Citat:
Ursprungligen postat av
Flashbackstalkern
Fel, det är stor skillnad på trädensiteten i stommarna. IKEA har nästan hälften jämfört med Marbodal, Storsjökök etc. Den enda billiga aktören med vettiga stommar är Bäcklunda.
Sen så är inte IKEA klappkasst såklart, men skillnader finns det och du får vad du betalar för.
Haha, rev 2006 mitt gamla Marbodalkök från 80-talet, satte in ett IKEA-kök med massiva ekluckor.
(Marbodalluckorna var fanér som släppte av vattenångan från kokande kastruller på spisen). Stommarna i marbodalköket var masonit på träram, inuti var det fyllt med något som liknar äggkartonger, dvs papp. Enda positiva med detta var att jag kunde "slägga bort" det gamla köket på typ fem minuter..
Efter 12 års daglig användning (lagar nästan alla måltider i köket) så ser IKEA-köket sprillans nytt ut fortfarande. Kostade väl cirka 40.000:- 2006, om jag minns rätt. Vitvaror tillkom, köpte dessa på Elon. Blandare och diskho på Rörshoppen.
Bänkskivan köpte jag på Bauhaus eller om det var den andra tyska byggmarknaden på Hisingen. Massiv ek, ingen jäkla perstorpsplatta inte!
Allt som allt kostade köket cirka 60.000, satte upp allt själv på en helg.