2020-04-29, 19:47
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
SSRI-preparat såsom Sertralin ?

Ja vad är det med Sertralin?
Citera
2020-04-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Nu vägrar Jimmy att berätta vilken sorts antidepressiva han går på. Att han inte vill berätta vilken sort gör det väl troligt att det är lite tyngre ångestdämpande grejer. Även att han fick dem utskrivna mot sitt spelmissbruk tyder på att de är lite starkare prylar. Det han har sagt är att han äter dem flera år efter att han fått dem tillsatta. vanliga SSRI eller derivat därav är inte menade att användas för ”kronisk” depression vilket de då är rimligt att anta att Jimmy har på grund av hans fleråriga bruk. Nu är ju inte SSRI och dylikt sockerpiller utan de har en kliniskeffekt på neurotransmissionen. Även om de inte ger upphov till ett fysiskt beroende så verkar det som att det gett honom ett psykiskt beroende, varför är han annars tvungen att ta dem år ut och år in? Sen är det såklart väldigt olika hur stor effekt de har Jimmys biologiska essens, eller genetik, som vi andra säger spelar stor roll. Bifogar även en länk till en metadata studie där de tittar på några vanliga antidepressiva. Men som sagt ingen vet vad Jimmy går på. Men det logiska utifrån tiden han har tagit dem och att de skrevs ut mot spelmissbruk är att de dämpar ångest och kanske även mani snarare en svennebanandepression.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4140701/

Du får inte vare sig psykisk eller fysiskt beroende av SSRI och SNRI. Du kan få utsättningbesvär om du slutar att ta dom, givetvis. Men det är inte så att du går runt och känner ett sug efter medicinen, absolut inte. SSRI och SNRI används kan användas mot ångest och ett tvångsbeteende som uppstår igenom detta.

Med samma argument så kan man hävda att 25% av Sveriges befolkning är pillertorskar, det hör du själv att det låter galet. Sorry, du vet inte vad du pratar om.
Citera
2020-04-29, 20:54
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Du får inte vare sig psykisk eller fysiskt beroende av SSRI och SNRI. Du kan få utsättningbesvär om du slutar att ta dom, givetvis. Men det är inte så att du går runt och känner ett sug efter medicinen, absolut inte. SSRI och SNRI används kan användas mot ångest och ett tvångsbeteende som uppstår igenom detta.

Med samma argument så kan man hävda att 25% av Sveriges befolkning är pillertorskar, det hör du själv att det låter galet. Sorry, du vet inte vad du pratar om.

Nu är det som sagt troligare att Jimmy äter tyngre grejer. Det är diskutabelt om det du kallar utsättnings besvär inte är ett psykiskt beroende men du kanske är läkemedelskonsulent och väljer att kalla det något annat.

Nu vet jag inte vad du får siffran 25% ifrån misstänker att den relaterar till andelen svenskar som någon gång behövt antidepressiva kan du ge en källa till detta? Kan du även rota fram medeltid de stått på behandling?

Men jag hävdar inte att alla som använt medecin för att bota sin psykiskasjukdom är pillertorskar. Men några är säkert det, psykisksjukdom och beroende går hand i hand.

Däremot är Jimmy uppenbarligen pillertorsk ett flerårigt bruk av antidepressiva utskrivna mot spelmissbruk visar på detta.

Ingen seriös psykiatriker skulle skriva ut SSRI SNRI mot ångest och tvångsbeteende och förvänta sig effekt på detta.

Hur länge anser du att det är lämpligt att behandla med SSRI?
Senast redigerad av MadBalt 2020-04-29 kl. 21:07.
Citera
2020-04-29, 21:01
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
"– Att det är väldigt stora summor det handlar om."
-Jimmie Åkesson.

Enligt dig så var det inte det. Jimmie har rätt. Du har fel.
Enligt anti SD svt. Nej jag har inte fel.
Citera
2020-04-29, 21:07
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Men Stefan L Otrohet, men vänta nu ,,,,
Citera
2020-04-29, 21:26
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Nu är det även Fria tider som skriver om detta? Är du så paranoid att du även tror att de ägs av PK eliten. Rättning i leden foliehatten på, ta en näve SNRI för säkerhetens skull det kan inte skada.
Citera
2020-04-29, 22:04
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Nu är det även Fria tider som skriver om detta? Är du så paranoid att du även tror att de ägs av PK eliten. Rättning i leden foliehatten på, ta en näve SNRI för säkerhetens skull det kan inte skada.
Vad skriver Fria tider som ger mitt påstående fel?
Citera
2020-04-29, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eatyoghurt
Såg denna tråden i PR. Känns spontant jävligt puckat att riskera att bli dömd för förtal ifall detta inte stämmer.

Kan handla om förtal även om det stämmer. Blir spridningen större än vad den blivit utan att detta blivit publicerat så kan det mycket väl handla om förtal
Citera
2020-04-29, 23:50
Medlem
Citat:
Nu är det som sagt troligare att Jimmy äter tyngre grejer. Det är diskutabelt om det du kallar utsättnings besvär inte är ett psykiskt beroende men du kanske är läkemedelskonsulent och väljer att kalla det något annat.

Nu vet jag inte vad du får siffran 25% ifrån misstänker att den relaterar till andelen svenskar som någon gång behövt antidepressiva kan du ge en källa till detta? Kan du även rota fram medeltid de stått på behandling?

Men jag hävdar inte att alla som använt medecin för att bota sin psykiskasjukdom är pillertorskar. Men några är säkert det, psykisksjukdom och beroende går hand i hand.

Däremot är Jimmy uppenbarligen pillertorsk ett flerårigt bruk av antidepressiva utskrivna mot spelmissbruk visar på detta.

Ingen seriös psykiatriker skulle skriva ut SSRI SNRI mot ångest och tvångsbeteende och förvänta sig effekt på detta.

Hur länge anser du att det är lämpligt att behandla med SSRI?

1. Man förskriver INTE benso mot spelmissbruk. Likt alkohol så tappar man omdömet på det. En psykiatriker skulle aldrig göra det.
2. Man skriver ut SSRI och SNRI mot ångest och tvångsbeteende. Oftast är ångest och tvång ett resultat av depression.
3. Många tar medicin livet ut. SSRI är ingen quickfix, utan en form av stämningsstabilierare. Det finns andra typer, beroende på vad man har för problematik. Det kommer att bli ett långt inlägg och jag orkar inte lägga ner tid på det.
4. En utsättning ger en psykisk påfrestning, men det är inte indikationen, snarare fysisk.

Jag märker också att du inte i det minsta vet vad du pratar om. En diskussion med dig ger mig inget, så det här blir mitt sista svar.
Senast redigerad av joeykiller 2020-04-29 kl. 23:54.
Citera
2020-04-30, 00:53
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller

25% av Sveriges befolkning är heller inte partiledare.
Citera
2020-04-30, 03:29
Medlem
Sjukt om dessa uppgifter stämmer.
Första inlägget. Var inga bevis alls, egentligen med tanke på hur lätt det är att fejka.

Killen är en jävla efterbliven idiot om man är otrogen mot en skönhet som Louise. inte nog med detta, folk som hatar sd skulle gotta sig rejält i detta.

Däremot kommer nog inte drabba SD så hårt med tanke på tillvalen är för dåliga.
Citera
2020-04-30, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Dom flesta vet nog inte ens vad antideppresiva är. Blandas många gånger ihop med ångestdämpande som benzo.
Nja tror du verkligen det? Idag när man läser om antidepp-preparat precis ÖVERALLT och de sannolikt är de mest utskrivna av läkare!? "Benzo" finns inte i var mans medicinskåp däremot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in