• 1
  • 2
2018-12-28, 01:15
Medlem
Kozitass avatar
Onsdagen den 24e Januari 2018 skrev Aftonbladet följande,

31 människor skjutna till döds.

Över 520 skottskadade.

Nästan 1 500 skjutningar.

Det avslöjar Aftonbladets kartläggning av gängkrigen i Sveriges tre största städer de sju senaste åren.

– Det är hemska siffror. Jag hade inte trott på den här extrema utvecklingen, om någon hade sagt det här till mig för tio år sen, säger Gunnar Appelgren, kriminalkommissarie på polisen region Stockholm.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...0-skottskadade

Och såhär skriver Sydsvenskan,

Det är ett bittert faktum att Sverige är ett av de länder som har allvarliga problem med våld där skjutvapen används. Under 2017 dödades 35 procent av alla mördade i Sverige med skjutvapen.

Min Fråga lyder,
Förutom alla terrorister hur många mördare går egentligen runt på de svenska gatorna?
Citera
2018-12-28, 01:35
Medlem
Många, och fler blir det. Vapen flödar in i Sverige och konflikterna kommer bara att eskalera mer och mer. Vi har passerat "point of no return" enligt min uppfattning.
Citera
2018-12-28, 01:46
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Många, och fler blir det. Vapen flödar in i Sverige och konflikterna kommer bara att eskalera mer och mer. Vi har passerat "point of no return" enligt min uppfattning.
Man har inte gripit många och en del fall har hamnat i så kallade "Kalla fall"
Många mördare fria och en del kanske har begått mord fler gånger dessutom.

Dem jävla drogerna är problemet och fjolliga politiker.
Citera
2018-12-28, 01:49
Medlem
Halloween2s avatar
''Förutom alla terrorister hur många mördare går egentligen runt på de svenska gatorna?''

Du tror att du ska få det exakta svaret på flashback när inte ens polisen aldrig kommer få veta.? Jösses vilken fråga..
Citera
2018-12-28, 02:12
Medlem
Allt våld står för Muslkmerna och annat skit som importerats, plus 3 generationens blattar
Citera
2018-12-28, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
Dem jävla drogerna är problemet och fjolliga politiker.
Håller med till viss del. Om droger var lagligt och reglerat hade kriminella gäng inte kunnat tjäna massa pengar på dem.
Citera
2018-12-28, 02:26
Medlem
Alltid så följer snyftreportage med i inslagen på Rapport/Aktuellt så även igår
https://www.svtplay.se/video/2020919...=auto&tab=2018 ca 4.40
stackars Shayan Jaff 22årig man, lärarstudent, som sköts till döds med 13 skott.
Oskyldiga är dom alltid och högskolestuderande. Det verkar vara Sveriges kompetensregn som går till spillo i dessa skjutningar i vart fall är det som SVT verkar vilja ge sken av men samtidigt motsäger de sig själva då folk reagerar på att skjutningar mitt i stan på ljusa dan är livsfarligt för vanligt folk men då heter det att det bara drabbar gängkriminella men en sådan bild ger inte deras reportage!
Jävla propagandasvin!
Citera
2018-12-28, 03:50
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Alltid så följer snyftreportage med i inslagen på Rapport/Aktuellt så även igår
https://www.svtplay.se/video/2020919...=auto&tab=2018 ca 4.40
stackars Shayan Jaff 22årig man, lärarstudent, som sköts till döds med 13 skott.
Oskyldiga är dom alltid och högskolestuderande. Det verkar vara Sveriges kompetensregn som går till spillo i dessa skjutningar i vart fall är det som SVT verkar vilja ge sken av men samtidigt motsäger de sig själva då folk reagerar på att skjutningar mitt i stan på ljusa dan är livsfarligt för vanligt folk men då heter det att det bara drabbar gängkriminella men en sådan bild ger inte deras reportage!
Jävla propagandasvin!

Fast just i det här fallet så var han faktiskt oskyldig och en hederlig medborgare. Om det är han jag tänker på.
Det finns hederliga medborgare oavsett hudfärg och religion, hellre att man har dessa i samhället än andra.
Citera
2018-12-28, 10:33
Medlem
Hörde precis en polis på radion efter den senaste sprängningen i Landskrona.
Han lätt rätt trött och uppgiven stackarn.
Inte ens i julhelgen får polisen vila nu för tiden.
Begreppet julefrid kan vi nog avskaffa genom ett politiskt beslut i Sverige utan problem.
Centern och MP m.fl. verkar ju redan ha röstat för det i alla fall.
Citera
2018-12-28, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
Onsdagen den 24e Januari 2018 skrev Aftonbladet följande,

31 människor skjutna till döds.

Över 520 skottskadade.

Nästan 1 500 skjutningar.

Det avslöjar Aftonbladets kartläggning av gängkrigen i Sveriges tre största städer de sju senaste åren.

– Det är hemska siffror. Jag hade inte trott på den här extrema utvecklingen, om någon hade sagt det här till mig för tio år sen, säger Gunnar Appelgren, kriminalkommissarie på polisen region Stockholm.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...0-skottskadade

Och såhär skriver Sydsvenskan,

Det är ett bittert faktum att Sverige är ett av de länder som har allvarliga problem med våld där skjutvapen används. Under 2017 dödades 35 procent av alla mördade i Sverige med skjutvapen.

Min Fråga lyder,
Förutom alla terrorister hur många mördare går egentligen runt på de svenska gatorna?
......som vi känner till och som är offentliggjort ska tilläggas. Jag är övertygad om att det finns mycket mer dolt under ytan
Citera
2018-12-28, 10:43
Medlem
nidbilds avatar
Vad säger Vänstern som förespråkar massinvandring och mångkultur som i sin tur leder till kaoz, det finns kvitto på det
Citera
2018-12-28, 10:49
Medlem
AttansNedranss avatar
Tja, hade man vart tredje år burat in 200 av de som orsakar allt detta våld på livstid, så hade skjutningarna minskat med minst 90%. Alla hade jublat, inte minst i förorterna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in