2018-12-27, 18:56
Medlem
Denoms avatar
Nä men det är jävligt trist med folk som köper gräddlikörer och inte har dem i kylskåpet sen, jag menar vad fan är tanken då liksom.
Citera
2018-12-27, 19:00
Medlem
oyegies avatar
Man måste dricka rävpiss om man inte vill vara bögig,det ska smaka skit för det är det manligt, smakar det gott är man bög.
Citera
2018-12-27, 19:02
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efebofilkusten
Uppenbarligen är det många som anser att det är en bög- och kvinnodryck, som nämnts flera gånger i tråden. Det mest galna exemplet är väl den afrikanska mannen som dömdes till 5 års fängelse för homosexualitet bara för att han druckit Baileys

Det kanske anses vara icke-maskulint för att det är så sött och lent, inte vasst och aggressivt i smaken som t.ex. whiskey och vodka?

Haha, men så får man ju inte glömma att folk är idioter

Sjukt med fängelse, men inget förvånar en längre

Kanske, men det är ju ändå sprit i den, så det borde ju väga upp
Jag är ju kvinna, så jag kan väl dricka på i guess
Citera
2018-12-27, 19:09
Medlem
Fraktalbanans avatar
Nä vafan det är bara social konstruktion och någon konstig idé vad som är maskulint. Maskulinitet är en energi och biologi för mig, inte vad man gillar för saker. Kolla the Dude i Big Lebowski, han dricker ju kahlua och white russian med stil. Varför kan inte du förtära en mjölkdrink då med stil?
Citera
2018-12-27, 19:13
Medlem
Efebofilkustens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Nä men det är jävligt trist med folk som köper gräddlikörer och inte har dem i kylskåpet sen, jag menar vad fan är tanken då liksom.
Jag har likörerna både i kylen och i skafferiet, då det är riktigt trevligt med rumstempererad Baileys i kaffe med skummad mjölk, det smakar guld.
Citera
2018-12-27, 19:46
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Jag har likörerna både i kylen och i skafferiet, då det är riktigt trevligt med rumstempererad Baileys i kaffe med skummad mjölk, det smakar guld.
Jag syftar på att de härsknar i rumstemperatur.
Citera
2018-12-27, 20:05
Medlem
Efebofilkustens avatar
Citat:
Jag syftar på att de härsknar i rumstemperatur.
Är det så? Vet du hur länge man kan ha likören i rumstemperatur innan den börjar härskna?
Citera
2018-12-27, 20:08
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Är det så? Vet du hur länge man kan ha likören i rumstemperatur innan den börjar härskna?
(FB) Hållbarhet på likörer typ baileys
Kopierar ett inlägg från tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Gräddbaserade likörer (som de du nämner) har begränsad hållbarhet. Oöppnade håller de ca ett år. När de öppnats så övergår de till att blir både färskvara och kylvara. De skall hålla ca tre veckor under förutsättning att de förvaras i kylskåp. Min egen erfarenhet säger mig dock att de bör klara iaf 6-8 veckor, dvs något längre än vad tillverkarna påstår.

Många människor man stöter på förvarar ju öppnade bailysflaskor i rumstemperatur i åratal och det är som alla förstår GROTESKT äckligt. När ni blir blir bjudna på Bailys, Sheridans etc - förvissa er om att flaskan inte är gammal. Det är ju för fan mejerivaror vi pratar om. Varför fattar folk inte det? Vem skulle förvara en gräddtårta i barskåpet i ett år och sedan bjuda sina gäster på den...?
Citera
2018-12-27, 20:10
Bannlyst
Citat:
(FB) Hållbarhet på likörer typ baileys
Kopierar ett inlägg från tråden:

ah.. Går genast och kollar in min årgångsbaileys!
Citera
2018-12-27, 20:11
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:

När jag köper sprit dricker jag upp den.
Citera
2018-12-27, 20:12
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Rätt länge, flera månader. Alkoholen konserverar grädden. Men det bildas gärna ett oattraktivt "skin" på ytan inne i den öppnade flaskan.

Sedan är det en väldigt löjlig frågeställning tråden har; är det fjolligt att dricka Baileys?":
Personer som anser det, antar jag också anser att det är fjolligt att hälla O'boy i matlagningsgrädde och sprit? (O'boy+matlagningsgrädde+Renat=Baileys).
Citera
2018-12-27, 20:19
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Rätt länge, flera månader. Alkoholen konserverar grädden. Men det bildas gärna ett oattraktivt "skin" på ytan inne i den öppnade flaskan.

Sedan är det en väldigt löjlig frågeställning tråden har; är det fjolligt att dricka Baileys?":
Personer som anser det, antar jag också anser att det är fjolligt att hälla O'boy i matlagningsgrädde och sprit? (O'boy+matlagningsgrädde+Renat=Baileys).
Baileys smakar inte i närheten av oboy och det är helt annat sprit som bas i så ganska stor skillnad från din mix.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in