2018-12-28, 07:34
Medlem
sfrges avatar
Christer Pettersson drack ju Baileys.
Och han var ingen fjolla.
Citera
2018-12-28, 07:55
Medlem
irrelevants avatar
Detta är ett av de där tabuna som plågat de stora tänkarna sedan urminnes tider. Skönt att ha flashback där man kan känna sig trygg i sin anonymitet. Se bara till att göra som jag och köra tor/vpn, så ni är helt säkra. FRA och judarna är överallt.

Med det sagt förklarar jag härmed att jag verkligen gillar baileys. Undviker dock att köpa det bara för att lusten tränger på eftersom det är väldigt onyttigt. Det är något som känns fel med att DRICKA socker för mig. I så fall väljer jag ofta hellre att dricka whisky med soda eller öl, och äta något snacks/sötsaker till.
Citera
2018-12-28, 09:07
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efebofilkusten
Uppenbarligen är det många som anser att det är en bög- och kvinnodryck, som nämnts flera gånger i tråden. Det mest galna exemplet är väl den afrikanska mannen som dömdes till 5 års fängelse för homosexualitet bara för att han druckit Baileys

Det kanske anses vara icke-maskulint för att det är så sött och lent, inte vasst och aggressivt i smaken som t.ex. whiskey och vodka?
Men du jämför väl inte Sverige 2018 med något fattigt afrikanskt land där utvecklingen stått tämligen stilla och där homofobi råder?
Citera
2018-12-28, 09:35
Medlem
Ja, det är fett gay. Du kan lika gärna gå ner på knä och suga första bästa kuk.
Citera
2018-12-28, 11:00
Medlem
Efebofilkustens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Men du jämför väl inte Sverige 2018 med något fattigt afrikanskt land där utvecklingen stått tämligen stilla och där homofobi råder?
Nej, men det verkar som att även många i Sverige tycker att Baileys är en fjolldryck. Själv tycker jag inte det.
Citera
2018-12-28, 13:44
Medlem
448s avatar
Vi borde ha fängelsestraff här också om män ertappas med bögeri som baileysdrickande.
Citera
2018-12-28, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Han bodde la sin sista tid i Gert Fylkings sommarstuga....dom kanske hade en affär?

Dricker man Baileys så e man ghey så de så

Pungt slutt

Tror inte du vågat kalla honom fjolla när han var i sitt esse, full och hög på tjack.
Citera
2018-12-28, 15:59
Medlem
448s avatar
Haha va mer ett skämt , köper också Baileys til hardcore vinterlångvandringar med övernattning i -20 ut i skogen.

Kört det som hans favogroggar 1 flaska Baileys 0.7l och en Flaska Explorer 0.7 - man e go hela helgen.

Massa näring också
Citera
2018-12-28, 16:04
Medlem
Mitch-Moons avatar
Citat:
Haha va mer ett skämt , köper också Baileys til hardcore vinterlångvandringar med övernattning i -20 ut i skogen.

Kört det som hans favogroggar 1 flaska Baileys 0.7l och en Flaska Explorer 0.7 - man e go hela helgen.

Massa näring också
Min före detta granne, mansmannamannen Zegen, sa alltid att Baileys är vitamindryck för klimakteriekärringar om man inte slår i rejält med Explorer.
Citera
2018-12-28, 16:16
Medlem
Slottsherres avatar
Fjollig är man väl bara om man inte vågar dricka Baileys för att man är rädd att verka fjollig.
Citera
2018-12-28, 17:55
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Vi borde ha fängelsestraff här också om män ertappas med bögeri som baileysdrickande.

Haha, ja det har du fan rätt i!

Nej, men nog för att Baileys är lite av tantdricka, så kan man så klart dricka det ändå. Precis som andra redan har påtalat är det fjolligare att oroa sig över vad andra tycker.
Citera
2018-12-28, 20:11
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efebofilkusten
Nej, men det verkar som att även många i Sverige tycker att Baileys är en fjolldryck. Själv tycker jag inte det.

Vet inte varför det skulle vara en fjolldryck. Folk får dricka vad de vill. Det enda problemet för mig är att det är så hiskeligt dyrt.

201 kronor för en 700 ml flaska på 17 %. Det är en APK på 0,59 rena rånet då köper jag hellre Marinella som har en APK på 1,6 och är 21 %. Jag köpte en gång en sherry med APK på 1,8 riktigt skön fylla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in