2020-04-28, 08:49
  #937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Ytterligare en butik som lever på 40-talisterna som får stänga igen.

Nja, nog har den haft rätt blandade kunder ändå. Men utan affärsmöten, begravningar, bröllop osv så försvann ju i princip alla kunder på en gång. Men det är klart att de har haft en vikande efterfrågan i många år då den typen av kläder minskat en hel del.
Citera
2020-04-28, 15:35
  #938
Medlem
Den finska delen av Brothers är försatt i konkurs
https://www.dagenshandel.se/article/view/715867/brothers_stanger_12_butiker_drar_sig_ur_finland

Den svenska delen befinner sig sedan tidigare i rekonstruktion.
Citera
2020-04-28, 16:06
  #939
Medlem
sasos avatar
Vapiano med höga hyror ser inget vidare ut
Citera
2020-04-28, 19:13
  #940
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darcywakaluk
Från hemsidan:

Teknikmagasinet har en ny ägare! Ambia Trading Group AB har ingått avtal om förvärv av huvuddelen av rörelsen i Teknikmagasinet Sweden AB, som försattes i konkurs den 15 januari 2020. Tillträde sker den 10 februari 2020
Hur ser det ut idag för teknikmagasinet, kommer dom överleva?
Citera
2020-04-29, 18:22
  #941
Medlem
Harrys i Linköping, Örebro och Sälen försätts i konkurs.
https://www.fastighetsvarlden.se/notiser/klockan-klamtar-for-harrys-enhet-i-konkurs/

Masai har gått i konkurs och stänger 14 butiker i Sverige.

Friskis och Svettis i Skara i konkurs
https://www.skaraborgslanstidning.se/artikel/friskis-svettis-i-konkurs-har-for-stora-skulder

Fler gym lär väl stryka med snart? Har ju skett en helt enorm expansion av antalet de senaste 10 åren, och ofta bygger man ju dessa rätt påkostat idag (något helt annat än 80-talets mörka källargym) med inhyrda maskiner, attraktiva lägen och nyrenoverade lokaler och duschar, bemannad med avlönad personal m.m.
Citera
2020-04-29, 20:32
  #942
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Harrys i Linköping, Örebro och Sälen försätts i konkurs.
https://www.fastighetsvarlden.se/notiser/klockan-klamtar-for-harrys-enhet-i-konkurs/

Masai har gått i konkurs och stänger 14 butiker i Sverige.

Friskis och Svettis i Skara i konkurs
https://www.skaraborgslanstidning.se/artikel/friskis-svettis-i-konkurs-har-for-stora-skulder

Fler gym lär väl stryka med snart? Har ju skett en helt enorm expansion av antalet de senaste 10 åren, och ofta bygger man ju dessa rätt påkostat idag (något helt annat än 80-talets mörka källargym) med inhyrda maskiner, attraktiva lägen och nyrenoverade lokaler och duschar, bemannad med avlönad personal m.m.
Lite svårt att gymma online och en del ställen/kedjor kör väl obemannat vissa tider? Borde vara ganska lätt att hitta lokaler vid gamla förortstorg.
Citera
2020-04-29, 20:38
  #943
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Lite svårt att gymma online och en del ställen/kedjor kör väl obemannat vissa tider? Borde vara ganska lätt att hitta lokaler vid gamla förortstorg.


lätt att hitta lediga lokaler men hyrorna är höga
Citera
2020-04-30, 03:49
  #944
Medlem
sasos avatar
NK står på tur
Citera
2020-04-30, 07:58
  #945
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
NK står på tur
NK är inte som det en gång var utan mer som en galleria med olika aktörer som kanske kommer att gå i kk. Men det är möjligt att nya företag flyttar in efter coronakrisen. Kanske ett företag med designade munskydd 😃
Citera
2020-04-30, 08:10
  #946
Medlem
TruckerKings avatar
Efter Corona kommer säkerligen flertalet butiker och restauranger ploppa upp igen. Krisen visar dock att väldigt många verksamheter är mer eller mindre onödiga. För min personliga del fick gärna dessa verksamheter förbli stängda. Folk borde lägga pengarna på vettigare saker än nya kläder, färdiglagad mat och nagelbandsmassage.
Citera
2020-04-30, 10:09
  #947
Medlem
Från igår:
"Stockholms tingsrätt har idag beslutat att RNB Retail and Brands AB (publ) dotterbolag Departments & Stores Europe AB, Polarn O. Pyret AB och Brothers AB företagsrekonstruktioner tillåts fortsätta till och med 23 juni 2020."

Det är dock osannolikt att det går att rädda dem i dagens läge.

Åker de så åker NK också.
Citera
2020-04-30, 12:05
  #948
Medlem
Att butiker läggs ner i allt raskare takt, beror på On-Line-handeln. Varför betala dyra hyror när man inte behöver som nu tömmer hela köpcenters.
För att inte städerna skall se ut som övergivna spökstäder måste man förhindra On-Line-Handeln, eller sänka hyrorna.

Dagens Coronakris är ett helt annat problem som tvingas gå i kk för att man tvingat dem att stänga.

Tomma butiker gör att folk flyttar därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in