Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-27, 17:47
  #1
Medlem
Dator : acer nitro5 i5
Problem: trådlösa nätverkskortet

Igår helt plötsligt så tvärdog internetanslutningen via wifi på datorn.
Med kabel fnkar det som det ska.

Vad har jag gjort: varit i enhetshanteraten och konstaterat en gul triangel med ! I, dvs fel på enhet. Kollar egenskaperna på kortet.
Där står följande
”den här enheten kan inte starta (kod 10)”

Ok, provar söka efter drivrutiner med ethernetkabeln i, den hittar nån ny som den installerar. Men fortf så kvarstår problemet.

Provar att avinstallera enheten, söka efter maskinvaruförändringar och installerar den igen.
Det går inte heller.
När det är klart så står det:
”Windows stötte på ett fel när drivrutinerna installerades. Enheten startar ej (kod10)”
😒
Vad kan jag nu göra? Tog lite bilder under dom olika stegen, tänkte att det kanske underlättar.
Har även skruvat av baksidan och konstaterat att inget har lossnat (varför det nu skulle ha gjort det)

Ok, vet inte hur man får in bilder(om det ens går) men länkar till galleriet https://postimg.cc/gallery/2ghy17q5o/
__________________
Senast redigerad av Mr.sopis83 2018-12-27 kl. 17:50. Anledning: Tog bort bildkoder
Citera
2018-12-27, 20:02
  #2
Medlem
shaktas avatar
Du har inte råkat stänga av WiFi genom en knapp kanske?. Dom brukar sitta lite olika på laptops. Vissa har som en liten spak/reglage på sidan eller framför laptoppen som man dra åt ett håll . Andra vägar är Fn knappen och dom blåa markerade tangenterna och eventuellt ett råka gjort en WiFi avstängning. Då brukar kortet bli avstängt och visas som ett ! och att det inte gick att starta.
Citera
2018-12-27, 21:33
  #3
Medlem
Shakta.
Ja fast nej, när man trycker på Fn och 3 (som är såndär wifi symbol) så stänger man av/sätter på flygläget.

MEN om du inte hade skrivit så hade jag inte provat alla möjliga kombinationer dvs fn+alt+3, fn+crtl+3 mm provade lite olika såna kobinationer och vips så funkade det😁

Men att det går att stänga av/ sätta på var jag medveten om, men på denhär acern så var det ju bara flygläge man ändrade på/av med den ”normala” stänga av wifi kombon på knapparna.

Det skumma är att när jag kollade på min andra bärbara så blev det inget ! När jag stänger av wifi på den.

Jaja, tack för det. O nu fungerar det iallafall (höll på att bli gråhårig)
Citera
2018-12-28, 10:25
  #4
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.sopis83
Shakta.
Ja fast nej, när man trycker på Fn och 3 (som är såndär wifi symbol) så stänger man av/sätter på flygläget.

MEN om du inte hade skrivit så hade jag inte provat alla möjliga kombinationer dvs fn+alt+3, fn+crtl+3 mm provade lite olika såna kobinationer och vips så funkade det😁

Men att det går att stänga av/ sätta på var jag medveten om, men på denhär acern så var det ju bara flygläge man ändrade på/av med den ”normala” stänga av wifi kombon på knapparna.

Det skumma är att när jag kollade på min andra bärbara så blev det inget ! När jag stänger av wifi på den.

Jaja, tack för det. O nu fungerar det iallafall (höll på att bli gråhårig)

Härligt . Ibland kan sånt där vara frustrerande. Har själv råkat ut för liknande när man suttit och skrivit och tryckt Fn och fel knapp som sänke hela WiFi.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback