• 1
  • 2
2018-12-26, 22:47
Medlem
dysterqvists avatar
Som rubriken, enligt exp.

Polisen rustar för kaos på nyårsafton: ”Kan bli bråk”
Publicerad 26 dec 2018 kl 22.2
citat,
En nyårsafton på Möllevångstorget brukar höras på långa vägar. Det förekommer raketer och smällare i alla former – samtidigt som det ofta är fullproppat av människor.

– Nyårsfirandet har blivit ökänt för just det kaotiska och att folk skjuter fyrverkerier hej vilt. Folk är beredda mer eller mindre på vad som ska ske, sa Jash Doweyko-Jurkowski till TT för två år sedan då han hade spelat in ett nyårsfirande på film. etc,
vad kan sägas in för det nya året?
Raketforskare in action igen eller,
är det Sveriges pensions räddare som åter visar sina framfötter?
Citera
2018-12-26, 22:56
Medlem
W.Irvings avatar
Varken olycka eller katastrof.

Olyckor och katastrofer --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2018-12-26, 23:04
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dysterqvist
Som rubriken, enligt exp.

Polisen rustar för kaos på nyårsafton: ”Kan bli bråk”
Publicerad 26 dec 2018 kl 22.2
citat,
En nyårsafton på Möllevångstorget brukar höras på långa vägar. Det förekommer raketer och smällare i alla former – samtidigt som det ofta är fullproppat av människor.

– Nyårsfirandet har blivit ökänt för just det kaotiska och att folk skjuter fyrverkerier hej vilt. Folk är beredda mer eller mindre på vad som ska ske, sa Jash Doweyko-Jurkowski till TT för två år sedan då han hade spelat in ett nyårsfirande på film. etc,
vad kan sägas in för det nya året?
Raketforskare in action igen eller,
är det Sveriges pensions räddare som åter visar sina framfötter?

En fråga är bara, menar du att det bara är invandrare som skapar kaos? Mitt minne drån när jag var ung var att det sköts vilt med raketer både här och där av etniska svenskar liksom andra. Att det är mpnga invandrare i områden med många invandrare är rätt logiskt.

Däremot har jag aldrig förstått varför polisen inte agerar. Det är väl bara att gå in och avbryta de som skjuter. Man kanske inte kan haffa alla men tar man några så vet övriga att risken finns att man blir haffad.
Citera
2018-12-26, 23:09
Medlem
EnGodForlorares avatar
Samma visa som förra året: (FB) Arabiska män kapar Möllevångstorget i natt.

Massor med flashbackare som önskar/förutspår att det kommer bli kaos men i slutändan blir det inget av det. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...t-nyar-i-malmo Är man jätterädd för raketer och smällare kanske man inte ska bege sig ut under nyårsnatten, men för de flesta är det inte några problem.
Citera
2018-12-26, 23:14
Medlem
dysterqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
En fråga är bara, menar du att det bara är invandrare som skapar kaos? Mitt minne drån när jag var ung var att det sköts vilt med raketer både här och där av etniska svenskar liksom andra. Att det är mpnga invandrare i områden med många invandrare är rätt logiskt.

Däremot har jag aldrig förstått varför polisen inte agerar. Det är väl bara att gå in och avbryta de som skjuter. Man kanske inte kan haffa alla men tar man några så vet övriga att risken finns att man blir haffad.

du drömmer
Jag minst 40 år ,Äldre,än dej
Jag minns inte det raketkaos du påstår.
Jag VET att detta på börjades runt slutet av 80 talet.
Då Invandringen visade sina nya "fly frånkriget" fasoner.
flera F D bekanta från Yugoslavia har visat överväldiga bevis.
Citera
2018-12-26, 23:19
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:

Jo, det är ganska blandad.
Har också varit där yngre o bara njutit av krut lukten.
I början av 00 talet råkade min amigo dra av en utländsk 'smällare' under en polisbuss.
Men till skillnad från de nya migranterna, så fick han följa med till fyllecell + hade lite blå märken på kroppen, när han släpptes, men slapp åtalet.

Jaja.
Varför polisen inte hindrar de nuvarande migranterna att spränga sönder saker eller folk? Ja, de är en skyddad/curlad grupp i samhället för övrigt, jmft med alla andra.

Edit;
Förstår nu i efterhand att min amigo var före sin tid o bara ville spränga loss Malmö från sverige, så att skiten kan puttas ut i sjön, kanske lyckas de nya förmågorna bättre detta år.
Senast redigerad av -Andreas- 2018-12-27 kl. 00:01.
Citera
2018-12-26, 23:24
Medlem
Sooks avatar
Citat:
du drömmer
Jag minst 40 år ,Äldre,än dej
Jag minns inte det raketkaos du påstår.
Jag VET att detta på börjades runt slutet av 80 talet.
Då Invandringen visade sina nya "fly frånkriget" fasoner.
flera F D bekanta från Yugoslavia har visat överväldiga bevis.
Om du är fyrtio år äldre än mig är du bra jäkla gammal att du inte minns det innebär väl inte att det inte inträffade. Vi var hur som helst många etniska svenskar som levde rövare i en stockholmsförort. Det var naturligtvis också invamdrare inblandade, dvs de som bodde i området. Det sprängdes en ansenlig mängd brevlådor och telefonkiosker.
Citera
2018-12-26, 23:37
Medlem
dysterqvists avatar
Citat:
Om du är fyrtio år äldre än mig är du bra jäkla gammal att du inte minns det innebär väl inte att det inte inträffade. Vi var hur som helst många etniska svenskar som levde rövare i en stockholmsförort. Det var naturligtvis också invamdrare inblandade, dvs de som bodde i området. Det sprängdes en ansenlig mängd brevlådor och telefonkiosker.

Är du en av dessa dysfunktionella raketforskare/ pensionsräddare?
Eftersom du konstant försvara dessa primater så ihärdigt.
Citera
2018-12-26, 23:39
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Är du en av dessa dysfunktionella raketforskare/ pensionsräddare?
Eftersom du konstant försvara dessa primater så ihärdigt.
Försvarar jag invandrarna genom att säga att även svenskar skjuter raketer. Den logiken. En idiot är en idiot oavsett var denne är född.
Citera
2018-12-26, 23:45
Medlem
Vart är våra kära politiker på nyår?.. Vissa skulle behöva besöka Möllevångstorget i Malmö..Där Muslimerna får uppleva en krigszon både ung som gammal..
Förstår inte om man flyr från krig, varför vill man då uppleva en krigszon igen?.. Ser inte många gammel svenskar där på torget.. Varför?...
Blir jag nu ansedd som rasist 🤔😥..
Om så är fallet är jag en stor rasist och tycker detta är fel.. Stackars poliser som behöver jobba i denna miljön med livet som insats...
https://youtu.be/_xvWVHF68qA
Citera
2018-12-26, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Samma visa som förra året: (FB) Arabiska män kapar Möllevångstorget i natt.

Massor med flashbackare som önskar/förutspår att det kommer bli kaos men i slutändan blir det inget av det. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...t-nyar-i-malmo Är man jätterädd för raketer och smällare kanske man inte ska bege sig ut under nyårsnatten, men för de flesta är det inte några problem.

Fast det blev ju fullständigt kaoz både förra året och året innan.
Citera
2018-12-26, 23:50
Medlem
sonicguides avatar
De som var de värsta på att smälla när jag växte upp är nu personer med SD-åsikter. Spännande.
De som idag klagar mest på att det inte får smällas är idag personer med SD-åsikter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in