Citat:
Ursprungligen postat av
Ovcharka
Hur många spelare har IFK sålt på sistone? Måste vara rekord. Lägg därtill alla skador.
Hur många spelare har Poya kvar att välja mellan inför match?
Sen säsongen drog igång har vi tappat Nygren, Starfelt, Ohlsson, Dahlin och Barny så inte speciellt många (ok, tre startelvaspelare är väl en del, men numerärt inte så många). Därpå lånat ut Affane och släppt eller lånat ut några junisar, enda noterbara är väl Saebbö som gjorde mål i sin debut i år. Skador har vi dock haft en del, Paka främst men även Vibe, Wikström och Ohlsson. Å andra sidan har vi också värvat Sana och Aiesh under säsongen för att fylla några gap.
Sen förra säsongen har det ju dock varit väldigt hög omsättning. Mer notabla namn som fanns med under förra säsongen men inte i år är t.ex. Salomonsson, Sakor, Hysén, Wiklander, Mix, Omarsson, Dahlberg.
Tillgängliga för en elva i dag ser ut så här:
Anestis
Toko – Da Graca – Calisir – Wernersson
Eriksson – Sana – Erlingmark
Aiesh – Söder – Kharaishvili
Tillgängliga för en bänk:
MV: Amos
MF: Yusuf, Titi, Alexandersson, Holm
FW: Abraham, Vibe
Så, eh. Vi har en elva och en bänk (Vibe hade känningar inför Kalmar så där hade vi bara sex man på avbytarbänken). Inte så mycket mer. Vi kan nog kalla tillbaka någon junis från lån möjligen. Något tunt (...) på backsidan, även om både Erlingmark och Eriksson inte är ovana där.
/feldgrau