2018-12-28, 19:56
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Inte för att jag på något sätt vill likna min kunskapsnivå med Hamilkars men jag skulle nog kunna modda rasbiologi med gott resultat.

Men ja, det är en rätt munter tanke, det får jag hålla med om. Förstår inte riktigt vilken nytta det skulle vara till.

Givetvis skulle du kunna modda det med gott resultat för forumet, men jag tror din gnista din skulle försvinna fortare än hos en billig zippo-sten hos den där killen i byn som aldrig byter bongvatten. Jag misstänker att man helst modererar nåt man gärna läser.

Gnäller man på moderering ofta tar man sig själv på för stort allvar. Jag drar på mig varningar för att jag gillar att fylleposta, trolla hårt ibland men ibland skriver även denna användare genomtänkta inlägg.
Själv bryr jag mig bara om vilket namn som står bakom en viss text om det handlar om en nån jag tar på allvar, dvs ca 100 Pers. Resten handlar om innehåll. Ibland går det bra, ibland dåligt, onödigt att bli kränkt.
Citera
2018-12-28, 20:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Givetvis skulle du kunna modda det med gott resultat för forumet, men jag tror din gnista din skulle försvinna fortare än hos en billig zippo-sten hos den där killen i byn som aldrig byter bongvatten. Jag misstänker att man helst modererar nåt man gärna läser.
Mer eller mindre i alla fall. Klart att det finns dom bland oss som glatt moddar vad som men jag misstänker att det inte direkt är normen.
Citera
2018-12-29, 08:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martike
Jag vill veta konsekvenserna av att ha samma mod på samma avdelning.
Så länge mods är lyhörda för vad som händer så ser jag inget problem med det, i slutändan fungerar ett forum som bäst när mods och medlemmar tillsammans utvecklar forumet, alltifrån samlingstrådar, underforum, regler, nivå på moderering etcetera.

Citat:
Vad tycker ni? Är det inte smartare och byta varje halvår?
Skulle det införas så skulle jag säga tack o hej.

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Att moderera ett forum är att vara glorifierad städkärring.
trivseltekniker om jag får be

Citat:
Jag tror inte det finns tillräckligt med lämpliga och villiga att byta ut moderatorer så ofta,
Hur intresserade tror du människor i största allmänhet är av att moderera pedofili till exempel? eller mondo gore bizarre?

Citat:
Ursprungligen postat av Martike
Varför skulle det vara så buuu med att ha Hamilkar i cannabisaktivism? Det är ju bara moderering som gäller.
Är mer komplicerat än så, visst det finns forum som är ruskigt enkla men även motsatsen finns, forum som är ruskigt komplicerade speciellt om ämnet inte intresserar en.

Jag stötta nyligen upp i ett forum jag aldrig besöker, fick typ 2 A4-papper om vad som gäller i det specifika forumet.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in