• 1
  • 2
2018-12-27, 17:51
Medlem
Hej! Jag funderar på att köpa en soundbar då jag tycker ljudet från min tv är lite väl klent, speciellt när man kollar på film. Jag vill dock inte lägga så mycket pengar, skulle ni säga att man kan få en bra för ca 1000kr?

https://www.netonnet.se/art/ljud-och.../236447.13774/

Har kollat lite på den som är länkad här ovan, vad säger ni med koll? Är det något att ha?

Annars, finns det något speciellt man ska tänka på när man köper en soundbar? Jag kan nästan ingenting om högtalare, så det är svårt för mig att göra en bedömning..

Tack på förhand och god fortsättning!
Citera
2018-12-27, 17:56
Medlem
Inte värt! Ljudet ur en så pass billig soundbar är lika kasst som ur TV:n
Citera
2018-12-27, 18:12
Medlem
SophieNeveus avatar
Köp denna istället https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4266970

Några hundralappar dyrare, kostar 1290 kr men det ursprungliga priset är 2190. Finns reviews på youtube och den verkar ha fått bra betyg för sin prisklass.
Citera
2018-12-27, 18:14
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald

Inte för att den billiga skiten som länkas i topic förmodas vara något att ha men så nog fan ger den bra mycket mer kräm än det som kommer ut ur tv'n default.
Citera
2018-12-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Det var ungefär min tanke först också (även om du vässar lite), men när man läser betyg från kunder som köpt just den jag länkade till, så har den fått fina omdömen.. Vilket pris ska man lägga sig på anser du?
Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
Köp denna istället https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4266970

Några hundralappar dyrare, kostar 1290 kr men det ursprungliga priset är 2190. Finns reviews på youtube och den verkar ha fått bra betyg för sin prisklass.
Tack för tipset, ska kolla närmare på den! Jag tänkte inte ens på att det är rea just nu, det vore ju perfekt att hitta något till nedsatt pris.

Jag kan tänka mig att lägga några hundringar extra om det är en bra bar

Fortsätt gärna med tips, tankar och förslag
Citera
2018-12-27, 18:20
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeMigSvarNu
Det var ungefär min tanke först också (även om du vässar lite), men när man läser betyg från kunder som köpt just den jag länkade till, så har den fått fina omdömen.. Vilket pris ska man lägga sig på anser du?

Tack för tipset, ska kolla närmare på den! Jag tänkte inte ens på att det är rea just nu, det vore ju perfekt att hitta något till nedsatt pris.

Jag kan tänka mig att lägga några hundringar extra om det är en bra bar

Fortsätt gärna med tips, tankar och förslag
Beställde själv samma högtalare på juldagen för 1190 kr på grund av att en kusin precis hade köpt en, men för fullpris innan jul.
Har dock inte fått den än. Har inte hunnit få någon direkt uppfattning om huruvida den presterar, förutom på reviews.
Citera
2018-12-27, 18:23
Medlem
Citat:
Beställde själv samma högtalare på juldagen för 1190 kr på grund av att en kusin precis hade köpt en, men för fullpris innan jul.
Har dock inte fått den än. Har inte hunnit få någon direkt uppfattning om huruvida den presterar, förutom på reviews.
Har läst runt lite nu och har inte läst någon som skrivit negativt om den. Tror jag kommer slå till på denna

Kanske en jättedum fråga, men såg att någon hade skrivit att man själv måste köpa en "optisk ljudkabel", vad innebär det? Kan någon direktlänka en sån som passar till LG SJ3? Vill inte råka köpa fel

edit: https://www.komplett.se/product/8461...k-toslink-3-m# är detta en optisk ljudkabel som passar till LG SJ3? Hittade den som tillbehör inne på annonsen på komplett.se

edit2: Ville bara tacka för att du hjälpte mig att få upp ögonen för den där istället, den jag länkade verkar vara mer budget än LG sj3
Senast redigerad av GeMigSvarNu 2018-12-27 kl. 18:32.
Citera
2018-12-27, 18:36
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Har läst runt lite nu och har inte läst någon som skrivit negativt om den. Tror jag kommer slå till på denna

Kanske en jättedum fråga, men såg att någon hade skrivit att man själv måste köpa en "optisk ljudkabel", vad innebär det? Kan någon direktlänka en sån som passar till LG SJ3? Vill inte råka köpa fel

edit: https://www.komplett.se/product/8461...k-toslink-3-m# är detta en optisk ljudkabel som passar till LG SJ3? Hittade den som tillbehör inne på annonsen på komplett.se

edit2: Ville bara tacka för att du hjälpte mig att få upp ögonen för den där istället, den jag länkade verkar vara mer budget än LG sj3

Ja, det stämmer, en sådan kabel. Låter konstigt om inte det ingår.
Jag har inte heller köpt någon kabel än..

Hehe, det återstår som sagt för mig att få min, men jag hoppas för bådas skull att det blir ett utmärkt köp!
Citera
2018-12-27, 20:19
Medlem
SophieNeveus avatar
Komplett säljer tydligen SJ3 för 1190 kr istället för 1290:-

https://www.komplett.se/product/1112...-sj3-soundbar#
Citera
2018-12-27, 20:29
Medlem
Köpte min soundbar hos NetonNet för typ 600 kr? Märket Andersson.

Är toknöjd. Ljudet i min tv var så jävla burkigt.
Nu med soundbaren måste jag till och med sänka ljudet för jag är rädd att störa grannarna med subwoofern.

Ingen ljudexpert och hade inga förväntningar heller, men soundbaren löste problemet med det dåliga ljudet för inga pengar alls och jag är såååååå nöjd!

Kopplade med optisk kabel, coax funkade inte.

OBS - Medföljde INGA kablar med soundbaren jag köpte, fick köpa separat.
Citera
2018-12-27, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cortada
Köpte min soundbar hos NetonNet för typ 600 kr? Märket Andersson.

Är toknöjd. Ljudet i min tv var så jävla burkigt.
Nu med soundbaren måste jag till och med sänka ljudet för jag är rädd att störa grannarna med subwoofern.

Ingen ljudexpert och hade inga förväntningar heller, men soundbaren löste problemet med det dåliga ljudet för inga pengar alls och jag är såååååå nöjd!

Kopplade med optisk kabel, coax funkade inte.

OBS - Medföljde INGA kablar med soundbaren jag köpte, fick köpa separat.
När du säger att det inte medföljde några kablar alls, så menar du väl inte tex elkabel?

Citat:
Komplett säljer tydligen SJ3 för 1190 kr istället för 1290:-

https://www.komplett.se/product/1112...-sj3-soundbar#
Har precis beställt från Komplett. Själva baren och den optiska kabeln jag länkade.

Har du, eller någon annan, tips på vart i rummet man bör placera sin subwoofer för bäst ljud? Rummet där denna soundbar ska sitta är inte speciellt stort
Citera
2018-12-27, 20:37
Medlem
Citat:
När du säger att det inte medföljde några kablar alls, så menar du väl inte tex elkabel?

Har precis beställt från Komplett. Själva baren och den optiska kabeln jag länkade.

Har du, eller någon annan, tips på vart i rummet man bör placera sin subwoofer för bäst ljud? Rummet där denna soundbar ska sitta är inte speciellt stort

Okej då, det medföljde kablar, men inte allt som behövdes för att göra installationen komplett.
Det medföljde en kabel som gick mellan soundbar och subwoofer, och en strömkabel med adapter.

Men inget som skulle in till själva tv, så man måste komplettera med antingen optiskt kabel eller coax för att installationen ska slutföras.

Min subwoofer står intill tvn. Visste inte vart jag skulle ställa den annars, oavsett vart man ställer den lär ju basen endast komma från det hållet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in