2019-08-31, 11:09
  #3217
Medlem
Ovcharkas avatar
Hur många spelare har IFK sålt på sistone? Måste vara rekord. Lägg därtill alla skador.

Hur många spelare har Poya kvar att välja mellan inför match?
Citera
2019-08-31, 12:16
  #3218
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hur många spelare har IFK sålt på sistone? Måste vara rekord. Lägg därtill alla skador.

Hur många spelare har Poya kvar att välja mellan inför match?

Sen säsongen drog igång har vi tappat Nygren, Starfelt, Ohlsson, Dahlin och Barny så inte speciellt många (ok, tre startelvaspelare är väl en del, men numerärt inte så många). Därpå lånat ut Affane och släppt eller lånat ut några junisar, enda noterbara är väl Saebbö som gjorde mål i sin debut i år. Skador har vi dock haft en del, Paka främst men även Vibe, Wikström och Ohlsson. Å andra sidan har vi också värvat Sana och Aiesh under säsongen för att fylla några gap.

Sen förra säsongen har det ju dock varit väldigt hög omsättning. Mer notabla namn som fanns med under förra säsongen men inte i år är t.ex. Salomonsson, Sakor, Hysén, Wiklander, Mix, Omarsson, Dahlberg.

Tillgängliga för en elva i dag ser ut så här:
Anestis
Toko – Da Graca – Calisir – Wernersson
Eriksson – Sana – Erlingmark
Aiesh – Söder – Kharaishvili
Tillgängliga för en bänk:

MV: Amos
MF: Yusuf, Titi, Alexandersson, Holm
FW: Abraham, Vibe

Så, eh. Vi har en elva och en bänk (Vibe hade känningar inför Kalmar så där hade vi bara sex man på avbytarbänken). Inte så mycket mer. Vi kan nog kalla tillbaka någon junis från lån möjligen. Något tunt (...) på backsidan, även om både Erlingmark och Eriksson inte är ovana där.

/feldgrau
Citera
2019-09-01, 09:44
  #3219
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Carlos på lån till Al-Hazem resten av säsongen för 4 mille + utköpsklausul som kan aktiveras i början på 2020 på 12 mille.

Det börjar bli problem med alla nollor, Ole. Igår kväll blev det runt 80 mille till, 7 nollor till att hålla reda på.

Tror inte Ole ifrågasätter nollorna mer 🤭😂
Citera
2019-09-01, 13:36
  #3220
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Han inser väl själv att det är nu eller aldrig om han ska få göra en sväng utomlands. Vill det sig väl så passar han utmärkt in i det nya lagets spelsätt och klickar med tränaren. Worst case så går han tillbaka till er om ett år eller två.

Blir det Jallow till nästa säsong? Hade hemskt gärna sett honom i Bajen annars. Den killen kommer att bli bra.

Stannar inte Beijmo så går Jallow till MFF. Vi behöver någon till på högerkanten. Vem vill inte få chansen att spela i Europas gruppspel. Tänk att harva en hel säsong och sedan snubbla på mållinjen.
Citera
2019-09-02, 23:25
  #3221
Medlem
Keldons avatar
Efter 164 matcher säljer KFF Papa Diouf till Turkiet och Istanbulspor Faaliyetleri. IF ligger i turkiska andradivisionen.
Citera
2019-09-03, 08:19
  #3222
Medlem
Samizdats avatar
Gent har brutit kontraktet med Tekie.
Citera
2019-09-03, 11:12
  #3223
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Gent har brutit kontraktet med Tekie.

Ett fint tillskott till lagen utanför topp 6 iallafall.

Norrköping kanske?

Belgiska lag är så jävla märkliga.
Citera
2019-09-03, 12:48
  #3224
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Ett fint tillskott till lagen utanför topp 6 iallafall.

Norrköping kanske?

Belgiska lag är så jävla märkliga.

Göteborg ville väl honom för en månad sedan som ersättare för Paka?

Erik Smith släpps av samma klubb till Tromsö.
Citera
2019-09-03, 13:40
  #3225
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Ett fint tillskott till lagen utanför topp 6 iallafall.

Norrköping kanske?

Belgiska lag är så jävla märkliga.

Vi har redan ett överflöd på innermittfältare, så det är inte aktuellt. Eric Smith som bagarn nämnde ovan är en klart bättre före detta Peking-innermitt och vi försökte inte värva honom heller, så Tekie bör knappast vara aktuell såvida han inte kan tänka sig att fortsätta värma bänk...
Citera
2019-09-03, 15:29
  #3226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Göteborg ville väl honom för en månad sedan som ersättare för Paka?

Erik Smith släpps av samma klubb till Tromsö.

Och sedan fick vi Sana, så han lär inte vara aktuell för oss. Nästa år har vi Paka och Sana, dessutom Noa Alexandersson på tillväxt. Inför nästa säsong bör nog prioritet ligga på att få in ett par försvarsspelare både för bredd och spets, gärna en som kan spela både högerback och mittback, en förlängning med Anestis hade varit bra också.

Fin avskedsvideo med SebO på twitter. Hoppas det går bra för honom.

Edit: Riktigt trist att Carlos drar till Saudiarabien förresten, när det äntligen börjar lossna för honom igen så skeppas han i väg till en skitliga. På tal om det så kommer det bli intressant att se hur i helvete MFF kommer ersätta Rosenberg, ett stort gapande rövhål, men en riktigt bra fotbollsspelare som varit extremt viktig för Malmö.
__________________
Senast redigerad av Eaglesandshit 2019-09-03 kl. 15:41.
Citera
2019-09-03, 16:38
  #3227
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Edit: Riktigt trist att Carlos drar till Saudiarabien förresten, när det äntligen börjar lossna för honom igen så skeppas han i väg till en skitliga.

Vi bedriver ingen välgörenhet. Hade ÖSK kunnat lägga upp de pengar vi får för en utlåning + försäljningsklausul för Strandberg så hade han mer än gärna fått stanna kvar i Örebro.

Dessutom så ville Strandberg själv till Saudiarabien, enligt Danne.
Citat:
Carlos uttryckte själv intresse för att ta det här steget och därefter har vi nått en lösning som känns bra för alla parter.
https://www.mff.se/carlos-strandberg-lanas-ut-till-ny-klubb/
Citera
2019-09-03, 16:48
  #3228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Vi bedriver ingen välgörenhet. Hade ÖSK kunnat lägga upp de pengar vi får för en utlåning + försäljningsklausul för Strandberg så hade han mer än gärna fått stanna kvar i Örebro.

Dessutom så ville Strandberg själv till Saudiarabien, enligt Danne.

https://www.mff.se/carlos-strandberg-lanas-ut-till-ny-klubb/

Hade säkert kunnat få till en bättre transfer om han stannat kvar i ÖSK året ut och fortsatt som nu, för då hade han varit en potentiell skytteligavinnare med 2 år kvar på kontraktet, och i en ganska bra ålder(23 år).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in