Citat:
Ursprungligen postat av
MadBalt
Nu är det som sagt troligare att Jimmy äter tyngre grejer. Det är diskutabelt om det du kallar utsättnings besvär inte är ett psykiskt beroende men du kanske är läkemedelskonsulent och väljer att kalla det något annat.
Nu vet jag inte vad du får siffran 25% ifrån misstänker att den relaterar till andelen svenskar som någon gång behövt antidepressiva kan du ge en källa till detta? Kan du även rota fram medeltid de stått på behandling?
Men jag hävdar inte att alla som använt medecin för att bota sin psykiskasjukdom är pillertorskar. Men några är säkert det, psykisksjukdom och beroende går hand i hand.
Däremot är Jimmy uppenbarligen pillertorsk ett flerårigt bruk av antidepressiva utskrivna mot spelmissbruk visar på detta.
Ingen seriös psykiatriker skulle skriva ut SSRI SNRI mot ångest och tvångsbeteende och förvänta sig effekt på detta.
Hur länge anser du att det är lämpligt att behandla med SSRI?
1. Man förskriver INTE benso mot spelmissbruk. Likt alkohol så tappar man omdömet på det. En psykiatriker skulle aldrig göra det.
2. Man skriver ut SSRI och SNRI mot ångest och tvångsbeteende. Oftast är ångest och tvång ett resultat av depression.
3. Många tar medicin livet ut. SSRI är ingen quickfix, utan en form av stämningsstabilierare. Det finns andra typer, beroende på vad man har för problematik. Det kommer att bli ett långt inlägg och jag orkar inte lägga ner tid på det.
4. En utsättning ger en psykisk påfrestning, men det är inte indikationen, snarare fysisk.
Jag märker också att du inte i det minsta vet vad du pratar om. En diskussion med dig ger mig inget, så det här blir mitt sista svar.