• 1
  • 2
2018-12-20, 19:38
Medlem
MyJustices avatar
Som rubriken ljuder så har jag en arbetskollega som sover en del på jobbet .
Vissa dagar sover han ingenting .. andra dagar sover han bort några timmar .
Och även när det är som värst halva arbetsdagen .
Att prata med han är ingen ide då han inte tål kritik alls . och ser på kritik som något elakt .
Det här har pågått i mer än ett år . och då vi är väldigt få på arbetsplatsen . märks det på resultatet . om inte jag jobbar hårdare .
Han smyger iväg när man inte ser det och lägger sig . bakom en låst dörr och sover .
vad göra anmäla han till vår chef eller ej ?

eller finns det kanske andra lösningar på det här .
Citera
2018-12-20, 19:43
Medlem
Ronilles avatar
Ja. Det är klart att du ska skvallra på en som de facto sover bort sitt jobb och uppbär lön.

Hade stört mig rejält. Men först hade jag faktiskt tagit mig ett snack med personen.
Citera
2018-12-20, 19:46
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Att prata med han är ingen ide då han inte tål kritik alls . och ser på kritik som något elakt .
Det här har pågått i mer än ett år . och då vi är väldigt få på arbetsplatsen . märks det på resultatet . om inte jag jobbar hårdare .
Han smyger iväg när man inte ser det och lägger sig . bakom en låst dörr och sover .

Tycker du ska sköta dig själv. Han har säkert väldigt jobbigt nu av olika anledningar. Tycker du ska låta arbetsgivaren ta hand om det.
Citera
2018-12-20, 19:47
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Ja. Det är klart att du ska skvallra på en som de facto sover bort sitt jobb och uppbär lön.

Hade stört mig rejält. Men först hade jag faktiskt tagit mig ett snack med personen.
Att prata med han går inte .
Han har inte förståelse för att han gör fel och känner sig ofta kränkt om man säger nåt om det .
Antar att anmäla han är sista utväg . för då känner jag mig lite taskig dumt nog .
Jag har helt enkelt beslutsamhetsångest .
Citera
2018-12-20, 19:49
Medlem
Neroxxs avatar
Gör inte det extra jobb som krävs, detta bör då få chefen att se att något inte står rätt till. Det bästa vore att försöka snacka med din vän, fråga vad som är problemet.
Citera
2018-12-20, 19:51
Medlem
Låt han sköta sitt, han åker en dag iaf
Citera
2018-12-20, 19:56
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Han har inte förståelse för att han gör fel och känner sig ofta kränkt om man säger nåt om det .
Antar att anmäla han är sista utväg . för då känner jag mig lite taskig dumt nog .
Informera honom att det inte är upp till dig att ta smällen för vad det nu är han har för fel.

Du har dessa val: få honom att skärpa sig eller byta jobb där du inte ser han , du själv byter till jobb där du inte behöver arbeta för hans lön eller så går du till chefen.
Citera
2018-12-20, 20:12
Medlem
Citat:

Testa med att prata med honom.
Citera
2018-12-20, 20:18
Medlem
Tripportreats avatar
Säg till honom på skaren och säg att du kommer tvingas vidta åtfärder om han inte skärper sig, du ska inte jobba för att han ska kunna sova. Har han personliga problem får han ta tag i dem - att låta det gå ut över sina kollegor är extremt själviskt.

//tripportreat
Citera
2018-12-20, 20:27
Medlem
Nattiskatts avatar
Hur kan du inte redan ha gått till chefen med det om du nu inte vågar prata med honom själv?
Citera
2018-12-20, 20:29
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattiskatt
Hur kan du inte redan ha gått till chefen med det om du nu inte vågar prata med honom själv?
Jag är snäll och tror att man kanske kan lösa problem över tid ...
Men problemen har inte löst sig tyvärr
Citera
2018-12-20, 20:31
Medlem
holmiums avatar
Citat:

Ett ord på vägen till dig:
Den som sover syndar inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här