2019-08-19, 11:57
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Detta har jag helt missat. Var hände och när detta.

Förra året.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/6n0KJL/mff-stjarnorna-i-nod--ute-pa-vattnet
Citera
2019-08-22, 23:20
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
MFF snodde IFK Göteborgs bästa spelare på fri transfer. Tror ni man gör något liknande med AIKs bästa spelare?
Citera
2019-08-23, 01:35
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
MFF snodde IFK Göteborgs bästa spelare på fri transfer. Tror ni man gör något liknande med AIKs bästa spelare?
Vem tänker du på? Kanske man tar DIF:s bästa, Bei.. nä menade Karlström.
Citera
2019-08-23, 01:36
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow

Är det vår bästa? Nu på senaste har han faktiskt varit bra, men innan har han sett ganska blek ut tyvärr.
Citera
2019-08-23, 01:46
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Är det vår bästa? Nu på senaste har han faktiskt varit bra, men innan har han sett ganska blek ut tyvärr.
En av DIF:s bästa i alla fall, men just nu är det ju Danielson.
Citera
2019-08-23, 06:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma

Jag hade inte haft något emot det. Det är en bra spelare som hade lyft laget. Frågan är ifall han vill och ifall vi kan erbjuda det han vill ha i lön. Tror även att Antonsson hade behövt lämna innan det hade blivit aktuellt.

Dock tror jag att vi redan landat en Peking-spelare men vi får vänta tills efter säsongen att få reda på vem, allting verkar peka på Thórarinsson.

Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow

Han syftar på Elyounoussi.
Citera
2019-08-23, 17:03
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/rAGV0e/ajax-intresserade-av-alexander-kacaniklic

"Alexander Kacaniklic har öst in poäng i allsvenskan i sommar.

Enligt uppgifter till Sportbladet är han aktuell för Ajax – om Champions League-semifinalisten säljer sin kantduo."
Citera
2019-08-25, 09:01
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Xgppqn/lagkaptenen-nara-att-saljas-fran-ifk-goteborg

Sebastian Ohlsson nära att säljas till St Pauli för ca 3 millar.
Citera
2019-08-25, 09:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av einsteincrew
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Xgppqn/lagkaptenen-nara-att-saljas-fran-ifk-goteborg

Sebastian Ohlsson nära att säljas till St Pauli för ca 3 millar.

Göteborg bör ta det istället för att få noll om ett halvår, även om det börjar se enormt tunt ut där bak. Men man riskerar egentligen inget och lär hamna någonstans i mitten när vi summerar säsongen så ta pengarna säger jag och ge kaptensbindeln till Eriksson.
Citera
2019-08-25, 09:17
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Göteborg bör ta det istället för att få noll om ett halvår, även om det börjar se enormt tunt ut där bak. Men man riskerar egentligen inget och lär hamna någonstans i mitten när vi summerar säsongen så ta pengarna säger jag och ge kaptensbindeln till Eriksson.

Var nog därför man så gärna ville ha in Jallow. Då hade det varit helt lugnt faktiskt. Säsongen som sådan är redan enormt lyckad och om Seb vill dra så ska han få göra det tycker jag. Även om han garanterat hamnar på bänken och i Sverige om 12 månader igen. Han är på exakt den nivån som bara borde stanna i allsvenskan karriären ut och få ett fint kontrakt, kaptensbindel i Blåvitt och en rätt schysst tillvaro.

Antagligen för dålig för de flesta ligor utomlands, men men.
Citera
2019-08-25, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Var nog därför man så gärna ville ha in Jallow. Då hade det varit helt lugnt faktiskt. Säsongen som sådan är redan enormt lyckad och om Seb vill dra så ska han få göra det tycker jag. Även om han garanterat hamnar på bänken och i Sverige om 12 månader igen. Han är på exakt den nivån som bara borde stanna i allsvenskan karriären ut och få ett fint kontrakt, kaptensbindel i Blåvitt och en rätt schysst tillvaro.

Han inser väl själv att det är nu eller aldrig om han ska få göra en sväng utomlands. Vill det sig väl så passar han utmärkt in i det nya lagets spelsätt och klickar med tränaren. Worst case så går han tillbaka till er om ett år eller två.

Blir det Jallow till nästa säsong? Hade hemskt gärna sett honom i Bajen annars. Den killen kommer att bli bra.
Citera
2019-08-25, 09:55
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Precis så.

Vi kommer inte ha med nån europastrid att göra säsongen ut, han kommer lämna gratis till vintern annars och även om det blir tunnt kan Toko spela där säsongen ut med nån ungtupp som backup.

Håller helt med om att han inte är så bra att han kommer platsa i nåt bättre gäng utomlands, visst kan han få en del chanser i början eller så men över tid kommer han inte hålla. Han är bra i allsvenskan men inte så bra att han kommer ta en plats i ett speciellt mycket bättre lag utomlands som sagt.

Jallow lär väl komma i vinter istället så vi snackar om ett tiotal matcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in