• 1
  • 2
2018-12-25, 01:11
Bannlyst
Vet inte var jag ska lägga denna tråd, testar här

Undrar hur man ska gå tillväga för att hålla sig undan från polisen efter att man har blivit efterlyst?
Låt säga att anledningen till att man väljer att försvinna, inte har och göra med att man har gjort sig skyldig till ett brott eller så...mest att man är trött på tillvaron och vill göra något omvälvande för att få tillbaka livslusten. Leva och slösa på alla pengar man har, bara försvinna. Som ett alternativ till självmord.

Om någon väljer att försvinna från allt hen känner till och räknar som sitt vardagliga liv, pendlar mellan olika hotell varje natt, men absolut inte vill berätta för anhöriga att hen har en plan om att göra detta.
Kommer personens telefon att kunna spåras, om den fortfarande är tänkt att användas under tiden personen är borta? Tips på hur man gör för att kunna förbli försvunnen, utan att någon ska hitta en helt enkelt?

(detta handlar inte om mig personligen)
Citera
2018-12-25, 01:17
Moderator
blomvattnares avatar
Försvunna personer --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2018-12-25, 01:19
Bannlyst
Betala kontant.
Skaffa ny sim och helst ny telefon.
Aldrig logga in på facebook eller liknande med original konto.
Gå aldrig in i butiker där de har kameror.
Aldrig vara i närhet av kameror.
Aldrig sova över hos kompisar för det är där de kommer leta först.

Varför hotell?

Enklare på sommaren bara köpa tält och sova ute.
Senast redigerad av Firmi 2018-12-25 kl. 01:21.
Citera
2018-12-25, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firmi
Betala kontant.
Skaffa ny sim och helst ny telefon.
Aldrig logga in på facebook eller liknande med original konto.
Gå aldrig in i butiker där de har kameror.
Aldrig vara i närhet av kameror.

Varför hotell?

Enklare på sommaren bara köpa tält och sova ute.

bra tips men hur ska man klara sig vintertid då?
Citera
2018-12-25, 01:28
Bannlyst
Problemet med hotell är att de har kameror, vill ha legg, eller kort betalning.

Hade jag velat försvinna i några månader nu hade jag hittat nån jävel som hyr ut ett rum eller lägenhet svart.

Hyra nån föråd går säkert med om man inte är kräsen.

Har själv soviti föråd men det var sommar då.

Kollade för några dagar sen hur kallt det är i mitt föråd under denna årstiden. Det är några plus graderkanske 10-15 grader under natten tror jag.
Kläder, sovsäck, jacka, handskar och jag skulle kunna sova i mitt föråd utan problem.

Jag hade självklart köpt ljus så att det blir lite varmare.

Under dagen hade jag laddat min powerbank helst 2 för att ha nåt o göra i förådet.

Har funderat på att hyra ut förådet till nån hemlös för 500 kr månad För en hemlös är det rena slottet.

Hahah
Senast redigerad av Firmi 2018-12-25 kl. 01:31.
Citera
2018-12-25, 01:31
Medlem
Skaffar sig fake id och bosätter sig i u-länder
Citera
2018-12-25, 01:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Skaffar sig fake id och bosätter sig i u-länder

Om man vill hålla sig till sverige
Citera
2018-12-25, 02:06
Medlem
Sainsburyss avatar
Många hotell beroendes på vilken stad du befinner dig i är även anslutna till sidan SafeSite. Där samarbetar hotellen sinsemellan och även med polisen Är det en gäst som är väldigt hotfull eller jobbig på ett hotell i den staden så kan man förvarna andra hotell utifall att personen letar efter ett nytt hotell under dagen.
Är du efterlyst av polisen och misstänks bo på hotell så kan även polisen gå ut med namn och beskrivning för att se om du bor på något utav hotellen.
Citera
2018-12-25, 02:15
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utopiskutomjording
Vet inte var jag ska lägga denna tråd, testar här

Undrar hur man ska gå tillväga för att hålla sig undan från polisen efter att man har blivit efterlyst?
Låt säga att anledningen till att man väljer att försvinna, inte har och göra med att man har gjort sig skyldig till ett brott eller så...mest att man är trött på tillvaron och vill göra något omvälvande för att få tillbaka livslusten. Leva och slösa på alla pengar man har, bara försvinna. Som ett alternativ till självmord.

Om någon väljer att försvinna från allt hen känner till och räknar som sitt vardagliga liv, pendlar mellan olika hotell varje natt, men absolut inte vill berätta för anhöriga att hen har en plan om att göra detta.
Kommer personens telefon att kunna spåras, om den fortfarande är tänkt att användas under tiden personen är borta? Tips på hur man gör för att kunna förbli försvunnen, utan att någon ska hitta en helt enkelt?

(detta handlar inte om mig personligen)

Givetvis spåras din telefon.
Och ditt kort mm.
Även du själv blir igenkänd om du handlar.

Om du verkligen vill försvinna på riktigt så lämna allt bakom dej och promenera på natten, sov i skogen på dagen.

Gå till något annat land långt långt borta.

Sihanoukville i Kambodja kan rekommenderas.
Ingen där kommer någonsin att skvallra om var du är.

För att överleva på vägen: Finns många butiker där de säljer överlevnadssaker, betala kontant och åk till många olika affärer runt om i Sverige, köp lite i taget.

I den här delen av forumet finns massor av tips för vad du behöver för att klara dej på vägen:
(FB) Friluftsliv och vildmark

Nu ligger ju resmålet jag föreslog lite långt bort men flygbiljette kostar c:a 8000 kr så du kan ju åka dit men ändå inte berätta var du är och hålla dej gömd.
C:a 50 svenskar bor där (fast) så de kan säkert hjälpa dej tillrätta.
Citera
2018-12-25, 08:09
Medlem
Sooks avatar
Fyfan vad dåliga råd en del ger.

Bösta sättet att hålla sig undan är att man lånar nån kompis sommarstuga. Naturligtvis sla det var en kompis som man kanske inte hänger med konstant, dessutom ska sommarstugan ägas av någon annan än kompisen. Är detta i en annan stad/område kan man leva täyy öppet om man betalar kontant. Detberor ju såklart på exakt hur efterlyst man är.

Är man efterlyst för massmord så är antagligen enda sättet att gömma sig hemma hos nån polisen inte har pejl på och aldrig lämna garderoben. Men då sitter man ju ändå i fängelse så det är kanske inte så givande.
Citera
2018-12-25, 09:15
Medlem
Denoms avatar
Skicka PM till folk på Flashback och fråga om du kan få bo hos dem ett tag, enkelt.
Citera
2018-12-25, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Skicka PM till folk på Flashback och fråga om du kan få bo hos dem ett tag, enkelt.

kan inte skicka pm än
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in