Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-14, 16:41
  #241
Avstängd
wusemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itibixi
Igen varför tar du upp saker som inte har något med sakfrågan att göra?

Igen, du verkar undanfly det som redan blivit bevisat i tråden.

För att få några starka exempel så kan du läsa i tråden.

Du frågar vad jag vet? Jag har svarat, jag frågar dig nu vad du har att komma med i dina påståenden? Det var du som sa komiskt, inte jag.

Dom är lika värda som fbis ord är mot huawei.

Fråga inte om jag vet saker om huaweis routrar och sedan säg at det inte har med att göra. Lustigt att det fanns en som visste det som du inte vet på flashback forum. Nu undrar jag varför är det komiskt? Jag har väldigt bra insyn i dessa saker som sagt, därför frågar jag. Vad kommer det du säger ifrån? Hur vet du att det är huawei som avlyssnar? Har du kollat upp trafiken, vart den går, vilket land, vilket företag?

Trams.
__________________
Senast redigerad av wuseman 2022-08-14 kl. 16:45.
Citera
2022-08-14, 16:46
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Du frågar vad jag vet? Jag har svarat, jag frågar dig nu vad du har att komma med i dina påståenden? Det var du som sa komiskt, inte jag.

Dom är lika värda som fbis ord är mot huawei.

Så du har inte läst angående Italiens skandal som var 2011-2012 samt andra skandaler?

Här är en länk:
https://www.bloomberg.com/news/artic...awei-equipment

Att du försöker undangömma dessa faktum gör att jag inte känner för att ens försöka diskutera saken med dig.

Likaså om du är en av dem som säger "men var är bevisen på att en kines för CCCP fick trafiken!" Så är det lika lönlöst.
__________________
Senast redigerad av Itibixi 2022-08-14 kl. 16:49.
Citera
2022-08-14, 16:49
  #243
Avstängd
wusemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itibixi
Så du har inte läst angående Italiens skandal som var 2011-2012 samt andra skandaler?

Här är en länk:
https://www.bloomberg.com/news/artic...awei-equipment

Om du ska försöker undangömda dessa faktum så känner jag inte för att ens försöka diskutera saken med dig.

Det är 2011, jag kan bekräfta att det är sant 2022. Vem skulle kunna göra det bättre ang routrarna?

Vem är det som säger nej? Jag säger ju att dom resonerar konstigt, eller? Har du bloomberg som källa så känner jag att inte vill diskutera med dig. Det är en konstig relation, skrev jag, jag är inte blåögd dock. Där är skillnaden

Kan du komma med tekniska detaljer är jag intresserad såklart, jag kan visa dig EXAKT vart bakdörrarna triggas och hur du kommer åt dom, jag gissar inte. Det är skillnaden. FBI kan inte visa någontin som styrker deras påståenden denna gången. För att? Varför skall jag tro på något som inte kan visas samtidigt som ett tillslag mot trump skedde ang frågan?

Det betyder inte att jag försvarar huawei, tror du det så har du verkligen missuppfatat det men det betyder inte att jag tror på FBI för det.

Det är verkligen inte ovanligt att man anklagar andra för saker som man själv håller på med, det vore ju lite nativt att tro att FBI har den kunskapen det är inte direkt deras område. Det varit skillnad på detta om det var någon med teknisk insyn i det hela och som kunde lägga fram teknisk bevisning. Så det är konstigt dom gör detta det är ju inte dom som arbetat med området och även veriferat installationerna i USA. Konstig timing, men men. Komiskt får du tycka om du vill. Jag tycker det är rätt komiskt at man tror på allt som skrivs jag. Dom har satsat på just området där nuclearweapons finns också inte i något annat område. Som att USA berättar det för KINA? De är ju helt sjukt om man tror på galenskapen. Därför det inte blev en större spidning på denna extrema nyhet antar jag för det är för dumt helt enkelt att tro på, nyheterna har dock varit väldigt aktriva med att avslöja något anmnat mycket större som aldrig i världs historian tidigare om deras nuclearweapons och stulna dokument. Lättare att skylla på kina OM dom inte hade hittat något. Nu är nyheten död om huawei för man fann bevis hos trump. Oj?

Det var väl även under Trumps styre som blacklistningen av Huawei skedde.

Allt är är inte svart och vitt, man behöver inte välja sida.

Du kommer med en artikel från 2011 och påstår dig vet bäst och sen vill du inte diskutera med den som vet bättre EFTER jag bekräftar vad jag vet.. Vilken stil. Är du inte intresserad av tekniska biten på huawei routrarna samt vilka chip som är aktuella och vilken årtal dom senaste installerades i nya enheter?

Det är jag som inte har något att diskutera om med dig, inte tvärt om, jag hade dock visat gärna men nu har jag ångrat mig. Så fortsätt gissa

Ha det!

// wuseman
__________________
Senast redigerad av wuseman 2022-08-14 kl. 17:32.
Citera
2022-08-14, 17:31
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Det är 2011, jag kan bekräfta att det är sant 2022. Vem skulle kunna göra det bättre ang routrarna?

Vem är det som säger nej? Jag säger ju att dom resonerar konstigt, eller? Har du bloomberg som källa så känner jag att inte vill diskutera med dig. Det är en konstig relation, skrev jag, jag är inte blåögd dock. Där är skillnaden

Kan du komma med tekniska detaljer är jag intresserad såklart, jag kan visa dig EXAKT vart bakdörrarna triggas och hur du kommer åt dom, jag gissar inte. Det är skillnaden. FBI kan inte visa någontin som styrker deras påståenden denna gången. För att? Varför skall jag tro på något som inte kan visas samtidigt som ett tillslag mot trump skedde ang frågan?

Det betyder inte att jag försvarar huawei, tror du det så har du verkligen missuppfatat det men det betyder inte att jag tror på FBI för det.

Det är verkligen inte ovanligt att man anklagar andra för saker som man själv håller på med, det vore ju lite nativt att tro att FBI har den kunskapen det är inte direkt deras område. Det varit skillnad på detta om det var någon med teknisk insyn i det hela och som kunde lägga fram teknisk bevisning. Så det är konstigt dom gör detta det är ju inte dom som arbetat med området och även veriferat installationerna i USA. Konstig timing, men men. Komiskt får du tycka om du vill. Jag tycker det är rätt komiskt at man tror på allt som skrivs jag. Dom har satsat på just området där nuclearweapons finns också inte i något annat område. Som att USA berättar det för KINA? De är ju helt sjukt om man tror på galenskapen. Därför det inte blev en större spidning på denna extrema nyhet antar jag för det är för dumt helt enkelt att tro på, nyheterna har dock varit väldigt aktriva med att avslöja något anmnat mycket större som aldrig i världs historian tidigare om deras nuclearweapons och stulna dokument. Lättare att skylla kina OM dom inte hade hittat något. Nu är nyheten död om huawei för man fann bevis hos trump. Oj?

Det var väl även under Trumps styre som blacklistningen av Huawei skedde.

Allt är är inte svart och vitt, man behöver inte välja sida.

Du kommer med en artikel från 2011 och påstår dig vet bäst och sen vill du inte diskutera med den som vet bättre EFTER jag bekräftar vad jag vet.. Vilken stil. Är du inte intresserad av tekniska biten på huawei routrarna?

Det är jag som inte har något att diskutera om med dig, inte tvärt om, jag hade dock visat gärna men nu har jag ångrat mig. Så fortsätt gissa

Ha det!

// wuseman

Att man drar en slutsats efter en lång historia med tydliga skandaler och bevis på att huewei utnyttjar sårbarheter samt implementerar systematiskt bakdörrar och annat för att spionera och stjäla tech och annat kanske inte är en grej du gör att flertal länder dessutom och säkerhetsorginasationer världen över intygar om deras sätt och beteende och hur det är bevisat att CCCP är starkt kopplat till tech industrierna runt om i landet och lagför människor om de inte lyder. Tycker det är rätt absurt att människor sitter och säger att de vill ha filmbevis på när data trafiken går direkt till cccps högkvarter eller i detta läge huewei.

Att du står och besvarar inlägg med att Amerika och FBI är de stora bovarna och det är de som man inte ska lita på säger en del om hur du inte kan se sakfrågan från ett helhetsperspektiv.

Du kan tro på vad du vill, men någonstans behöver du kunna dra en slutsats ifrån bevisen, historian och lita på säkerhetsorginasationer faktiskt har en sanning med deras varningar.
Citera
2022-08-14, 17:37
  #245
Avstängd
wusemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itibixi
Att man drar en slutsats efter en lång historia med tydliga skandaler och bevis på att huewei utnyttjar sårbarheter samt implementerar systematiskt bakdörrar och annat för att spionera och stjäla tech och annat kanske inte är en grej du gör att flertal länder dessutom och säkerhetsorginasationer världen över intygar om deras sätt och beteende och hur det är bevisat att CCCP är starkt kopplat till tech industrierna runt om i landet och lagför människor om de inte lyder. Tycker det är rätt absurt att människor sitter och säger att de vill ha filmbevis på när data trafiken går direkt till cccps högkvarter eller i detta läge huewei.

Att du står och besvarar inlägg med att Amerika och FBI är de stora bovarna och det är de som man inte ska lita på säger en del om hur du inte kan se sakfrågan från ett helhetsperspektiv.

Du kan tro på vad du vill, men någonstans behöver du kunna dra en slutsats ifrån bevisen, historian och lita på säkerhetsorginasationer faktiskt har en sanning med deras varningar.

Anklagar och anklagar, det är ju sant att amerikanarna har bakdörrar in i system det är ju ingen hemlighet direkt det finns mer än en teknisk analys tilL SAMT erkännanden efter 2011, hur man INTE kan anklaga den ena men den andra som gör samma sak dom är inte lite dubbel moral.

Men angående att följa john utan bevisning, det finns något som passar in här: "All dead fishes follow the stream"

Dom blockar inte allt,, dom blockar bara en "viss" del av deras utrustning. Det kan ju vara så att det är ett amerikanskt bolag tillsammans med ett sydkoreanskt som kanske har en del i detta då dom är tighta partners speciellt under en viss ledares tid, dom har rätt mycket inflytande hos mäniskor. Det vet du kanske? Vilka blir vinnarna? Inte du och jag.

Sen, får man göra som vill. Antingen följer man strömmen eller så tar man sin egen väg. Bara för att tillräckliga många sprider något betyder det inte är sant. Det är så det funkar i diktaturer. Jag tror på teknisk bevisning, inte på en skådespelare som snor topp hemliga dokument av sina egna för att ev få ÄNNU mera cash ELLER makt till nästa val. Som jag skrev, det är väldigt vanligt att beskyller andfra för samma sak som man själv gör sålänge man själv är vinnaren och skiter fullständigt i alla andra det är vad detta handlar om vem som fuskar och är ful, det vet vi nu! Det positiva med allt detta är att den som tror den är smart är den som alltid förlorar. Förlorarna är ingen en alla andra utan tjuven men rättvisan kommer alltid i kapp, hoppas dom tar allt ifrån han för han har gjort värdeln till en jävligt orolig plats. Så är det.

// wuseman
__________________
Senast redigerad av wuseman 2022-08-14 kl. 17:52.
Citera
2022-08-14, 17:51
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Anklagar och anklagar, det är ju sant att amerikanarna har bakdörrar in i system det är ju ingen hemlighet direkt det finns mer än en teknisk analys tilL SAMT erkännanden efter 2011, hur man INTE kan anklaga den ena men den andra som gör samma sak dom är inte lite dubbel moral.

Återigen, du väljer att väljer att peka på Amerika istället för sakfrågan.

Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Men angående att följa john utan bevisning, det finns något som passar in här: "All dead fishes follow the stream"

Att du ens kan skriva att det inte finns bevisning efter hela denna tråd samt vad jag skrev nyligen är skrattretande, men ok.

Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Dom blockar inte allt,, dom blockar bara en "viss" del av deras utrustning.

Redan nämnt detta och förklarat varför.

Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Sen, får man göra som vill. Antingen följer man strömmen eller så tar man sin egen väg. Bara för att tillräckliga många sprider något betyder det inte är sant. Det är så det funkar i diktaturer. Jag tror på teknisk bevisning, inte på en skådespelare som snor topp hemliga dokument av sina egna för att ev få ÄNNU mera cash ELLER makt till nästa val.

Och här faller min slutsats om dig in väldigt starkt, just foliehatten.
Du får tro på vad du vill, det enda man kan göra är att lysa sken på bevisningen samt historia och en röd tråd men du verkar inte kunna dra en vettig slutsats efter allt så det är inte så mycket att göra.
Citera
2022-08-14, 17:53
  #247
Avstängd
wusemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itibixi
Återigen, du väljer att väljer att peka på Amerika istället för sakfrågan.



Att du ens kan skriva att det inte finns bevisning efter hela denna tråd samt vad jag skrev nyligen är skrattretande, men ok.



Redan nämnt detta och förklarat varför.



Och här faller min slutsats om dig in väldigt starkt, just foliehatten.
Du får tro på vad du vill, det enda man kan göra är att lysa sken på bevisningen samt historia och en röd tråd men du verkar inte kunna dra en vettig slutsats efter allt så det är inte så mycket att göra.

Jag diskuterar här och nu, anklagelserna i videon som visades, hur kan någon annan ha diskuterat detta om deras anklagelse mot huawei häromdagen?

Inget annat.

Du får ha vilken slutsats du vill och tycka vad du vill. Jag har redan berättat skillnaden på mig och dig för du vill hellre diskutera mig än själva ämnet och anklagelserna som riktats mot Huawei. Jag vill se teknisk bevisning OAVSETT vem som skyller på vem jag lägger inget värde eller anklagar någon förens det finns teknisk bevisning. Det räcker med att man säger en grej så är det så för dig,. Vem är foliehatten!? Vi kan säga att det är jag, men faktum kvarstår. FBI har 0 bevisning så återigen, det var troligtvis planerat iom det tillslag fbi gjorde häromdagen. Nyheten är DÖD nu, det är alltid att skylla på någon en gång till men betyder ju inte att ena parten då utnyttjare sin position och anvädnerr det till något anat ssom i detta fallet var tillslaget, det finns dom som går på vad som helst det är ju det som är det farliga. Typiskt av människor som tidigare haft ett stort förtoende AV vissa sedan utnyttjar man denna positionen genom att manipulera andra, Trump misslyckades detta grovtmed det denna gången. Hade det varit sant, då hade vi nog sett saker och ting bytas ut OMEDELBART men att det var nuclearweapons i anklagelsen och sen visa det sig att detr hadwe snotts hemliga dokument så fortsätter du ändå att tro på fbi, skyll på trump som vill sälja materialet för han hade ju inte behövt sno det om huawei avlyssnade det, menar jag! Försök tänk VARFÖR skullew han ha dessa dokumenten, för utnyttja detta troligtvis vid nästa val för utrpressa människor vilken han redanm har gjort. FBI agenten var även anförtrodd av Donald Trump men vet du vad? HAN VAR INTE KORRUPT! Det finns människor som gör ett jobb extremt bra, dom går inte att köpas, det trodde han väl antagligen men Trump tror man kan köpa allt med sina pengar. Respekt tilL FBI och även PINSAMT av FBI att göra på detta viset med Hauwei anklagelsen iv ideon.

Har inget mer att tilägga. Använd Google eller läs det senaste som hänt i värdeln så vet du mer, så vet du vem som är folieahtten ganska omgående. Så därför, gissa vidare! Vissa vill verkligen inte veta sanningen så dom väljer att tro på det som dom en gång har hört sedan går det inte under några som helst omständigheter MED/UTAN bevis att få personen att tänka om, du är en av dom som för all framtid kommer ta upp gamla fall som är över 10 år och rikta anklagelserna mot ett företag som har produkter och fantastisk teknik som erbjöd telefoner för ett mer vettigt pris och visar vad det faktiskt INTE behöver kosta men du gillar ju inte Kina för det som står på blomberg är sant. Sen om andra sidan gör exakt samma sak, så är det inte ett problem det fortfarande gamla som är aktuellt för dig. Som sagt, tack för en otroligt waste of time diskussion eftersom du varken vill eller kan diskutera själva området och den tekniska biten.

Komiskt, var ordet! Vi kommer inte komma någon vart med vidare i diskussion då du är på tok förälskad i ena sidan OAVSETT vilken sida som gör si eller så du kommer alltid skyllla på den som först blev anklagad och det blir inget tekniskt alls det är helt ointressant för dig du pratar hellre om allt annat och alla andra i tråden. Så därför blir detta mitt sista inlägg till dig. Tack!

// wuseman
__________________
Senast redigerad av wuseman 2022-08-14 kl. 18:53.
Citera
2022-08-14, 20:01
  #248
Medlem
För de som litar på Huawei kan jag bara rekommendera att ni läser säkerhetsrapporter från flera länder samt tittar på den historia företaget har med deras skandaler (spioneri, malware, stjäl tech från andra företag m.m)

Anklagelser för att just stjäla från andra företag har redan blivit bevisat;
2003, Cisco (bokstavligen källkod och plagiat hittat i Huawei's produkter som kom ursprungligen från Cisco's produkter), Huawei erkände öppet efter 1 år att de stulit kod.
Samma år fångade Fujitsu Network Communications en anställd på Huawei i deras läger där han plockat bort lock från deras maskiner och ta bilder på utrustning samt hittat blueprints m.m hos individen.
6 år senare så var det Motorolas tur och då var det en tidigare anställd som gått över och sålt hemligheter vidare till personer som var knutna till Huawei.
Fler incidenter händer och kommer upp till ytan, 2009-2011 så bevisades det att produkter hos Vodafone som var ifrån Huawei hade bakdörrar i deras produkter.
Snabbspolning till 2020, så har länder lagt restriktioner och banlyst Huawei i stor skala pga mängder med rapporter som har med säkerheten att göra samt hur lite man litar på Huawei och då även inflytande från den kinesiska staten(CCCP).

5 rapporter har skett från UK i direkt sammankoppling till Huawei och ZTE

Citat:
However, as reported in 2018, HCSEC’s work has continued to
identify concerning issues in Huawei’s approach to software
development bringing significantly increased risk to UK operators,
which requires ongoing management and mitigation;

2019 rapport av HCSEC
Notera att detta är 5:e rapporten (en rapport varje kvartal) och mellan varje rapport så har man alltså gett rekommendationer till Huawei för att öka säkerheten och pålitligheten men alltså t.om misslyckats med att öka förtroendet även under tiden då 5:e rapporten blev utsläppt.

Wikipedia om Huawei: Wikipedia - Huawei

Hur länder har ställt sig till Huawei;
Länder som är emot Huawei med uppdateringar/historia

TLDR:
Det finns anledning till att neka Huawei och det redogörs från flera säkerhetsorganisationer.
Även om det finns politiska/ekonomiska vindar så finns det tyngd i varningarna som getts därav har det kunnat bli ett politiskt slagträ emot Kina och ZTE/Huawei.
Citera
2024-02-08, 20:40
  #249
Medlem
Harry_s avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1214371

USA är i farten och vill förbjuda Huawei i hela EU
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback