2018-12-25, 14:24
Medlem
Vad är det som gör dessa oljor bättre än vanliga oljor?
Citera
2018-12-25, 17:11
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Min anledning är att jag vill ha allt så naturligt som möjligt ovh utan en massa olika tillsatser som riskerar att vara hälsovådliga i längden.
Citera
2018-12-25, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Min anledning är att jag vill ha allt så naturligt som möjligt ovh utan en massa olika tillsatser som riskerar att vara hälsovådliga i längden.

Men vad är skillnaden på tex olivolja och kallpressad olivolja? Vad gör den kallpressade bättre?
Citera
2018-12-25, 22:34
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Men vad är skillnaden på tex olivolja och kallpressad olivolja? Vad gör den kallpressade bättre?

Den kallpressade oljan har inte blivit utsatt för höga temperaturer eller lösningsmedel vid framställning och detta gör att den har kvar mer näring och vitaminer.

Men olivolja brukar jag inte använda i hudvård faktiskt. Jag tror att jag läste någonstans att den inte är riktigt lämplig för ändamålet eftersom den täpper igen porer eller något i den stilen.
Citera
2018-12-25, 23:06
Medlem
arekbar93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Vad är det som gör dessa oljor bättre än vanliga oljor?

du ska aldrig ha ngn vegetabil eller mat olja i din hud.. inte varm eller kallpressad, kokonöt olja osv..
ingen grönsaksolljor eller växt olja, det blir som vax på din hud. det kan inte penetrera porerna i din hud och den sitter på toppen av huden (täppta porer)... utan ordentlig absorption orsakar den extrem torrhet. så använd den olja om är tillverkad för huden bara..
Citera
2018-12-29, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arekbar93
du ska aldrig ha ngn vegetabil eller mat olja i din hud.. inte varm eller kallpressad, kokonöt olja osv..
ingen grönsaksolljor eller växt olja, det blir som vax på din hud. det kan inte penetrera porerna i din hud och den sitter på toppen av huden (täppta porer)... utan ordentlig absorption orsakar den extrem torrhet. så använd den olja om är tillverkad för huden bara..

Vilka oljor kan penetrera huden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in