• 9
  • 10
2018-12-27, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Jag bodde hemma hela universitetstiden och i min umgängesgrupp var det helt tvärtom. Folk som bodde hemma tog lån och verkligen kämpade för att få komma in i egen lägenhet och betala allt själv.

Förstår. Jag var väl lite halvt ironisk,jag hade nog aldrig klarat av att bo hemma under hela studieåren men hade absolut gett en fördel rent ekonomiskt.
Citera
2018-12-27, 09:32
Bra jobbat. Har du ngn egen idé om vad som kan ha orsakat cancern?

Citat:
Ursprungligen postat av sniken00
29 år. Aldrig spenderat mycket pengar på bil - gamla bilar och skruvat själv. Jag väntar ett tag innan jag köper saker för att försäkra mig att jag inte tröttnar efter några veckor/månader. Hyrde ut rum i huset till kompisar fram tills min tjej flyttade in. Amorterade rätt hårt när jag arbetade, och gjorde en bra affär när jag sålde huset sen. Sista miljonen fick jag från försäkringsärande nyligen, så det är ju lite fusk, men hade iaf försäkring när cancern knackade på dörren. Glömde högräntakontot också, där kommer jag ha ~250K vid studieslut. Men den är enbart för riktiga dåliga tider i fall något skiter sig.

Låter nog som en riktigt snåljåp, men jag har enda levt rätt bra, ätit bra, haft mycket skoj med bl.a. motorcyklar och rest mycket under tiden. Har bara inte slösat på onödiga saker, gjort en bra affär på bostadsmarknaden, haft bra lön och jobbat hårt. Inte fått en krona av mina päron, men pappa bidrog med mycket arbete och hjälp vid husbygget.

Lite mycket information, men svårt att hålla sig mer kortfattat!
Citera
2018-12-27, 10:23
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
29 år. Aldrig spenderat mycket pengar på bil - gamla bilar och skruvat själv. Jag väntar ett tag innan jag köper saker för att försäkra mig att jag inte tröttnar efter några veckor/månader. Hyrde ut rum i huset till kompisar fram tills min tjej flyttade in. Amorterade rätt hårt när jag arbetade, och gjorde en bra affär när jag sålde huset sen. Sista miljonen fick jag från försäkringsärande nyligen, så det är ju lite fusk, men hade iaf försäkring när cancern knackade på dörren. Glömde högräntakontot också, där kommer jag ha ~250K vid studieslut. Men den är enbart för riktiga dåliga tider i fall något skiter sig.

Låter nog som en riktigt snåljåp, men jag har enda levt rätt bra, ätit bra, haft mycket skoj med bl.a. motorcyklar och rest mycket under tiden. Har bara inte slösat på onödiga saker, gjort en bra affär på bostadsmarknaden, haft bra lön och jobbat hårt. Inte fått en krona av mina päron, men pappa bidrog med mycket arbete och hjälp vid husbygget.

Lite mycket information, men svårt att hålla sig mer kortfattat!

Riktigt bra jobbat!! Jag pluggade utomlands 4 år så det blev extra mycket studieskuld för mig, samt att jag jobbade mellan 25% - 100% under hela studietiden för att kunna täcka upp för tuition fee och levende. Jag var mer än barskrapad när jag bar klar 😂
Citera
2018-12-27, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Bra jobbat. Har du ngn egen idé om vad som kan ha orsakat cancern?

Svårt att säga, och läkarna vet ej, ända jag vet är att det uppstod samtidigt och i samma område som jag fick gjort en rotfyllning som tog tid och krävde många röntgenbilder under flera besök. Kommer nog vara restriktiv med hur många bilder dom får ta i framtiden även om det bara är spekulationer att det skulle bero på bilderna.
Citera
2018-12-28, 19:29
Citat:
Svårt att säga, och läkarna vet ej, ända jag vet är att det uppstod samtidigt och i samma område som jag fick gjort en rotfyllning som tog tid och krävde många röntgenbilder under flera besök. Kommer nog vara restriktiv med hur många bilder dom får ta i framtiden även om det bara är spekulationer att det skulle bero på bilderna.

Du fick alltså cancer i käken/tanden av att ta många röntenbilder?

Låter som en sån där grej som är ödet, något man attraherar och blir av med, av Gud vet vilken anledning.
Citera
2018-12-29, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Du fick alltså cancer i käken/tanden av att ta många röntenbilder?

Låter som en sån där grej som är ödet, något man attraherar och blir av med, av Gud vet vilken anledning.

Inte riktigt, fick lymfom-cancer i lymfkörtelen i samma område. Men ja, mer som du skriver. Eller som läkaren sa: bara bad luck.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in