• 1
  • 2
2022-12-26, 18:24
Medlem
Buhos avatar
ska dra 5 år bort nu, utan att läsa eller loga in här, det kommer att bli spänande att se vilken härligare resultat jag får desto längre bort när det gäller tidsmässig, om 3 år var kanoners 5 år är himmelsk då?
Citera
2022-12-26, 18:30
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buho
Flasback lämnade jag några månader ( och jag hoppas att nästa år blir fri , ett helt år) på grund att det kändes bättre för mig, när jag hittade info på egen hand, genom att promenera på gatan typ, mera äkta fakta än sitta bakom en skärm, hellre läser jag metro, och mediterar i skogen, då slår hag 2 flugor i en smäll, meditation och mina ögon blir " freshare" + här mefiterar man inte genom att läsa i detta forum, och utan meditation blir psyket dåligt men kanske ni har någon sorts mediterande teknik, när ni kastar era tankar här, kanske utan att tänka att det ni skriver kan påverka personer psykisk, utan att ni kanske vet inte det!

Om det har en sådan negativ effekt på dig så är jag förundrad att du fortfarande använder forumet, är det som en drog för dig? Låter konstigt kan jag tycka, hade jag varit i din sitts hade jag inte brukat sidan helt enkelt. Låter lite som ett självskadebeteende när du kunnat lokalisera att det är just forumet som tär på dig men att du ändå kommer tillbaka. Hoppas du kan bli fri från forumet och kan må bra, lycka till och hoppas inte på återseende (för din egen skull).
Citera
2025-05-10, 23:38
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Några anledningar:
1. Vi är inte skapta till att sitta bakom eller ha skärmar framför oss vilket kan påverka psyket negativt. Började med TV som funnits drygt 70 år nu och hur länge har människor funnits? Låt oss säga 100 000 år för enkelhetens skull vilket blir 999 930 år utan några skärmar.
2. Hårdare ton överlag online då sociala normer inte gäller lika mycket här som IRL. Man är mer van vid artighet och mindre väsen utanför internet.
3. Info-overload och brainrot av sociala medier och doomscrollande så att säga.
4. Överlag är folk mer illasinnade online då dom är anonyma så det kan också påverka en negativt.
5. Du mår bättre för du får mer tid över till annat som du kanske mår bra utav.
Senast redigerad av NiveaBodylotion 2025-05-10 kl. 23:41.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in