Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-12-16, 00:38
Medlem
Luftgevars avatar
Hej!
Jag undrar vad invandringen kostar en enskild skattebetalare om man tjänar kanske
20,30,40 tusen?
Undrar helt enkelt bara vad JAG, som en helt vanlig arbetare faktiskt betalar för invandringen, inte vad Sverige som samhälle betalar.

Vill inte ha dryga svar som "För mycket" osv. Jag vill ha siffror.

Tacksam för svar!
Senast redigerad av Luftgevar 2018-12-16 kl. 00:53.
Citera
2018-12-16, 00:55
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Hej!
Jag undrar vad invandringen kostar en enskild skattebetalare om man tjänar kanske
20,30,40 tusen?

Om invandringen kostar 250 miljarder kronor om året lågt räknat, så blir det ungefär 1000 kronor i månaden för varje löntagare.
Citera
2018-12-16, 00:56
Medlem
Ca 20% av hela arbetsbefolkningens inkomster, fatta asså det är ca 4 miljoner arbetare i Sverige.

Oj fel mattematik
Citera
2018-12-16, 01:02
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/nyhetstec...ing-en-kostnad

74000 kostar varje invandrare per år livet ut
hur många de är och vad det blir per skattebetalare får du själv läsa dig till i Joakim Ruists rapport
Citera
2018-12-16, 01:05
Medlem
just så! Joakim Ruist professor vid Göteborgs universitet har räknat och kom fram till summan 74 000 per person och år. tror den summan är i underkant. men det spelar mindre roll kontentan är att vi aldrig kommer att gå plus. DET är det största sveket från S och LO. Slår direkt mot arbetarklassen. S kunde ha stoppat det som Fredrik R drog i gång istället gjorde Löfvén saken än värre. Inga hyreslght och kommuner som går in på Hemnet och handlar bostäder.
Senast redigerad av Richenbacker 2018-12-16 kl. 01:08.
Citera
2018-12-16, 01:08
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Om invandringen kostar 250 miljarder kronor om året lågt räknat, så blir det ungefär 1000 kronor i månaden för varje löntagare.

Skulle vara kul att se din uträkning för den är helt galen.

250 miljarder delat på 5 miljoner som är Sveriges löntagare, gör att summan blir 4166kr/månaden.
Dessutom varenda jävla månad, samtidigt som svenska pensionärer svälter.
Citera
2018-12-16, 01:12
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Hej!
20,30,40 tusen?
Undrar helt enkelt bara vad JAG, som en helt vanlig arbetare faktiskt betalar för invandringen, inte vad Sverige som samhälle betalar.

Tacksam för svar!

250 miljarder dividerat med 4 miljoner skattebetalare blir 62.500,- per skattebetalare och år. Jag gissar dock att invandringen kostar väsentligt mycket mer än 250 miljarder årligen. Runt år 2000 sades invandringen kosta 100 miljarder.
Citera
2018-12-16, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B71
https://www.svt.se/nyheter/nyhetstec...ing-en-kostnad

74000 kostar varje invandrare per år livet ut
hur många de är och vad det blir per skattebetalare får du själv läsa dig till i Joakim Ruists rapport
Tyvärr har media lagt locket på och gemene man är så lam att se verkligheten samt ta beslut baserade på fakta istället för känslomässiga argument baserade på medias rapportering.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/n...ad-for-sverige
Senast redigerad av Mattzzz 2018-12-16 kl. 01:15.
Citera
2018-12-16, 01:13
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Hej!
20,30,40 tusen?

Tacksam för svar!

Flyktinginvandringen kostade ca 110 Miljarder år 2017, eller i storleksordningen 5,5% av statens, kommunernas och landstingens budgetar, eller av dessas skatteintäkter. I dessa kostnader ingår inte extra kostnader i samband med stor befolkningsökning, inte heller att man måste bereda plats för skolor i redan bebyggda områden osv. Det finns siffror som redovisar att en genomsnittlig flykting har en livstidskostnad mellan 1.7 och 3 miljoner kronor.

Det är svårt att beräkna kostnaden per skattebetalare eller per boende i Sverige då man inte kan sammanräkna "Svenskar och Invandrare/Flyktingar" i dessa beräkningar. Men skulle man räkna exempelvis på att det i Sverige finns ca miljoner invånare (flyktingar inräknade- och alla betalade skatt, även barn) så skulle varje individ betala ca 12000kr till flyktinginvandringen, nu är den siffran betydligt högre så eftersom det inte går att räkna att alla 9000 000 individerna i Sverige betalar skatt. Siffran borde alltså vara högre.
https://eso.expertgrupp.se/wp-conten...ntegration.pdf
Senast redigerad av Avengersson 2018-12-16 kl. 01:18.
Citera
2018-12-16, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Hahaha du är rolig du! 21% går ju inte till bara invandring
Vart går det då? Samma jobb och samma årsinkomst i båda länder men jag får behålla 21% mera i Finland.
Det kan gå flera veckor i Finland utan att man ser någon livslevande blatte.
Citera
2018-12-16, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Vart går det då? Samma jobb och samma årsinkomst i båda länder men jag får behålla 21% mera i Finland.
Det kan gå flera veckor i Finland utan att man ser någon livslevande blatte.
Nej Finland kanske råkar ha mindre skatt och även färre invandrare men det betyder inte att 21% går till migrationen i sverige
Citera
2018-12-16, 02:14
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Flyktinginvandringen kostade ca 110 Miljarder år 2017, eller i storleksordningen 5,5% av statens, kommunernas och landstingens budgetar, eller av dessas skatteintäkter. I dessa kostnader ingår inte extra kostnader i samband med stor befolkningsökning, inte heller att man måste bereda plats för skolor i redan bebyggda områden osv. Det finns siffror som redovisar att en genomsnittlig flykting har en livstidskostnad mellan 1.7 och 3 miljoner kronor.

Det är svårt att beräkna kostnaden per skattebetalare eller per boende i Sverige då man inte kan sammanräkna "Svenskar och Invandrare/Flyktingar" i dessa beräkningar. Men skulle man räkna exempelvis på att det i Sverige finns ca miljoner invånare (flyktingar inräknade- och alla betalade skatt, även barn) så skulle varje individ betala ca 12000kr till flyktinginvandringen, nu är den siffran betydligt högre så eftersom det inte går att räkna att alla 9000 000 individerna i Sverige betalar skatt. Siffran borde alltså vara högre.
https://eso.expertgrupp.se/wp-conten...ntegration.pdf

110 Miljarder i subventioner till företagare för och hålla igång flyktingkarusellen. Massor med jobb på boenden, butiker, fabriker och samhället i övrigt genereras av dessa pengar, Plocka bort subventionerna och a-kassa är i många fall alternativet för dessa människor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in