2018-12-18, 09:08
Medlem
Jag skulle gärna vilja höra motivering till att den tråden plockades bort ifrån aktuella ämnen.

Hur man ansåg att vår nuvarande regeringsbildning inte är ett aktuellt ämne och vad som gjorde att man tog det beslutet.
Citera
2018-12-18, 10:20
Medlem
yggdrazils avatar
Är inte Aktuella Ämnen automatiskt genererade baserat på hur många inlägg som postats nyligen?
Citera
2018-12-18, 10:58
Medlem
Sightnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Är inte Aktuella Ämnen automatiskt genererade baserat på hur många inlägg som postats nyligen?

Nej, det var så tidigare. Nu bestämmer admin och mods exakt vilka trådar som ska synas på aktuella ämnen.
Det är väl det som kallas yttrandefrihet på riktigt, du ska läsa exakt det vi vill att du ska läsa och helst inget annat.
Citera
2018-12-18, 11:13
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Nej, det var så tidigare. Nu bestämmer admin och mods exakt vilka trådar som ska synas på aktuella ämnen.
Det är väl det som kallas yttrandefrihet på riktigt, du ska läsa exakt det vi vill att du ska läsa och helst inget annat.
Ser man på.
Citera
2018-12-18, 11:24
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness

Det verkar jobbigt att hantera manuellt, dumt. Om man lägger in andra parametrar typ hur många olika användare som tittar blir det kanske bättre. Politik inrikes är ett smalt ämne, kriminalitet har hur många gluttare som helst, men kvalitén på inläggen är undermålig. Dessutom modereras inte brottstrådarna särskilt väl.

Annonsörerna vill ha många tittare och hur befrämjar man det jo genom att underlätta för stora skaror som vill veta namnen på BO och MGM i aktuell brottstråd. En trång krets navelskådande i politik inrikes ger inte fler annonsläsare och FB drivs kommersiellt.
Citera
2018-12-18, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Det verkar jobbigt att hantera manuellt, dumt. Om man lägger in andra parametrar typ hur många olika användare som tittar blir det kanske bättre. Politik inrikes är ett smalt ämne, kriminalitet har hur många gluttare som helst, men kvalitén på inläggen är undermålig. Dessutom modereras inte brottstrådarna särskilt väl.

Annonsörerna vill ha många tittare och hur befrämjar man det jo genom att underlätta för stora skaror som vill veta namnen på BO och MGM i aktuell brottstråd. En trång krets navelskådande i politik inrikes ger inte fler annonsläsare och FB drivs kommersiellt.

Med tanke på detta valet och krisen i regeringsbildningen skulle jag säga att du har fel.

25 786 svar
945 364 visningar

När tråden hade 700 000 visningar togs den bort ifrån aktuella ämnen.
Citera
2018-12-18, 12:02
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkvadd
Med tanke på detta valet och krisen i regeringsbildningen skulle jag säga att du har fel.

25 786 svar
945 364 visningar

När tråden hade 700 000 visningar togs den bort ifrån aktuella ämnen.

Bevisar inte hur många unika medlemmar som skriver eller tittar. Jag har själv gjort 317 inlägg i den tråden hur många gånger jag bara tittat vet jag inte.

25 786 / 317 = 81 Åttioen medlemmar skriver 317 inlägg var = 25 786 Jag vet att jag inte på långa vägar är någon av de flitigaste men kanske genomsnittlig.
Citera
2018-12-18, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Bevisar inte hur många unika medlemmar som skriver eller tittar. Jag har själv gjort 317 inlägg i den tråden hur många gånger jag bara tittat vet jag inte.

25 786 / 317 = 81 Åttioen medlemmar skriver 317 inlägg var = 25 786 Jag vet att jag inte på långa vägar är någon av de flitigaste men kanske genomsnittlig.

Vilket fall som helst, jag skulle vilja höra om det beror på ekonomiska skäl av någon som representerar forumet isåfall.

Detta är trots allt Flashback "Yttrandefrihet på riktigt!"

Om man plockar bort regeringskrisen ifrån aktuella ämnen med den unika situation som råder just nu.

Samt att man beaktar den åsiktscensur som sker i vårt mediala samhälle. Så undrar man ju lite vad som händer med forumet.
Citera
2018-12-18, 12:46
Medlem
gabrielle2s avatar
Vad är det för tråd? Är inte alla trådar aktuella om man tycker det är aktuellt att slänga in en kommentar?
Vadå mod styr vad man skall läsa? Nu förstår jag faktiskt inte vad som menas.
Jag väljer i allafall vart jag vill vara och vilket ämne/ tråd jag finner intressant.
Citera
2018-12-18, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Vad är det för tråd? Är inte alla trådar aktuella om man tycker det är aktuellt att slänga in en kommentar?
Vadå mod styr vad man skall läsa? Nu förstår jag faktiskt inte vad som menas.
Jag väljer i allafall vart jag vill vara och vilket ämne/ tråd jag finner intressant.

Det handlar om fliken aktuella ämnen, där flashback själva väljer vilka trådar som ska visas där.

Man har valt att ta bort tråden om regeringsbildningen ifrån den fliken.

Jag undrar på vilka grunder, varför man inte anser regeringsbildningen vi har nu, vara ett "aktuellt ämne".
Citera
2018-12-18, 14:00
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkvadd
Jag skulle gärna vilja höra motivering till att den tråden plockades bort ifrån aktuella ämnen.

Hur man ansåg att vår nuvarande regeringsbildning inte är ett aktuellt ämne och vad som gjorde att man tog det beslutet.
Det verkar finnas någon bugg i systemet för när det lades till en omröstning i tråden försvann den helt från Aktuella ämnen.
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Trådarna hamnar under Aktuella Ämnen utifrån användaraktivitet. Av dessa trådar kan vi markera de som baserar sig på en aktuell nyhet så hamnar dessa under rubriken "Nyheter".
Senast redigerad av Tinuviel 2018-12-18 kl. 14:04.
Citera
2018-12-18, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det verkar finnas någon bugg i systemet för när det lades till en omröstning i tråden försvann den helt från Aktuella ämnen.

Märkte detta med, kan du inte försöka snacka om att ordna detta? Jag vill verkligen att flashback ska ha en röst i denna regeringsfråga, och att folk som kanske inte besöker forumet så ofta, ska kunna hitta dit.

Mvh & God jul
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in