2019-03-11, 09:36
  #13
Medlem
Plågsamt usel serie. Hur kan ni hylla det här?

EDIT: Serien började ta sig mot slutet dock.
__________________
Senast redigerad av billygibbons 2019-03-11 kl. 10:35.
Citera
2019-03-19, 14:55
  #14
Medlem
Stygotiuss avatar
Enligt bekanta på UD ska det finnas en kille på UD som är väldigt lik seriens Jens, fast i verkligheten då.

Jag tycker serien var kanon.
Citera
2019-03-19, 16:06
  #15
Avslutad
Majoriteten av humorn är inte ens kul
Citera
2019-03-19, 17:31
  #16
Avslutad
Påminner mycket om serien starke man
Citera
2019-03-24, 23:42
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billygibbons
Plågsamt usel serie. Hur kan ni hylla det här?
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Majoriteten av humorn är inte ens kul

Nu har jag endast sett en enda sketch av denna så kallade humorserie, en sketch där två kvinnor står vid en kopiator och en av dem gör märkliga ljud av någon lika märklig anledning som undertecknad inte alls förstår sig på, men sketchen/scenen i fråga var något av det sämsta/tråkigaste/mest obegripliga jag någonsin sett i hela mitt (relativt långa) liv.

Min snabba analys är att humor är rätt svårt och ofta personligt och att den blir ännu svårare/knepigare att leverera för folk som är i en social situation/kontext där humor egentligen inte alls behövs som ett vapen eller som en ventil för att ta sig någonstans, det vill säga relativt privilegierade miljöer. SvT, där endast just privilegierade människor (med 'rätt' åsikter dessutom) ges en plattform (oavsett om de är kvinnor, män, svenskar eller invandrare), är således förmodligen inte den allra bästa grogrunden för bra eller nyskapande humor.

Marie Agerhäll & kompani kan inte riktigt ta pulsen på, och skoja/driva med, det etablerade samhället eftersom de själva är det etablerade samhället. Eller jo, det är klart att det skulle kunna gå i teorin, men SvT skulle aldrig ge personer som skulle vilja driva med sig själva/etablissemanget på riktigt en ärlig chans att göra så. De lät ju inte ens Aron Flam skoja om/driva med socialdemokratin, miljöpartister och feminister.

Ska man göra en snabb könsanalys så är det väl svårare för roliga kvinnor att ta plats i det offentliga rummet eftersom extremt tråkiga och extremt privilegierade kvinnor (med extremt fyrkantiga perspektiv) som Mia Skäringer står i vägen för dem med sina irrelevanta i-landsproblem.
Citera
2019-03-27, 20:04
  #18
Medlem
Vilket guldkorn, kul att det går att göra rolig komedi än idag.

Och Marie Agerhäll var en trevlig bekantskap, hoppas få se mer av henne.
Citera
2019-04-13, 23:03
  #19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Enligt bekanta på UD ska det finnas en kille på UD som är väldigt lik seriens Jens, fast i verkligheten då.

Jag tycker serien var kanon.

Jesper Rönndahl och Marie Agerhäll ska ha wallraffat inne på UD så inte helt omöjligt att flera karaktärer är hämtade från verkligheten

Riktigt skön serie! Konstigt med såpass kort tråd när det äntligen kommer upp en kul svensk humorserie.
Citera
2019-04-22, 20:46
  #20
Medlem
MADs avatar
Lysande serie, med en massa subtila skämt som inte är uppenbara om man inte lyssnar hela tiden.
Hoppas verkligen det blir en säsong 2.
Citera
2019-04-22, 20:50
  #21
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Nu har jag endast sett en enda sketch av denna så kallade humorserie, en sketch där två kvinnor står vid en kopiator och en av dem gör märkliga ljud av någon lika märklig anledning som undertecknad inte alls förstår sig på, men sketchen/scenen i fråga var något av det sämsta/tråkigaste/mest obegripliga jag någonsin sett i hela mitt (relativt långa) liv.

Min snabba analys är att humor är rätt svårt och ofta personligt och att den blir ännu svårare/knepigare att leverera för folk som är i en social situation/kontext där humor egentligen inte alls behövs som ett vapen eller som en ventil för att ta sig någonstans, det vill säga relativt privilegierade miljöer. SvT, där endast just privilegierade människor (med 'rätt' åsikter dessutom) ges en plattform (oavsett om de är kvinnor, män, svenskar eller invandrare), är således förmodligen inte den allra bästa grogrunden för bra eller nyskapande humor.

Marie Agerhäll & kompani kan inte riktigt ta pulsen på, och skoja/driva med, det etablerade samhället eftersom de själva är det etablerade samhället. Eller jo, det är klart att det skulle kunna gå i teorin, men SvT skulle aldrig ge personer som skulle vilja driva med sig själva/etablissemanget på riktigt en ärlig chans att göra så. De lät ju inte ens Aron Flam skoja om/driva med socialdemokratin, miljöpartister och feminister.

Ska man göra en snabb könsanalys så är det väl svårare för roliga kvinnor att ta plats i det offentliga rummet eftersom extremt tråkiga och extremt privilegierade kvinnor (med extremt fyrkantiga perspektiv) som Mia Skäringer står i vägen för dem med sina irrelevanta i-landsproblem.

Varför skriva någon form av recension när du inte sett den?
Och hur är det ens möjligt att inte förstå scenen med kopiatorn?
Citera
2019-04-27, 10:42
  #22
Medlem
Frozzzts avatar
Värdelös. För att uppskatta den platta "humorn" måste man vara snäppet under normalbegåvad, alternativt 16 år gammal.
Citera
2019-04-27, 15:59
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Varför skriva någon form av recension när du inte sett den?

Jag såg scenen i fråga (med kopiatorn) och min recension utgick från vad jag såg.

Citat:
Och hur är det ens möjligt att inte förstå scenen med kopiatorn?

Jag vet inte. Du behöver förklara scenen för mig (eftersom jag fortfarande inte förstår den) innan jag kan svara mer utförligt på den frågan.
Citera
2019-04-27, 16:25
  #24
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
Värdelös. För att uppskatta den platta "humorn" måste man vara snäppet under normalbegåvad, alternativt 16 år gammal.
Ja, platt är rätt ord.
Humor är svårt och när man inte tar de allra, allra bästa så blir det platt och meningslöst.

Svt och humor är av förklarliga skäl ingen lämplig kombination.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in