• 5
  • 6
2018-12-22, 17:58
Medlem
Blatteradarn blinkar , det är väl som linköpings universitet där dom tog in en blatte förra året för att sköta en avdelning( data) o nyss uppdagades det att han inte hade gjort nånting på ett helt år , avdelningen var kaos , men chefen vågade inte säga nånting (PK) utan han krävde att dom andra svenska (data ) skulle gå in o fixa avdelningen - vilket dom vägrade
Citera
2018-12-22, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hahaha vilka minnen tråden väcker. På mitt jobb hade jag en kollega som alltid smet iväg för att sova efter lunchrasten och dök upp igen vid fikarasten på eftermiddagen eller när vi skulle stämpla ut
Det hela tog slut när han råkade somna under en maskin och fick en skarp tillsägelse att hålla sig vaken eller också gå hem direkt.
Chefen sa helt sant och riktigt att det var förenat med livsfara att sova under och vid maskiner. Problemet för honom var i grunden att han var sjuk, dvs alkoholist och därför behövde vård så man hjälpte honom att försöka komma tillrätta med sitt missbruk.
Kan det vara samma problem för TS kollega?

Garanterat något problem med i bilden om man missköter sitt jobb så pass och inte kan hålla sig vaken.
Citera
2018-12-22, 18:55
Medlem
En som sover på jobbet ska naturligtvis avskedas så att någon som vill arbeta får chansen.Jag skulle tro att problemet med anställda som sover på sina arbeten är mest utbrett bland personliga assistenter och skötare inom vården.

Själv minns jag en slö grisfitta till skötare på avdelning 4 på Psykiatriska kliniken i Östersund. Han hade satt i system att sova på jobbet när han jobbade natt. Vid elva-tiden på kvällen, när patienterna fösts i säng, svepte han i sig i en filt framför teven och somnade.

Om jag minns rätt så bodde han i Ås och var en mustaschprydd homofil. Han var rökare och satt ofta i rökrummet och brukade djävlas med en del patienter när ingen såg. När han jobbade dag satt han med de andra skötarna hela dagarna i personalrummet och drack kaffe. Skötarna gjorde faktiskt inget annat än att fika hela dagarna.

Men så klart, till slöa jobb som inte kräver någon som helst yrkesskicklighet, söker sig slöa fuskare. Om det går att ta en genväg, som att sova på arbetstid, så gör en del det.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in