2018-12-20, 13:22
Medlem
Man ser ju ena bli dödad den andra visar man bara huvudet på. Måste finnas längre film eller? Öppna gränser va? Låter fint det
Citera
2018-12-20, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
.

Jo nu kommer politikerna i Danmark och Norge att anordna kärleksmanifestationer för muslimer.
Jag hoppas verkligen att det utbryter inbördeskrig i hela Europa snart så att man kan få göra precis samma sak med muslimerna som de gjorde mot flickorna.

Tillåt mig tvivla starkt på detta.
Känns som om det bara är svenskar som kan drabbas av "stockholmssyndromet".

https://www.dagbladet.no/nyheter/her-er-de-tre-pagrepne/70589613
Citera
2018-12-20, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Noterar att när brott lika dessa inträffar som nu i länder som man oftast bedömer som mer eller mindre rättsosäkra så är de skyldiga ofta gripna och dömda mer eller mindte direkt.

Hemma i rättssäkra Sverige sitter bara Göteborgspolisen med 31 ouppklarade gängmord de senaste fem åren.

tyvärr finns det ingen bevis på att de tagit rätt människor... de tar väll bara nån taliban från nån stad i bergen och hänger dem som straff för att slippa sanktioner...
Citera
2018-12-20, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
men det jag undrar över, är det någon som kan översätta vad det är som muslimhelveten mumlar?
förstår inte om det är han som filmar avrättningen eller han som hugger av huvudet som pratar

Ska finnas uppgift ( i nån länk/artikel) att de/någon talade om att det var en hämnd för nån bombning av nåt IS-näste i Syrien.
Kanske nån som kan hitta?
Citera
2018-12-20, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ska finnas uppgift ( i nån länk/artikel) att de/någon talade om att det var en hämnd för nån bombning av nåt IS-näste i Syrien.
Kanske nån som kan hitta?
Låter som att du tänker på inlägget av snapcount
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Lite kompletterade uppgifter angående videon :

NRK har sett videoen, som i form ligner andre videoer fra terrorhandlinger som er utført av islamistiske fundamentalister.

En av mennene i videoen sier på arabisk «Dette er for våre brødre i Hajin». Dette er den siste byen som ble holdt av terrorgruppen IS i Syria, og det pågår fortsatt harde kamper.

https://www.nrk.no/urix/jakter-tre-navngitte-islamister-etter-drap-pa-skandinaviske-turister-1.14349418

N.B

Det är inte klargjort om det faktiskt är en av BO på videon.
Citera
2018-12-20, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AllahAkbarBoom
tyvärr finns det ingen bevis på att de tagit rätt människor... de tar väll bara nån taliban från nån stad i bergen och hänger dem som straff för att slippa sanktioner...

Du är inne på rätt tes.

Eliten i Marocko bär egentligen skulden till morden på flickorna.

Flickorna blev våldtagna av marockanska polisen och mördades därefter för att inte lämna någon vittnesbevisning.

Att mordet utfördes sedan med kniv var inplanerad för att avleda uppmärksamheten mot någon taliban i bergen.
Senast redigerad av Rref 2018-12-20 kl. 13:48.
Citera
2018-12-20, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Låter som att du tänker på inlägget av snapcount

Jo, precis det jag tänkte på. Tackar.
Citera
2018-12-20, 13:45
Medlem
Ska man resa nånstans får man nog fundera på om en västerländsk soldat skulle varit utsatt
Då är det bättre att resa någon annanstans
Citera
2018-12-20, 13:48
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aisha51
Om det här var ISsympatisörer som gjorde det så ska ni inte göda dem genom att öppna videon. Låt offren behålla lite av sin värdighet. Ingen mår bättre av att kolla sånt. Mer än IS då.

Helt enig. Förvånansvärt många tycks gotta sig i att morden finns på film.
Citera
2018-12-20, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Jag har inte sett filmerna och jag kommer aldrig göra det heller. Men det här verkar ju rent bestialiskt.

Som någon sa tidigare i tråden de misstänkta ser ut som pundare. Jag tvivlar att det här var helt deras idé, de tog nog bara tillfället i akt. IS eller någon annan terrorgrupp har säkert gått ut med att ifall ni dödar västerländska otrogna hundar ja då kommer vi se till att era familjer får lite pengar när ni sitter i fängelse alternativt får dödsstraff.

P.S. Viktigt att ni filmar det också så vi kan sprida det för världen och ingjuta mer terror! Det här var nog helt enkelt ett rent beställningsjobb kan man säga, sen att det blev just dessa två tjejer är mer tillfälligheter. Fyfan vad tragiskt.

Bara mina rena spekulationer.

Enligt media var det killar från fina områden, rika snubbar. Sen tycker jag inte att det år att se gärningsmännen i videon förutom att en har luvan uppfälld på en munkjacka. Är man pundare då? Jag tänker nog att det är killarnas egna idé, det gör inget om man dödar vita horor. tror inte på beställningsjobb heller, hur tänker du då? Du gör rätt i att inte se filmen, det vände sig verkligen i magen, vedervärdigt och så jävla hemskt öde att råka ut för.

Jag undrar varför hon låg på magen på asfalten, de hade ju varit på en bar vad jag förstod så tjejen i filmen kanske var jättefull. Man hoppas nästan det faktiskt så att hon inte upplevde så mycket. Fattar inte att de vågade tälta där när en guide faktiskt avrått de att göra det.
Citera
2018-12-20, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Ska man resa nånstans får man nog fundera på om en västerländsk soldat skulle varit utsatt
Då är det bättre att resa någon annanstans

Jag förutsätter att all skandinavisk turism till Marocko har upphört fr o m idag. Eller har du en bokad resa till detta land, och har för avsikt att resa dit? Hur tänker Du?
Citera
2018-12-20, 13:54
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Helt enig. Förvånansvärt många tycks gotta sig i att morden finns på film.

Det är väl bättre att folk får reda på exakt vad som har hänt? Nu har vi det svart på vitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in