2018-12-22, 11:43
Medlem
Meanderbetraktarens avatar
Har Flashback stort inflytande över Sverige?

Är Flashback den skärande eggen i samhällsdebatten? The Forum of Forums of Svärje där det osynliga synliggörs, så att det gråa etablissemanget och dess lojala hovjournalister skakar av skräck och får mardrömmar och vaknar svettiga mitt i natten?

Eller är Flashback en klubb för inbördes beundran och ett elfenbenstorn för associala och arbetsskygga nördar som saknar förankring i den levande, dynamiska samhället utanför källaren med den uppkopplade datamaskinen?

Du som besöker Flashback och debatterar här kan förklara vilken av dessa bilder som är mest sann, samt varför.
Citera
2018-12-22, 11:47
Medlem
Sooks avatar
Jag skulle säga att de flesta i Sverige vet inte ens vad Flashback är för något. De som vet tror att det ara hönger rasister här. Vi som hönger här vet att det finns en jäkla massa idioter här

Nej, Flashback har inget inflytande. Däremot är det ett stort forum där vissa händelser rätt snabbt tydliggörs för användarna. Men i övrigt har det inte någon vettig samhällsfunktion.
Citera
2018-12-22, 11:48
Avslutad
Off topic - men snygg avatarbild!

Jag tror inte att Flashback har något större inflytande. Varför skulle det? Hade forumet haft en seriösare framtoning och inte innefattat enbart anonyma användare så är det möjligt. För mycket trollverksamhet som det är nu. Men med unika användare kopplat till exempelvis bank-id så skulle som sagt ett dylikt fora kunna påverka. Detta är vad jag tror alltså.
Citera
2018-12-22, 11:52
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Flashback har inget inflytande på Sverige!
Citera
2018-12-22, 11:59
Medlem
BigFatCones avatar
Kattmördaren i Lerum, Terje, kungabilden. Jorrå, det händer helt klart ibland att Flashback förändrar världen. Men framför allt så är det ju en plats för opinionsbildning där man kan slipa sig själv sina argument innan man hamnar i skarpt läge.
Citera
2018-12-22, 12:00
Medlem
PaulGauguins avatar
Beror lite på hur man ser det, flashback tror jag är lite som SD en gång i tiden var, att man använder flashback anses som lite fult, något man gärna inte skyltar med. Men forumets storlek säger ju annat.

Jag och fler med mig vet ju att tidningar och polisen cirkulerar väldigt mycket här, det ser man mycket av i trådar om brott. Här tycker jag att man gott och väl kan påstå att flashback tar plats, på fler ställen än hos den finniga oskulden nere i källaren.

Personligen tycker jag flashback är väldigt charmigt, men också väldigt förödande, när oskyldiga pekas ut av krigarna här, precis såsom äcklena på vänsterkanten jobbar.

Man märker också en ökad aktivitet av vänsterdrägg här inne, vilket jag uppskattar, ser ska vara olika åsikter, för att utveckla resonemang. Däremot, har det blivit lite väl mycket troll här, som jag tycker gör sidan till något barnsligt, vilket i längden gör flashback till passé.
Citera
2018-12-22, 12:39
Medlem
Stort inflytande tror jag inte Flashback har över Sverige. Visserligen har det i någon tidningsartikel påståtts, att 1/3 av folket "använder" Flashback. Dock finns det endast 1,2 miljoner medlemmar - varav troligen endast kanske 250.000 utgör unika användare. I förhållande till den totala väljarpopulationen, ca 6 miljoner, är det ju en liten siffra.

OM flashback verkligen vore en maktfaktor som opinionsbildare, borde ju väldigt många fler rösta invandringskritiskt, t. ex.
Citera
2018-12-22, 12:46
Medlem
Meanderbetraktarens avatar
Citat:
Stort inflytande tror jag inte Flashback har över Sverige. Visserligen har det i någon tidningsartikel påståtts, att 1/3 av folket "använder" Flashback. Dock finns det endast 1,2 miljoner medlemmar - varav troligen endast kanske 250.000 utgör unika användare. I förhållande till den totala väljarpopulationen, ca 6 miljoner, är det ju en liten siffra.

OM flashback verkligen vore en maktfaktor som opinionsbildare, borde ju väldigt många fler rösta invandringskritiskt, t. ex.

För egen del har jag varit läsare på Flashback i mer är 10 års tid innan jag slutligen - i skrivande stund för någon vecka sedan - registrerade mig som användare. Hur många kan det finnas därute som läser på FB utan att registrera sig?

Dock tror även jag - motvilligt - att inflytandet på Sverige är litet. Exemplet med att FB-debattörerna är mycket mer invandringskritiska än svenskarna i gemen är tyvärr ett talande exempel.
Citera
2018-12-22, 12:49
Medlem
Självklart har Flashback inflytande varvid varför svenska staten, MSM vill stänga ner Flashback.
Citera
2018-12-22, 12:53
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Inget inflytande alls.
Då hade Sverige sett helt annorlunda ut.
Citera
2018-12-22, 12:57
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenMykonos
Självklart har Flashback inflytande varvid varför svenska staten, MSM vill stänga ner Flashback.

Det beror på att vi kan diskutera relativt fritt här och obekväma uppgifter läcker ut speciellt när det handlar om brott och kriminalfall och korruption, missförhållanden.

Flashback som forum är en maktfaktor precis som i samhället finns det troll här blandat med seriösa aktörer. Jag kan tänka mig att många journalister har konto här. DN finkammar Flashback och har antagligen några personer som jobbar heltid för att ta reda på användares identiteter. Om Flashback inte varit en maktfaktor har msm inte lagt ner all sin själ på att hänga ut medlemmar och i slutändan plocka bort forumet.
Citera
2018-12-22, 13:00
Medlem
calvinclowns avatar
Flashback har säkerligen blivit mer rumsrent sedan start i betraktarens ögon. Jag skulle säga att flashback är viktigt för samhället och jag brukar säga att flashback representerar normalfördelningen. Så det förstnämnda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in