Citat:
Ursprungligen postat av
calvinclown
Tjingeling
Behöver Flashback expertis.. Jo till min förvåning såg jag att det stod en stor skylt på sopdörren intill min mors hyresrätt. Från och med nyårsskiftet är det endast tillåtet att slänga matavfall. Allt annat så som tidningar, glas, förpackningar, plast etcetera ska slängas på en återvinningsstation som ligger 6 km från lägenheten, och inte direkt gångväg utan utanför staden. Min mor är smått handikappad, gammal och svag. Inga vänner med bil och jag bor icke närheten.
Får hyresvärden verkligen göra så här? Handikappslagen borde vara aktuell?
*Om det är relevant så är det förstahandskontrakt via privat fastighetsbolag.
cC
Om du frågare fastighetsägaren om hur din mor skall kunna sköta detta, vad svarar de ?
En hyressänkning motsvarande några taxi resor i månaden borde vara fastighetsägarens kompensation för de som inta själva kan ta sig till återvinningen.
Sjukt med dessa hyres/bostadsrätter som gör allt för att öka sina egna vinster utan att ha en tanke om det rent praktiska och lägger sina kostnader på hyresgästerna.
Tyvärr verkar detta bli mer och mer vanligt att lura upp sina hyresgäster..De VET att det är svårt att flytta och byta bostad så de tror de kan göra vad som helst.