Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-19, 14:14
  #1
Medlem
Hejsan skulle hjärtligt ta emot ALLA tips och tricks på hur man gör eget bröd som blir bra.
Det enda bröden jag kan baka någorlunda bra är burkbröd och scones annars brukar mitt bröd bli tort och kompakt (Har väl bakat bröd ett 10-tal gånger om man räknar bort scones).

Mvh person i tidig 20 års ålder som vill lära sig baka bröd.
Citera
2018-12-19, 14:36
  #2
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krantzz
Hejsan skulle hjärtligt ta emot ALLA tips och tricks på hur man gör eget bröd som blir bra.
Det enda bröden jag kan baka någorlunda bra är burkbröd och scones annars brukar mitt bröd bli tort och kompakt (Har väl bakat bröd ett 10-tal gånger om man räknar bort scones).

Mvh person i tidig 20 års ålder som vill lära sig baka bröd.


Jag brukar baka detta: https://www.itsalwaysautumn.com/home...cipe-ever.html

Det är dock amerikanska mått, och jag har gett upp med att konvertera om,
så jag köpte mig en måttsats där cups osv redan finns!

1 cup är 2,25dl och 450 degrees är 232 grader celsius.


Himla smidigt bröd, man rör ihop allt i en skål, mjöl, vatten, salt o jäst, sen rör man lite i det så det exakt blandas bara, plastar in och så får det stå på bänken över natten.

När jag bakar ut degen brukar jag hälla allt på mjölat bakplåtspapper, blir enklare att lägga över allt i den tilltänkta grytan då!

Jag bakar mitt i en gjutjärnsgryta, och det blir mycket gott!

Jag är inte jättebra på bröd än, har inte bakat det så mycket, men detta är enkelt och det blir mycket gott! Kan du inte engelska får du köra Google translate
Citera
2018-12-19, 14:58
  #3
Moderator
Allaballawallas avatar
Matlagning och metoder --> Bakning, matbröd och kakor
/Moderator
Citera
2018-12-19, 15:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag brukar baka detta: https://www.itsalwaysautumn.com/home...cipe-ever.html

Det är dock amerikanska mått, och jag har gett upp med att konvertera om,
så jag köpte mig en måttsats där cups osv redan finns!

1 cup är 2,25dl och 450 degrees är 232 grader celsius.


Himla smidigt bröd, man rör ihop allt i en skål, mjöl, vatten, salt o jäst, sen rör man lite i det så det exakt blandas bara, plastar in och så får det stå på bänken över natten.

När jag bakar ut degen brukar jag hälla allt på mjölat bakplåtspapper, blir enklare att lägga över allt i den tilltänkta grytan då!

Jag bakar mitt i en gjutjärnsgryta, och det blir mycket gott!

Jag är inte jättebra på bröd än, har inte bakat det så mycket, men detta är enkelt och det blir mycket gott! Kan du inte engelska får du köra Google translate


Tack så mycket! Blir att testa detta under jul semestern
Citera
2018-12-19, 15:24
  #5
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krantzz
Tack så mycket! Blir att testa detta under jul semestern

Varsågod, återkom gärna med en rapport om hur det gick
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback