2018-12-28, 04:04
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
80 talist, när jag läste om att folk bar kniv vart väl runt 2000 talet. Jag trodde knappt mina öron, varför skulle folk gå runt med kniv för, är inte det farligt, otympligt, märkligt. Sen 10* år senare fick man höra om london, knivstaden där massvis av ungdomar bar kniv och även dödades med kniv. Likaså som Växjö kallas knivstaden, dock mkt färre knivmord än andra storstäder.

Jag har redan köpt in ett tiotal knivar men inte börjat bära dom än.

Vad anser ni? Bära eller inte bära? Den syns knappt. och med tanke på mitt utseende i övrigt är det ganska provocerande, vilket enligt mig gör det hyfsat legitimt.

Vet att det finns gamla trådar, men det här är en från som kommer bli mer aktuell framöver. Tro mig mod.
Citera
2018-12-28, 04:08
Medlem
mossyvictorys avatar
Har en springkniv på mig i ena fickan på jackan, syns inte. Bra att ha.

Behöver ju inte springa omkring med en rambokniv direkt.
Citera
2018-12-28, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossyvictory
Har en springkniv på mig i ena fickan på jackan, syns inte. Bra att ha.

Behöver ju inte springa omkring med en rambokniv direkt.
Springkniv? Fällkniv? Jag har min rambo innaför dörren 22cm blad. De övriga är fällknivar mellan 12 och 8 cm blad.
Citera
2018-12-28, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Springkniv? Fällkniv? Jag har min rambo innaför dörren 22cm blad. De övriga är fällknivar mellan 12 och 8 cm blad.

Går du runt med en 22 centimeters så är det lite otympligt, ta en mindre variant då.
Citera
2018-12-28, 04:42
Medlem
Citat:
80 talist, när jag läste om att folk bar kniv vart väl runt 2000 talet. Jag trodde knappt mina öron, varför skulle folk gå runt med kniv för, är inte det farligt, otympligt, märkligt. Sen 10* år senare fick man höra om london, knivstaden där massvis av ungdomar bar kniv och även dödades med kniv. Likaså som Växjö kallas knivstaden, dock mkt färre knivmord än andra storstäder.

Jag har redan köpt in ett tiotal knivar men inte börjat bära dom än.

Vad anser ni? Bära eller inte bära? Den syns knappt. och med tanke på mitt utseende i övrigt är det ganska provocerande, vilket enligt mig gör det hyfsat legitimt.

Vet att det finns gamla trådar, men det här är en från som kommer bli mer aktuell framöver. Tro mig mod.

Vad ska du med kniv till?
Och om det är för självförsvar (den sämsta tänkbara ursäkten) så, har du tränat på självförsvar med kniv?

Jag gissar på nej...
Citera
2018-12-28, 04:52
Bannlyst
Kniv är för pissluffare, skulle hellre köra en rejäl pepparsprej + en batong
Citera
2018-12-28, 05:04
Medlem
Jag äger både batong och spray, överfallslarm och rökgranat. Allt ligger innanför dörren. Dessa saker är sånt jag inte vill bära med mig. bilen kommer preppas med batong och kniv. men nu handlar det mer om kniv till vardags, väl dold och absolut inte qnvändas utan yttersta möjliga unvikelse.
Citera
2018-12-28, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Går du runt med en 22 centimeters så är det lite otympligt, ta en mindre variant då.
Det var bara ett exempel på mina hemmakniv, de andra ligger på 12-10 cm ihopfällda.
Citera
2018-12-28, 05:14
Medlem
Citat:
Likaså som Växjö kallas knivstaden, dock mkt färre knivmord än andra storstäder.

.

Kallas Växjö för knivstaden?? Aldrig hört trots att jag bott där i 20 år.
Citera
2018-12-28, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Vad ska du med kniv till?
Och om det är för självförsvar (den sämsta tänkbara ursäkten) så, har du tränat på självförsvar med kniv?

Jag gissar på nej...
Den kommer användas i avskräckande syfte enbart genom att finnas där, jag rör mig alltid själv. och mitt utseende tycks väcka en del till liv märkligt nog? Rakat huvud, bomberjacka, stålhättekängor.
Anvnda kniv är det absolut sista jag skulle vilja göra. Dels efter att ha sett gore videos på dylikt och personligen kunna göra sådant tar mig hårt emot.
Citera
2018-12-28, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteEnRosaKattTill
Kallas Växjö för knivstaden?? Aldrig hört trots att jag bott där i 20 år.
Nja efter hantverkaren som blev knivad til döds vid daldo och sen snubben som knivades till döds vid mriakyrkan så fick staden dt namnet ett tag , det kanske är borta nu.
Citera
2018-12-28, 05:24
Medlem
Citat:
Den kommer användas i avskräckande syfte enbart genom att finnas där, jag rör mig alltid själv. och mitt utseende tycks väcka en del till liv märkligt nog? Rakat huvud, bomberjacka, stålhättekängor.
Anvnda kniv är det absolut sista jag skulle vilja göra. Dels efter att ha sett gore videos på dylikt och personligen kunna göra sådant tar mig hårt emot.

Är du jätterädd för stryk så är det ju lättare att tona ner sitt yttre en smula.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in