2018-12-20, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ska finnas uppgift ( i nån länk/artikel) att de/någon talade om att det var en hämnd för nån bombning av nåt IS-näste i Syrien.
Kanske nån som kan hitta?

Känns fabricerat faktiskt. Men det är ju välkommet för muslimer så slipper de pekas ut som grupp, man kan skylla på is bara trots att mord på kristna förekommer dagligen i norra Afrika. Skulle alltså en bombning i Syrien rendera i mordet av en norska och en danska, i Marocko?? Det låter jättekonstigt. Is tar nog gladeligen på sig det vare sig det stämmer eller inte, ett mord som bevittnas av många och sätter skräck i västvärlden.
Citera
2018-12-20, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag gissar att mamma var "fördomsfull".

Känns som modern hade en klar världsbild. Synd att det krävs att kvinnor måste bli medelålders för att få en klar världssyn. Unga tjejer verkar ju inte ha någon vidare världssyn, allting är fairytale.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangen1994
Av de is-videoene jeg har sett tidligere er det svært få som gjør motstand. Jeg tror man i en sånn situasjon bare innser at det ikke nytter å gjøre motstand? Jenta på videoen prøver likevel å veive med armene.

Under Bataclan massakern så var det ju en del som, medans kropparna föll runt dom, sträckte armarna i vädret och sa att dom ger upp. Det funkade inte, men det var en instinkt, ett inlärt beteende på hur man ska bete sig.

Det är inlärt i väst att inte göra motstånd vid farliga situationer. Om någon med kniv rånar dig, slåss inte med rånaren, om någon med pistol rånar din butik, gör inget motstånd säger polisen och i gisslansituationer så gör vad dom säger.
Det var ju personer med mattknivar som kapade tre plan fulla med människor och kraschade dom i byggnader den elfte september. Hundra människor hade ju lätt kunna övermanna dom.
Citera
Medlem
Citat:
The killers filmed the vile slaying and a video of the incident is circulating on Moroccan social media sparking outrage in the country, Morocco World News reports.

https://www.foxnews.com/world/scandinavian-backpackers-murdered-in-moroccan-mountains-while-they-slept-in-their-tents
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenegentligen
Enligt media var det killar från fina områden, rika snubbar.

Var får du det ifrån ?

(fårherde har jag läst)
Citera
2018-12-20, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenegentligen
Enligt media var det killar från fina områden, rika snubbar. Sen tycker jag inte att det år att se gärningsmännen i videon förutom att en har luvan uppfälld på en munkjacka. Är man pundare då? Jag tänker nog att det är killarnas egna idé, det gör inget om man dödar vita horor. tror inte på beställningsjobb heller, hur tänker du då? Du gör rätt i att inte se filmen, det vände sig verkligen i magen, vedervärdigt och så jävla hemskt öde att råka ut för.

Jag undrar varför hon låg på magen på asfalten, de hade ju varit på en bar vad jag förstod så tjejen i filmen kanske var jättefull. Man hoppas nästan det faktiskt så att hon inte upplevde så mycket. Fattar inte att de vågade tälta där när en guide faktiskt avrått de att göra det.
På dom här bilderna på MGM ser det ut som att vara pundare.
https://www.dagbladet.no/nyheter/her-er-de-tre-pagrepne/70589613
Citera
2018-12-20, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Det finns nog många etniska svenskar som ligger på gränsen att göra något.

Både Norge och Danmark följer det här mordet noggrant och kommer att agera därefter vettigt.

Skådespeleriet till rättsväsendet i Marocko kommer inte att lösa mordet på flickorna.

Morden utfördes efter att flickorna vart våldtagna för att dölja spåren som ledde till marockanska polisen.
Senast redigerad av Rref 2018-12-20 kl. 14:01.
Citera
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Helt enig. Förvånansvärt många tycks gotta sig i att morden finns på film.

Jag tänker på de anhöriga, man behöver inte se för förfasas
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Jag förutsätter att all skandinavisk turism till Marocko har upphört fr o m idag. Eller har du en bokad resa till detta land, och har för avsikt att resa dit? Hur tänker Du?

Intressant frågeställning, får de som köpt biljetter dit en annan resa? Va säger ud?

Jag hade hellre stannat hemma eller semestrat i sibirien
Citera
2018-12-20, 14:04
Medlem
Figzys avatar
Fy fan så vidrigt...Ångrar att jag såg videon. Inte nog med att dessa djur våldtar och mördar,
de måste i princip ALLTID skända kroppen också.

"Skärsår på halsen" eller hur det var, inledningsvis från media, var ju en stor underdrift om man säger så.

Islamister, Syd- och Centralamerikanska karteller, rebeller från Kongo med mera - Alla verkar de förtjusta i att ta huvudet av folk. Fullkomligt sinnesjuka.

Det hela känns ju som taget ur en skräckfilm. Jag får en bild av hur de låg och sov mitt i natten, för att plötsligt bli brutalt överfallna och våldtagna under flera timmar för att sedan mördas och skändas.

Jag vet inte om jag ens skulle orka med att resa i ett större sällskap av kvinnor, till sådana länder.
Det känns som man hela tiden skulle vara stressad och paranoid över vad som kan hända dem.
Citera
2018-12-20, 14:05
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Ska man resa nånstans får man nog fundera på om en västerländsk soldat skulle varit utsatt
Då är det bättre att resa någon annanstans

Jag förstår inte vad dessa unga kvinnor tänkte på egentligen. De flesta europeiska män skulle nog undvikit göra vad dessa kvinnor gjorde. Mellanöstern och nordafrika är inte säkert för europeer längre, speciellt utanför turistområdena.

Inget unikt fall eftersom det finns flera fall av dessa naiva människor som tror att alla människor är goda oavsett helveteshåla de kommer ifrån. Det mest kända fallet är Jay Austin och Lauren Geoghegan som blev mördade av ISIS i Tajikistan i tron att alla i hela världen är goda. Bara det att USA bombat flertal länder i mellanöstern borde göra att många där är skeptiskt inställda till europeer.
Citera
2018-12-20, 14:06
Medlem
Dansk media skräder inte ord och bilder.

Ganska hårda ord. Dom är trots allt bara misstänkta än så länge.
Citat:
vi kan på nuværende tidspunkt ikke sige noget nærmere om videoens ægthed.'
https://ekstrabladet.dk/112/dobbeltdrabet-i-marokko-her-er-de-anholdte/7447099
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in