• 1
  • 2
2018-12-23, 12:31
Medlem
Alla mina "tjocktröjor" har bredare, vidare "cut" än mina tshirts, vilket resulterar i att mina tshirts syns jätte mycket vid halsen, dom liksom sticker upp och jag tycker det ser förjävligt ut.

Jag har letat och letat men jag tycker att alla "tjockare"tröjor är lite bredare i halsen och alla tshirts jag hittar är smalare i halsen, vilket resulterar i detta fenomen..

Är det någon som är med på vad jag menar? Är det någon som tycker lika och vet vad jag kan göra haha? Var kan jag köpa tshirts som inte syns vid halsen under mina "tjocktröjor"?
Citera
2018-12-23, 12:35
Medlem
Merwinnas avatar
Det där är ju jättevanligt, och inget som man tänker på. Kanske lite beroende på färger: en vit t-shirt under en tjocktröja med mer färg är snyggare än tvärtom. Men OM det är ett stort problem för dig, så kan du ju använda skjortor under i stället, och dra ut kragen utanför tjocktröjan. Det tycker jag personligen ofta är en fin kompromiss på en man: det blir varken för "slipsnissigt", som det skulle ha blivit med enbart en långärmad skjorta, eller för "fritidsbetonat", som det skulle ha blivit med bara tjocktröjan (eller med en t-shirt under, då). Det finns lösa skjortkragar som man kan fuska med, för övrigt.
Citera
2018-12-23, 12:41
Medlem
Gå iväg till butik och fråga personalen efter en båtringad t-shirt.
Citera
2018-12-23, 12:43
Bannlyst
Om det något jag lärt mig här i livet så är det att du behöver inte ens försöka lära dig hur man ska klä sig. Skaffa dig en partner istället, dom verkar vara experter. Kvinnor har det där inbyggt och är riktigt duktiga, och om du skulle vara en homosexuell man så verkar bögar ha fått ta del av kvinnans super-DNA och är också supervassa i området.

Jag klär mig aldrig själv, min tjej tar fram kläder och berättar hur det ska vara. Har varit så i över 2½ år nu och jag ser fram emot att ha det såhär resten av mitt liv.

Om jag ska vara seriös så tycker jag inte att du ska oroa dig. Se det först från den positiva sidan och det är att "överflöd" av kläder kommer hålla dig varm nu när det är så kallt ute. Alla andra människor kommer ha fullt upp med att frysa eller stirra ned i sina telefoner så ingen kommer märka att man minsann såg den där killens t-shirt under tjocktröjan.

Om jag sett dig så hade jag inte tyckt mer eller mindre för det, men du själv avgör hur viktigt detta är.

Jag själv känner mig obekväm när mitt underställ syns under min t-shirt + tjocktröja. Jag brukar då helt enkelt dra ned understället och upp det andra, men självklart "rättar (felar) det till sig" och ser likadant ut efter en stund. Jag kan då säga att ett underställ som syns ser femtioelva-tusen gånger värre ut en t-shirt som syns, men samtidigt så är det fortfarande ingen som bryr sig.
Citera
2018-12-23, 12:57
Bannlyst
Ha inte en lös halsrundning då, men att t-shirten syns under sålänge den sitter bra runt halsen brukar oftast bara vara ett plus om det är rätt färg osv.
Citera
2018-12-23, 13:03
Tycker det kan vara snyggt men vissa tishor som sitter högt upp till halsen kan bli lite fult.

Svart crewneck med en stor vit tisha under är nice. Gärna ska det vara något vitt tryck på tjocktröjan då med.
Citera
2018-12-23, 13:48
Medlem
sappys avatar
Hur svårt kan det vara att välja kläder. Du säger själv att det ser ut som skit, kör inte med det då! Skaffa nåt annat plagg. Är du osäker gå till nån affär och be nån som jobbar där plocka ut ett gäng plagg som de tror kan passa dig, sen provar du grejerna. Avgör själv vad som passar, eller ha nån med eller fråga nån i personalen.

Annars kan du beställa en massa skit från nätet, prova hemma och sen skicka tillbaks det som inte passar. Hur lätt som helst

Citat:
Ursprungligen postat av Simkortet
Om det något jag lärt mig här i livet så är det att du behöver inte ens försöka lära dig hur man ska klä sig. Skaffa dig en partner istället, dom verkar vara experter. Kvinnor har det där inbyggt och är riktigt duktiga, och om du skulle vara en homosexuell man så verkar bögar ha fått ta del av kvinnans super-DNA och är också supervassa i området.

Jag klär mig aldrig själv, min tjej tar fram kläder och berättar hur det ska vara. Har varit så i över 2½ år nu och jag ser fram emot att ha det såhär resten av mitt liv.

Om jag ska vara seriös så tycker jag inte att du ska oroa dig. Se det först från den positiva sidan och det är att "överflöd" av kläder kommer hålla dig varm nu när det är så kallt ute. Alla andra människor kommer ha fullt upp med att frysa eller stirra ned i sina telefoner så ingen kommer märka att man minsann såg den där killens t-shirt under tjocktröjan.

Om jag sett dig så hade jag inte tyckt mer eller mindre för det, men du själv avgör hur viktigt detta är.

Jag själv känner mig obekväm när mitt underställ syns under min t-shirt + tjocktröja. Jag brukar då helt enkelt dra ned understället och upp det andra, men självklart "rättar (felar) det till sig" och ser likadant ut efter en stund. Jag kan då säga att ett underställ som syns ser femtioelva-tusen gånger värre ut en t-shirt som syns, men samtidigt så är det fortfarande ingen som bryr sig.

Hahahaha värsta jag hört. Torkar hon dig i arslet också? Efterblivet.
Citera
2018-12-23, 14:07
Medlem
Svantevits avatar
Inte alls fult. T-shirten ska naturligtvis i en passande färg, t.ex. vit, och inte sliten runt halsen. Det är helt normalt att men ser de olika lagren kläder.Det är det som gör att man ser välklädd ut. En skjortas ärmar ska t.ex. synas lite nedanför kavajens ärmar o.s.v. Vill du inte visa upp din T-shirt, utan vill se lite mer välklädd ut, bär du en skjorta under tröjan.

Edit: Det är dessutom smartare att låta T-shirten bli smutsig runt halsen än att låta tröjan bli det. Tröjan behöver då inte tvättas lika ofta.
Senast redigerad av Svantevit 2018-12-23 kl. 14:12.
Citera
2018-12-24, 14:14
Medlem
OrganiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simkortet

Tragiska människa. Jag tycker synd om din tjej som måste agera 'mamma' åt en vuxen karl.
För övrigt verkar du ha mycket fördomar om att det endast är kvinnor och homosexuella män som är intresserade och kunniga när det gäller klädsel. Är det inte dags att växa upp och ta eget ansvar?
Citera
2018-12-25, 12:48
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrganiC
Tragiska människa. Jag tycker synd om din tjej som måste agera 'mamma' åt en vuxen karl.
För övrigt verkar du ha mycket fördomar om att det endast är kvinnor och homosexuella män som är intresserade och kunniga när det gäller klädsel. Är det inte dags att växa upp och ta eget ansvar?

Det är väl bra att tjejen passar upp på dej och du har henne som en betjänt/sexdocka istället för som de flesta hjärntvättade undergivna män idag, agera som tjejens bitch.

Nu skulle jag inte låta tjejen välja mina kläder, för tjejer tendera att ha så dålig smak. Men annars ja, desto mer tjejen gör desto bättre.

När det gäller topic, så om jag uppfattar det rätt, så föredra jag sådana t-shirt, inte för jag bär så ofta t-shirt. Men en lösning vore att ha tjocktröjor med högre krage.
Senast redigerad av ulvvf 2018-12-25 kl. 12:50.
Citera
2019-01-06, 21:58
Medlem
lakritcs avatar
Inget att göra. Finns förstås tröjor med väldigt tajt hals, oftast svindyra märkeströjor där designern går in för en skräddarsydd, slimmad look. Dessa är dock inte helt lätta att hitta.

Stör det dig mycket kan du förstås anlita en skräddare att sy in urringningen.
Citera
2019-01-06, 22:01
Medlem
Skippa t-shirt under tröjan som resten av oss som fyllt 12...?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in