Citat:
Ursprungligen postat av
zcrummig
Det kanske snarare handlar om att man ser många nyheter här, bra som dåliga och ibland mår man bättre av att helt enkelt inte se och läsa om alla hemskheter som sker i världen. Så, när du lämnar flashback kanske du hamnar i en bubbla av förnekelse typ? typ som en struts som stoppar huvudet ner i marken, jag själv är sån. Undviker allt som har att göra med miljöförstöring, växt och djurutrotning och krig tex för det fyller hela mig men en känsla av hopplöshet.
Flasback lämnade jag några månader ( och jag hoppas att nästa år blir fri , ett helt år) på grund att det kändes bättre för mig, när jag hittade info på egen hand, genom att promenera på gatan typ, mera äkta fakta än sitta bakom en skärm, hellre läser jag metro, och mediterar i skogen, då slår hag 2 flugor i en smäll, meditation och mina ögon blir " freshare" + här mefiterar man inte genom att läsa i detta forum, och utan meditation blir psyket dåligt

men kanske ni har någon sorts mediterande teknik, när ni kastar era tankar här, kanske utan att tänka att det ni skriver kan påverka personer psykisk, utan att ni kanske vet inte det!