2018-12-27, 20:41
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Okej, just Baileysextrakt tänkte jag om du menade att man blandar den med både grädde och neutral starksprit då eller om det var någon gräddblandning färdig vilket vore ganska skumt menade jag.

Grädden fick man köpa separat. Riddargrädde rekommenderades.
Citera
2018-12-27, 21:14
Medlem
pelle_snusks avatar
Baileys är gott. Skit i vad andra tycker. Gillar du det så gillar du det.

Har också druckit "Beilas" och "Beyleys" - dåliga kopior och inte lika goda.
Citera
2018-12-27, 21:56
Medlem
Mullrets avatar
Dricks med massor av is. Annars odrickbar.
Citera
2018-12-27, 22:10
Medlem
Visst är det fjolligt. All form av likörer och liknande är det fikusvarning på.
Citera
2018-12-27, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaleGribble
Visst är det fjolligt. All form av likörer och liknande är det fikusvarning på.

Mm. Men det är jävligt gott att vara lite knapsu!
Citera
2018-12-28, 02:35
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ett par timmar i kylskåpet är väl inte så extremt? Går ju att dricka annan alkohol under tiden så hinner åtminstone någonting bli kallt innan allt har druckits upp.

Nu ska vi inte vandra OT, men släng in burkarna i frysen 20-30 min, så blir det kallt. 20-30 min kan man i alla fall hålla sig (?).

För att återkoppla till Baileys: Ha Baileys på hyllan i rumstemp (öppnad flaska) i flera månader, visst går det, men bäst är att ha den i kylen. Håller sig fräschare då och man slipper "hinnan". (Det är en hinna väldigt lik den hinna som bildas när man kokar kakao+socker+mjölk på spisen, skulle säga exakt sådan hinna. Sådan hinna gillar iofs. jag...)
Citera
2018-12-28, 02:39
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Christer Pettersson drack baileys... Han var inte vidare fjollig.

https://www.google.se/search?q=christer+pettersson+baileys&tbm=isch&sour ce=iu&ictx=1&fir=Di1w4PAv3P5THM%253A%252CRVTxAqCfj bmYcM%252C_&usg=AI4_-kSrtUalUCesBDTBfuWSI1VFep36TQ&sa=X&ved=2ahUKEwiQ86 fUjr7fAhVB1iwKHbW3Bf0Q9QEwAXoECAYQBA#imgrc=Di1w4PA v3P5THM:

Han bodde la sin sista tid i Gert Fylkings sommarstuga....dom kanske hade en affär?

Dricker man Baileys så e man ghey så de så

Pungt slutt
Citera
2018-12-28, 04:27
Medlem
MrLevaLivets avatar
Ja
Citera
2018-12-28, 05:49
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Nu ska vi inte vandra OT, men släng in burkarna i frysen 20-30 min, så blir det kallt. 20-30 min kan man i alla fall hålla sig (?).

För att återkoppla till Baileys: Ha Baileys på hyllan i rumstemp (öppnad flaska) i flera månader, visst går det, men bäst är att ha den i kylen. Håller sig fräschare då och man slipper "hinnan". (Det är en hinna väldigt lik den hinna som bildas när man kokar kakao+socker+mjölk på spisen, skulle säga exakt sådan hinna. Sådan hinna gillar iofs. jag...)
Den hinnan är fettet som separerar.
Citera
2018-12-28, 05:52
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Den hinnan är fettet som separerar.

Jovisst, tillsammans med proteiner som "bindemedel". Helt normalt när man kokar kakao på spisen. Är det samma sak med en flaska Baileys som legat "i bokhyllan" ett halvår? Sannolikt, men hinnorna är till förväxling lika. (Sistnämnda dock inte så fräsch).
Citera
2018-12-28, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MantisSvantis
Mm. Men det är jävligt gott att vara lite knapsu!
Knapsu = knäppsu = fuller?

I så fall yes.
Citera
2018-12-28, 07:32
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jovisst, tillsammans med proteiner som "bindemedel". Helt normalt när man kokar kakao på spisen. Är det samma sak med en flaska Baileys som legat "i bokhyllan" ett halvår? Sannolikt, men hinnorna är till förväxling lika. (Sistnämnda dock inte så fräsch).
Ja därför det är bäst att låta den stå i kylskåpet jag skrev om från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in