Flashback bygger pepparkakshus!
2018-12-26, 01:43
Medlem
Hej det är så att jag går mitt sista år i gymnaiset. Jag går på ekonomi programmet och har planer på att plugga vidare men vill inte göra det direkt för att jag är extremt skoltrött och jag vill inte bara sitta hemma och slöa. Jag vill jobba istället. Jag undrar om ni har tips på jobb. Jag vill även har en så bra lön som det går jag blir nöjd med 20000 kr.
Citera
2018-12-26, 01:46
Bannlyst
Är du driven så får du söka på ställen som du finner intressanta och givande annars plockar du lätt ut 20 på Ica, aldrig jobbat inom handel men 20k kan inte vara omöjligt.

Om någon vet bättre så får dom rätta mig.
Citera
2018-12-26, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaan100
Hej det är så att jag går mitt sista år i gymnaiset. Jag går på ekonomi programmet och har planer på att plugga vidare men vill inte göra det direkt för att jag är extremt skoltrött och jag vill inte bara sitta hemma och slöa. Jag vill jobba istället. Jag undrar om ni har tips på jobb. Jag vill även har en så bra lön som det går jag blir nöjd med 20000 kr.
Byggbranschen. Sök jobb som rivare/grovarbetare
Citera
2018-12-26, 01:52
Medlem
Nattiskatts avatar
Jobb inom lager.
Citera
2018-12-26, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlirVansinnig
Är du driven så får du söka på ställen som du finner intressanta och givande annars plockar du lätt ut 20 på Ica, aldrig jobbat inom handel men 20k kan inte vara omöjligt.

Om någon vet bättre så får dom rätta mig.

Som vanlig anställd blir det nog svårt att få in 20.000kr efter skatt på Ica.
Inom handel är det vanligt att jobba kväll samt varannan helg, man landar på ca 80% som går att jämföra med ett 8-17 kontorsjobb.
Citera
2018-12-26, 02:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av devis
Som vanlig anställd blir det nog svårt att få in 20.000kr efter skatt på Ica.
Inom handel är det vanligt att jobba kväll samt varannan helg, man landar på ca 80% som går att jämföra med ett 8-17 kontorsjobb.

Men om man jobbar fulltid så måste man väl ändå få ut 20 eller mer?
Citera
2018-12-26, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlirVansinnig
Men om man jobbar fulltid så måste man väl ändå få ut 20 eller mer?

Är ovanligt att ge 100% inom handels, som jag skrev så motsvarar 80% ungefär samma lön som en heltjänst på 100% på kontor.
I och med ob tillägg på kvällar samt att man jobbar varannan helg.
När man sedan jobbar röda dagar, exempelvis söndagar så får man dubbla lönen den dagen.

Men visst finns det de som jobbar 100% men då jobbar de säkert 8-17 och lyfter nog inte ut 20k.
Citera
2018-12-26, 02:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av devis
Är ovanligt att ge 100% inom handels, som jag skrev så motsvarar 80% ungefär samma lön som en heltjänst på 100% på kontor.
I och med ob tillägg på kvällar samt att man jobbar varannan helg.
När man sedan jobbar röda dagar, exempelvis söndagar så får man dubbla lönen den dagen.

Men visst finns det de som jobbar 100% men då jobbar de säkert 8-17 och lyfter nog inte ut 20k.

Inget yrke att satsa på då såklart, helger och kvällar och får inte ens ut 20.
Tack för rättelsen.
Citera
2018-12-26, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vladdyboy
Byggbranschen. Sök jobb som rivare/grovarbetare

man behöver väl gå bygg programmet för att bli det eller?
Citera
2018-12-26, 05:03
Medlem
Citat:

Du kommer inte få ut 20 utan yrkesutbildning. Undantaget möjligtvis om du är en duktig säljare på provision.

Det är ju arbeten utan krav på yrkesutbildning du söker, enorm konkurrens och dålig lön i regel.

Skulle rekommendera att du pluggar vidare direkt istället. I slutet av livet kommer du tjänat mer pengar så.

Tänk på att universitet är lite tuffare än gymnasiet bara, ska du ha bra betyg får du räkna med att plugga 6 timmar per dag utöver lektioner. Min första tenta var på 4000 sidor litteratur.
Citera
2018-12-26, 05:12
Medlem
Citat:

20 papp efter skatt på gymnasieutbildning utan ens erfarenhet 😂
Citera
2018-12-26, 11:55
Medlem
Citat:
man behöver väl gå bygg programmet för att bli det eller?
Nae, många på min (bygg)arbetsplats är ungdomar som gick ekonomi/samhäll och som har bestämt sig att inte plugga vidare. De kanske inte blir fullbetalda direkt men de får jobba upp sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in