2018-12-25, 19:48
  #1
Medlem
Stones avatar
Har precis kollat det första avsnittet. Är det ett beställningsjobb av staten för att bättra på svenska diplomatiska förbindelserna? Passande är det kiner i det första avsnittet som förrundras hur jävla dumma svenska diplomater är. Med i programmet är Kristian Luuk, vilket är underligt eftersom han endast gör mysfarbror framträdande i SVT. Så de har dragit fram den starkaste tv-personligheten vi har i SVT för tillfället. Vidare är Jesper Rönndahl med i programmet och spelar den dummaste diplomaten av dem alla. Något att blidga kinserna med?
Utöver det märks det att programavsnitten är väldigt kassa humormässigt. Ett hastverk i jämförelse med den humor kvalitèt (vilket man kan diskutera i en annan tra7d) som oftast kommer från SVT.

Så, är detta ett beställningsverk av staten?

edit: Dips heter skiten: https://www.svtplay.se/video/20495012/dips/dips-svensk-kinesiskt-pang-pang
__________________
Senast redigerad av Stone 2018-12-25 kl. 20:08.
Citera
2018-12-26, 22:11
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Har precis kollat det första avsnittet. Är det ett beställningsjobb av staten för att bättra på svenska diplomatiska förbindelserna? Passande är det kiner i det första avsnittet som förrundras hur jävla dumma svenska diplomater är. Med i programmet är Kristian Luuk, vilket är underligt eftersom han endast gör mysfarbror framträdande i SVT. Så de har dragit fram den starkaste tv-personligheten vi har i SVT för tillfället. Vidare är Jesper Rönndahl med i programmet och spelar den dummaste diplomaten av dem alla. Något att blidga kinserna med?
Utöver det märks det att programavsnitten är väldigt kassa humormässigt. Ett hastverk i jämförelse med den humor kvalitèt (vilket man kan diskutera i en annan tra7d) som oftast kommer från SVT.

Så, är detta ett beställningsverk av staten?

edit: Dips heter skiten: https://www.svtplay.se/video/20495012/dips/dips-svensk-kinesiskt-pang-pang

Ja sååå måste det vara. Eller så är det bara en skön pajig Play-komedi. Mimmi Hamilton-karaktären är helt klart seriens mittpunkt.
Citera
2018-12-27, 09:56
  #3
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag har sett de sex första avsnitten utav "Dips" som kom upp på SVT play. Jag tycker att serien är rolig. Framför allt Jens som bara skiter i allt.

Någon som vet om det kommer fler avsnitt?
Citera
2018-12-27, 17:34
  #4
Medlem
Ändra rubriken, då tråden handlar om programmet Dips, inte Diplomaterna.

Kul serie! Hon med brunt lockigt hår är en komisk stjärna, varför har man aldrig sett henne förut? Läste att hon är gift med Jesper, så antar att hon hållt till i komikerbranscen innan.
Citera
2018-12-28, 01:24
  #5
Medlem
Vilket fantastiskt roligt och innovativ komediserie minst sagt.

Är helt såld på vad jag har sett.

Härligt jobbat av gänget på SVT som fått till en riktig fullpoängare.
Citera
2018-12-28, 02:33
  #6
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Vilket fantastiskt roligt och innovativ komediserie minst sagt.

Är helt såld på vad jag har sett.

Härligt jobbat av gänget på SVT som fått till en riktig fullpoängare.

Den var faktiskt riktigt bra. Inte skitnödigt PK heller, snarare tvärtom då dom driver med PK-praktikanten från Umeå

Jag trodde att Jesper var bannlyst från statsmedia, troligen så spelades detta in före "Svenska Nyheter"
Hoppas på fler avsnitt.
Citera
2018-12-29, 15:34
  #7
Moderator
fredrik686s avatar
Rubrik justerad från "Diplomaterna SVT".

/Mod
Citera
2018-12-29, 22:21
  #8
Medlem
Ronilles avatar
Jag såg första avsnittet när det låg ute för screening och man skulle använda emojis för feedback.

Har nu sett alla delar som är ute. Alltså, det är något som skaver. Vet dock inte riktigt vad det är. Småkul, absolut men det framkallar inga riktiga hjärtliga asgarv.
Citera
2019-01-02, 21:37
  #9
Medlem
Svantevits avatar
Har sett tre avsnitt. Halvrolig. Luuk är faktiskt OK, men har inte så många roliga repliker. Rönndahl, som jag normalt sett gillar, är för överdriven och är inte alls särskilt rolig. Förstår om andra gillar honom dock. Seriens behållning är Agerhäll, och då menar jag inte bara att hon är trevlig att se på.
Citera
2019-01-03, 20:54
  #10
Medlem
nickeheaads avatar
Fantastisk rolig! Mycket sällan jag skrattar högt åt komedi, framförallt då svenska. Tycker alla skådespelarinsatser var mycket bra, men den som verkligen stack ut, är Marie Agerhäll, fantastisk duktig och rolig!

Lösenordskämten var ju extremt roliga.

Hoppas på en fortsättning!
Citera
2019-01-04, 23:38
  #11
Medlem
Tycker också det var väldigt roligt, fick en hel del känsla av office/parks and recreation och liknande, hoppas det kommer fler säsonger.
Citera
2019-01-07, 18:19
  #12
Medlem
Frejssons avatar
Riktigt kul serie. Agerhälls insats är sjukt bra. Läste att det var första gången framför kameran. Det kan man inte tro. Sjukt bra tajming i allt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in