2020-04-29, 17:38
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
hoppade av fordonsgymnasiet.
dömd för misshandel
kräver att gravida snusare ska omhändertas
har icke-godkänt i Svenska men kräver att man ska språktesta nyanlända
Försökte kuppa bort Gustav Kasselstrand när han ville dra SDU i en mer konservativ inriktning.

Hon kanske är lågbegåvad det håller jag med om nu när jag läst era länkade artiklar. Men kvinnor som väntar barn ska inte bruka varesig nikotin eller alkohol. Språktesta nyanlända har jag ingen aning vad det innebär? Om dom pratar bra somaliska?
Citera
2020-04-29, 18:02
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5963442

Inte ens Jimmie håller med dig.
Gör om.
Så hur mycket har JÅ spelat för?
Citera
2020-04-29, 18:43
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Jimmie har valt noga

Jimmie Åkesson har valt att bilda familj tillsammans med en extremt lågutbildad kvinna, ett slödder, det säger mycket om Åkesson.

"Visa mig vem du umgås med, så skall jag säga vem du är"

Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Så Louise är ett "extremt lågutbildat slödder"? ALDRIG i mitt liv har jag kallat ngn för nåt så nedsättande. Vem är du själv?

Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Jag som inte har den minsta kunskap om Jimmys ex, kan du upplysa mig hur lågutbildad och varför hon är ett slödder?

"Sverigedemokraternas ungdomspolitiker och EU-kandidat Louise Erixon från Gävle lät i nästan tre år bli att betala skadeståndet på 7 000 kronor till en flicka som hon misshandlat. Men en vecka innan Erixon lanserades som kandidat till EU-parlamentet betalades plötsligt skulden in."

https://www.arbetarbladet.se/artikel/sd-politiker-drojde-med-skadestand-efter-misshandel

"För Erixon hade dömts 2006 för att året innan ha misshandlat en då 15-årig flicka. Hon erkände att hon knuffat omkull flickan, slagit henne i huvudet och bitit henne i kinden. Erixon dömdes att betala ett skadestånd på 7 000 kronor, vilket hon dröjde med att betala fram till strax före att hon blev kandidat för SD i EU-valet 2009."

https://www.expressen.se/nyheter/louise-erixon-bet-flicka-sr-ger-inte-hela-bilden/

Det skulle vara intressant att få reda på vem som betalade in skadeståndet på 7 000:-
Det kan vara något för en journalist att ta reda på.
Senast redigerad av trottwell 2020-04-29 kl. 18:50.
Citera
2020-04-29, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Så hur mycket har JÅ spelat för?

"– Att det är väldigt stora summor det handlar om."
-Jimmie Åkesson.

Enligt dig så var det inte det. Jimmie har rätt. Du har fel.
Citera
2020-04-29, 18:50
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
"Sverigedemokraternas ungdomspolitiker och EU-kandidat Louise Erixon från Gävle lät i nästan tre år bli att betala skadeståndet på 7 000 kronor till en flicka som hon misshandlat. Men en vecka innan Erixon lanserades som kandidat till EU-parlamentet betalades plötsligt skulden in."

https://www.arbetarbladet.se/artikel/sd-politiker-drojde-med-skadestand-efter-misshandel

"För Erixon hade dömts 2006 för att året innan ha misshandlat en då 15-årig flicka. Hon erkände att hon knuffat omkull flickan, slagit henne i huvudet och bitit henne i kinden. Erixon dömdes att betala ett skadestånd på 7 000 kronor, vilket hon dröjde med att betala fram till strax före att hon blev kandidat för SD i EU-valet 2009."

https://www.expressen.se/nyheter/louise-erixon-bet-flicka-sr-ger-inte-hela-bilden/

Du menar att alla ungdomar som bråkat tex på fyllan är slödder? Då förstår jag. Måste ju samlat på sig en del ränta om hon vägrat betala skadeståndet under minst två års tid.
Citera
2020-04-29, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
1) det var då nu har det avslöjats att han fortsatt sitt spelmissbruk med åren är det säkert åtskilliga hundratusen som spelats bort

2) han har avslöjats i flera otrohetsaffärer alltså är han en horbock

3) Antidepressiva är ett hjälpmedel man skall nyttja sig av korta perioder för att gå ur en depression. Jimmy har själv sagt arg han ätit dem år efter depressionen. Det är då ett missbruk där han blivit beroende av sina piller. Det väll säga en piller torsk.

Våga se sanningen istället Ljug inte för dig själv.

Är du på riktig när du säger att man blir pillertorsk på antidepressiva? Nu får du vara mer specifik. SSRI, SNRI eller tricykliska blir du fan inte torsk på haha
Citera
2020-04-29, 19:02
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Är du på riktig när du säger att man blir pillertorsk på antidepressiva? Nu får du vara mer specifik. SSRI, SNRI eller tricykliska blir du fan inte torsk på haha

Dom flesta vet nog inte ens vad antideppresiva är. Blandas många gånger ihop med ångestdämpande som benzo.
Citera
2020-04-29, 19:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
"– Att det är väldigt stora summor det handlar om."
-Jimmie Åkesson.

Enligt dig så var det inte det. Jimmie har rätt. Du har fel.
Så exakt hur mycket är "väldigt stora summor"?
Citera
2020-04-29, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Så exakt hur mycket är "väldigt stora summor"?

Hur ska jag veta hur mycket Jimmie Åkesson har i förmögenhet och vad han har förlorat på spel?
Ifall han medger att han spelat bort väldigt stora summor så gör han det relativt sin nettoförmögenhet.
Ifall han är miljardär och förlorar 1miljon så är det inte jättestora summor för honom själv,medan gemene man kanske tycker det.

Jag kan bara förlita mig på vad han själv säger. Han har ett spelproblem och har spelat bort flera gånger sin lön.
Den psykolog som dagens ekot talat med och som fått se Jimmies spelhistorik anser det med.
Men endast en autistisk person på flashback vill ha en exakt siffra som bevis innan hen vågar kalla himlen för blå och jorden för rund?
Lider du av autism?
Citera
2020-04-29, 19:21
Bannlyst
Citat:
Dom flesta vet nog inte ens vad antideppresiva är. Blandas många gånger ihop med ångestdämpande som benzo.

SSRI-preparat såsom Sertralin ?
Citera
2020-04-29, 19:23
Bannlyst
Citat:
Hon kanske är lågbegåvad det håller jag med om nu när jag läst era länkade artiklar. Men kvinnor som väntar barn ska inte bruka varesig nikotin eller alkohol. Språktesta nyanlända har jag ingen aning vad det innebär? Om dom pratar bra somaliska?

det håller jag ochså med om. Fast att omhänderta en gravid kvinna är att låta rättstaten få göra massiva ingrepp i den personliga friheten.
Louise vill att de ska plockas upp av snuten. Det är extremt.

Däremot kan man tala om det på liknande vis: vi kommer att avstå från att subventionera gravida kvinnors snusande och drickande i form av ersättning från försäkringskassan.
Alternativt att BVC får kosta mer om man vägrar lyssna på sin barnmorska/läkare
Citera
2020-04-29, 19:34
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller

Citat:

Nu vägrar Jimmy att berätta vilken sorts antidepressiva han går på. Att han inte vill berätta vilken sort gör det väl troligt att det är lite tyngre ångestdämpande grejer. Även att han fick dem utskrivna mot sitt spelmissbruk tyder på att de är lite starkare prylar. Det han har sagt är att han äter dem flera år efter att han fått dem tillsatta. vanliga SSRI eller derivat därav är inte menade att användas för ”kronisk” depression vilket de då är rimligt att anta att Jimmy har på grund av hans fleråriga bruk. Nu är ju inte SSRI och dylikt sockerpiller utan de har en kliniskeffekt på neurotransmissionen. Även om de inte ger upphov till ett fysiskt beroende så verkar det som att det gett honom ett psykiskt beroende, varför är han annars tvungen att ta dem år ut och år in? Sen är det såklart väldigt olika hur stor effekt de har Jimmys biologiska essens, eller genetik, som vi andra säger spelar stor roll. Bifogar även en länk till en metadata studie där de tittar på några vanliga antidepressiva. Men som sagt ingen vet vad Jimmy går på. Men det logiska utifrån tiden han har tagit dem och att de skrevs ut mot spelmissbruk är att de dämpar ångest och kanske även mani snarare en svennebanandepression.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4140701/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in