudet. Någon här som har testat på Storytel? Är det värt 169 kr per månad? Man har ju väntat lite på att något liknande Amazon Unlimited ska komma på den svenska marknaden.

https://www.storytel.com/se/sv/?gcli...SAAEgJPGPD_BwE
Citera
2018-12-28, 10:40
  #2
Medlem
Såg nu att man måste köpa deras egna läsplatta för att få tillgång till eböcker.

Hoppas det ändras. Har en Kobo och har ingen lust att inhandla en sketen läsplatta bara för att få tillgång till deras abonnemang.
Citera
2018-12-28, 10:46
  #3
Medlem
Själv kör jag bookbeat. Men jag läser inte, jag lyssnar.

149 kr/mån tar dem.
Citera
2018-12-28, 10:51
  #4
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Såg nu att man måste köpa deras egna läsplatta för att få tillgång till eböcker.

Hoppas det ändras. Har en Kobo och har ingen lust att inhandla en sketen läsplatta bara för att få tillgång till deras abonnemang.
Nej, du får tillgång till e-böckerna utan deras fåniga läsplatta.
Citera
2018-12-28, 10:52
  #5
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Fördelen med storytel är att du kan lyssna på datorn.
Citera
2018-12-28, 10:56
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Nej, du får tillgång till e-böckerna utan deras fåniga läsplatta.

Hur då? På deras hemsida står det att man måste ha deras läsplatta för att få tillgång till hela utbudet.
Citera
2018-12-28, 11:15
  #7
Medlem
Millediablos avatar
Vad är det för format på deras e-böcker och hur fungerar det om jag vill läsa på dator?
Citera
2018-12-28, 11:29
  #8
Medlem
StarkSomSatans avatar
169 kr?! Det tycker jag att de kan köra upp nånstans.
Citera
2018-12-28, 11:42
  #9
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Såg nu att man måste köpa deras egna läsplatta för att få tillgång till eböcker.

Hoppas det ändras. Har en Kobo och har ingen lust att inhandla en sketen läsplatta bara för att få tillgång till deras abonnemang.


Jag har deras app på min iPad och lyssnar/läser via appen. Svårare än så är det inte.
Citera
2018-12-28, 11:44
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har deras app på min iPad och lyssnar/läser via appen. Svårare än så är det inte.

Ja, men det verkar inte som att man kan få tillgång till deras eböcker på andra läsplattor än deras egna.
Citera
2018-12-28, 11:46
  #11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Vad är det för format på deras e-böcker och hur fungerar det om jag vill läsa på dator?

Man läser böckernas i en app. Jag kollade på deras sida och om jag förstått det rätt (kan ha fel), kan man inte lösa på en dator, bara lyssna. Du måste ha en smartphone eller en platta för att läsa.
Citera
2018-12-28, 11:49
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkSomSatan
169 kr?! Det tycker jag att de kan köra upp nånstans.

Har kört Storytel i ett par år. Den sticker ut genom att va lite bättre än övriga.

Du får alltså tillgång till hela deras bibliotek, kan börja lyssna på hur många böcker du vill och ladda ner så du kan lyssna/läsa offline.

Sen finns det billigare alternativ där du kan lyssna på 1-2-3böcker per månad mot en lägre månadskostnad.

Vad kostar 1bok att köpa? Förstår inte att man kan tycka att det är dyrt. Köper du mer än en bok i månaden så har du ju tjänat in vad det kostar.

Tips.

Prova Nextory, Storytel, Bookbeat typ en månad gratis. Där har du ju 3månader gratis. Sen brukar Nextory och Bookbeat erbjuda en gratismånad om du kommer tillbaks. Du får en hel del gratismånader på ett år.

Sen kompletterar du med den inte alls lika bra men gratis Biblio som är bibliotekets gratisvariant.

Jag brukar varva på de 4.
__________________
Senast redigerad av Bruz-Lee 2018-12-28 kl. 11:53.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback